Sunlight skrev 2017-07-16 08:25:53 följande:
samsam74. Jag längtar också och min sambo känner sig nöjd. Jag skulle vilja få en tjej till. Jag har försökt att känna mig klar men drömmen om en till dotter eller två finns kvar varje dag. Jag tänker vänta ut min sambo så kommer han nog att vilja få en till med tiden. Jag trodde att jag skulle känna mig klar med tre barn men nu vill jag ha fyra eller fem. När ska man känna sig klar? Jag är ju äldre också men det vill man inte ska påverka heller. Man har ju lyckats hittills att inte låta åldern stoppa ens drömmar. Det är klart att man känner att man borde lägga all kärlek på dom barn man har och vara klar, men jag kan inte släppa drömmen om fler. Jag har 8 embryon i frysen så det är klart att det påverkar ens drömmar. Det är svårt att sluta med bebisverkstaden man har gjort det så länge nu, det är svårt att sluta. Det är kul också spännande med resorna etc även om det är krävande. Jag kommer nog att fortsätta och hoppas och drömma om en tjej till. Snart är hon här. Vi har namnet på henne klart, det gör det ännu svårare att släppa taget om drömmen. En syster vore så kul med vad allt det innebär.
Ok, steget att använda de embryon som finns känns kortare än att börja en behandling helt på nytt. Vi använde upp de resterande 4 i frysen 2015 på 3 insättningar. Sambon gick motvilligt med på detta. Att börja helt på nytt med äd känns som ett enormt mycket större arbete..Hur gammal är du? Hur försöker du prata med sambon? Jag har svårt att ens ta upp diskussionen och tiden går(43år).