• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • TyckOmMig

Missne-lycka till imorgon vid FET.

Micro-det är med extra värme kärlek jag följer dig detta syskonförsök april FET för ett år sedan snart då vi sågs i Riga vännen det ska gå vägen denna gång ett litet påskäggs mirakel!

Frazze-alltid trevligt läsa dina inlägg VUL oj så spännande och nervöst men måtte du ha lika tur som förra spontan graviditeten heja dig!

• Micro
    TyckOmMig skrev 2017-03-29 21:42:19 följande:

Missne-lycka till imorgon vid FET.

Micro-det är med extra värme kärlek jag följer dig detta syskonförsök april FET för ett år sedan snart då vi sågs i Riga vännen det ska gå vägen denna gång ett litet påskäggs mirakel!

Frazze-alltid trevligt läsa dina inlägg VUL oj så spännande och nervöst men måtte du ha lika tur som förra spontan graviditeten heja dig!

Tack så mkt vännen. Ja redan ett år sedan vi började m syskonförsök, missfallet inräknat så har ju varit gravid en del av tiden. Nu satsar vi på att d sista embryona är guld ägg.
  • Micro

Vid fet, hur långt innan transfer har ni börjat med utrogest/ lutinus el liknande?

• UndrandeSökare
    Micro skrev 2017-03-30 23:46:32 följande:

Vid fet, hur långt innan transfer har ni börjat med utrogest/ lutinus el liknande?

5 dagar innan transfer, använde  Utrogestan 100mg 2st 3ggr per dag.

När har du börjat med progesteron vid dina tidigare transfers?
  • UndrandeSökare
    Micro skrev 2017-03-30 16:30:06 följande:
    Tack så mkt vännen. Ja redan ett år sedan vi började m syskonförsök, missfallet inräknat så har ju varit gravid en del av tiden. Nu satsar vi på att d sista embryona är guld ägg.
    Micro - Hoppas det går bra vid nästa försök !
  • Micro
    UndrandeSökare skrev 2017-03-31 10:01:58 följande:
    5 dagar innan transfer, använde  Utrogestan 100mg 2st 3ggr per dag.

När har du börjat med progesteron vid dina tidigare transfers?
    Ca 4 dagar innan. Tror jag missförstod denna gång, lite otydligt skrivet men tror jag skulle startat en v innan transfer samma dag som ul alltså tisdag o sen trappat ner fr idag. Har mailat för att få klarhet. Kanske d ville ha ngn dag mer denna gång. Tack för pepp.
  • Redan47
    Micro skrev 2017-03-30 23:46:32 följande:

Snitt 4dgr innan. Men, Beror även på när ditt eget fönster öppnar... är du nedregleradelker på naturlig cykel.
  • Missne
    Frazze skrev 2017-03-29 14:11:36 följande:
    Håller tummarna för dig! Hur många embryon har ni kvar i Riga?
    Nu är vi hemma igen. Har satt in två embryon, ett var toppkvalitet och ett mediumkvalitet efter upptiningen. Slemhinnan var dock bara 7,1 mm men över 7 mm iallafall som de har som rekommendation för insättning. Vi fick veta att vi har 30-35 % chans till graviditet och 8 % chans till tivllingar. Vi har nu 4 embryon kvar i frysen, men hoppas så klart att det ska gå vägen denna gång. Lycka till på torsdag, hoppas hjärtat pickar på.
  • Missne
    Micro skrev 2017-03-29 14:23:59 följande:
    Åh vad härligt. Samma för mig, åker t Riga nästa vecka, förhoppningsvis återföring tisdag. Håller timmarna för oss:)
    Lycka till du också . Blir det på tisdag? Hur reser ni flyg eller båt?
  • Micro
    Missne skrev 2017-04-02 12:37:20 följande:
    Lycka till du också . Blir det på tisdag? Hur reser ni flyg eller båt?
    Grattis till ruvarstatus, hoppas det går vägen.

På tisdag blir det förhoppningsvis fet om upptiningen går bra. Jag bor i Norrbotten så jag flyger. Har ju varit där några gånger nu så d bli en riktig snabbvisit, samma som sist. Flyger ner måndag kommer fram 22 o hem direkt efter besöket på tisdag em. Bara jag som åker, sambon ska t Stockholm i tjänsten så jag vill hem t sonen.
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus