• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • dreamz

Först vill jag bara ge ett stort grattis till er som blivit gravida men ett extra till dig NinaCamilla som kämpat så! Fy fan vad glad jag blev när jag läste å jag håller alla mina tummar och tår för bra fortsättning!!!

Jag kommer antagligen bli utskriven från hjärtintensiven idag ohh happy day och flytta in på ronald mcdonald hemmet tillsammans med min man!

Lilleman har haft en tuff start och dem var tvugna att sätta in ett dränage i vänstra lungan. Men idag är den borta och han söver så gött ligger på mage å nästan ler å har det så sköööööönt min älskade unge! <3

• Frazze
    dreamz skrev 2017-04-19 10:03:56 följande:

Först vill jag bara ge ett stort grattis till er som blivit gravida men ett extra till dig NinaCamilla som kämpat så! Fy fan vad glad jag blev när jag läste å jag håller alla mina tummar och tår för bra fortsättning!!!

Jag kommer antagligen bli utskriven från hjärtintensiven idag ohh happy day och flytta in på ronald mcdonald hemmet tillsammans med min man!

Lilleman har haft en tuff start och dem var tvugna att sätta in ett dränage i vänstra lungan. Men idag är den borta och han söver så gött ligger på mage å nästan ler å har det så sköööööönt min älskade unge! <3

Åh vad glad jag blir av att läsa att du mår bättre och att din lille klimp mår bättre! Så härligt! Tänk att han är här och att han mår bra! Njut nu allt ni kan av varandra alla 3 hoppas ni får komma hem snart! Kram
  • xxx4

Så tuff start för er alla! Skönt att ni nu kan vara tillsammans hela lilla familjen o att er lilla guldklimp blir starkare. All kraft o styrka till er

dreamz skrev 2017-04-19 10:03:56 följande:

• Jag är bara jag

Hoppar in och frågar: vet ni om det finns nån klinik i Europa där man kan köpa överblivna embryon från ÄD och göra FET efter 49? Färskförsök är inte aktuellt p.g.a risken för för många embryon i frysen. Måste bestämma oss snart hur vi ska göra med syskonförsök. Vår enda blastis är ju inte hög chans att få barn av och för att hinna fler försök i Tjeckien måste jag sluta amma typ nu vilket jag inte vill. Vi är nöjda med ett barn, men två vore fantastiskt roligt!

• Frazze
    Jag är bara jag skrev 2017-04-19 21:52:15 följande:

Hoppar in och frågar: vet ni om det finns nån klinik i Europa där man kan köpa överblivna embryon från ÄD och göra FET efter 49? Färskförsök är inte aktuellt p.g.a risken för för många embryon i frysen. Måste bestämma oss snart hur vi ska göra med syskonförsök. Vår enda blastis är ju inte hög chans att få barn av och för att hinna fler försök i Tjeckien måste jag sluta amma typ nu vilket jag inte vill. Vi är nöjda med ett barn, men två vore fantastiskt roligt!

Hej Vännen!

Åh vad glad jag blir av att läsa att du vill göra syskonförsök även fast du mådde så dåligt förra graviditeten. Jag hoppas verkligen att ni hittar en klinik som vill hjälpa er. Stor kram och stort lycka till! Hoppas lille B får ett syskon
  • Frazze

Läste att ivf Grekland gör äggdonation upp till 51 års ålder, så kolla det! Då finns ju chans till färska embryon oxå! Jag googlar vidare

• Frazze

Även Ava Peters kliniken i Ryssland gör äd tills man är 51 år så det finns hopp! Lycka till och vänta inte för länge.

• Frazze
    NinaCamilla skrev 2017-04-20 17:44:32 följande:

Hoppar ur gruppen eftersom glädjen blev kort. Missfall i vecka 7. Lycka till alla andra!

Nääää fy så tråkigt! Jag beklagar verkligen Vi får hoppas att det går bättre nästa gång.
  • xxx4

Nej vad ledsamt att höra!!! Hoppas du får bra hjälp av Dr.d så du får gör nytt försök snart. StyrkeKramar! ( måste du hoppa ur tråden för det? )

NinaCamilla skrev 2017-04-20 17:44:32 följande:

Hoppar ur gruppen eftersom glädjen blev kort. Missfall i vecka 7. Lycka till alla andra!

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus