• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Frazze
    niki74 skrev 2017-08-19 22:41:01 följande:

[quote=77941363][quote-nick]Frazze skrev 2017-08-19 21:48:51 följande:[/quote-nick]Jag kan kolla med min kompis som är ifrån lettland om de har barnmat som här där i lettland om du vill.[/quote

Ja men det vore jättegulligt av dig Frazze! ?

Enligt min vän så finns det barnmatsburkar där med. Men hon visste inte om det var samma mäke som här. Jag antar att det inte är det, men det kan säkert funka
  • Frazze
    Frazze skrev 2017-08-20 12:39:19 följande:

Enligt min vän så finns det barnmatsburkar där med. Men hon visste inte om det var samma mäke som här. Jag antar att det inte är det, men det kan säkert funka

Hon skriver att Hipp finns och på RIMI så finns typ Icas produkter. Kanon då behöver man inte oroa sig
  • Rosen 76
    Redan47 skrev 2017-08-19 20:57:51 följande:

Grattis rosen nu håller vi tummar på plus! Du är iallafall gravid idag!

Tack men det gick inte vägen, blödning och minus idag... får se om jag ens vågar mig på naturlig cykel igen utan stöd men bara att på det igen :)
    Ångrar så att jag inte satte in mina 2 blastos... men men... det hade kanske inte fått ändå... så surt med pengarna bara!
  • Frazze
    Rosen 76 skrev 2017-08-24 09:33:10 följande:

Tack men det gick inte vägen, blödning och minus idag... får se om jag ens vågar mig på naturlig cykel igen utan stöd men bara att på det igen :)

Ångrar så att jag inte satte in mina 2 blastos... men men... det hade kanske inte fått ändå... så surt med pengarna bara!

Aj då vad tråkkigt! Beklagar! Vad satte du in då om inte blastos? Hade du något annat? Vi får hoppas att det går vägen nästa gång. Det känns förjäkligt det där med att betala så mycket pengar när det inte blir nåt! Värt det dock när det verkligen blir.
  • Jag är bara jag

Kliniken har fullständigt rört ihop det när vi vill göra FET! Och frågar om jag fortfarande har regelbunden mens?! Inte haft vanlig mens sen jag började med alla 7 ED okt. -13 utom möjligen nån månad. Jag varit gravid 3 ggr, fått 2 missfall, fått barn och ammat. Och är nästan 49! Vad tror de egentligen? Jag har aldrig haft regelbunden mens sen jag började hos dom för det har jag ju inte hunnit. Jag har fått framkalla mens så de haft nåt att utgå från för de har inte vågat låta mig vänta på normal mens. Blödde ju evigheter efter båda missfallen dessutom. Nåja, får förklara IGEN då vad vi vill.

• TyckOmMig
    Jag är bara jag skrev 2017-08-24 18:08:38 följande:

Kliniken har fullständigt rört ihop det när vi vill göra FET! Och frågar om jag fortfarande har regelbunden mens?! Inte haft vanlig mens sen jag började med alla 7 ED okt. -13 utom möjligen nån månad. Jag varit gravid 3 ggr, fått 2 missfall, fått barn och ammat. Och är nästan 49! Vad tror de egentligen? Jag har aldrig haft regelbunden mens sen jag började hos dom för det har jag ju inte hunnit. Jag har fått framkalla mens så de haft nåt att utgå från för de har inte vågat låta mig vänta på normal mens. Blödde ju evigheter efter båda missfallen dessutom. Nåja, får förklara IGEN då vad vi vill.

Så trisst men vilken klinik går du på?
    Trevligt att du/ni är på gång med syskonförsök.
    Lillkillen er är ju ungefär så gammal som vår siste ju.Ammar ännu men har fått tillbaka mensen sen 2 månader!
    Hade jag haft fler i frysen hade jag gärna velat göra FET igen-saknar graviditeterna!
  • Frazze
    Jag är bara jag skrev 2017-08-24 18:08:38 följande:

Visst är det härligt när deras engelska är sämre än ens egen och man ska försöka förklara och så fattar de inte! Jag är sån som helst vill ringa och prata med dem personligen så att jag i tal kan förklara vad jag vill istället för att sitta och skriva om och om igen. Var glad om du har mens! Min har redan börjat komma längre och längre isär och jag är 39 år!

Men jag hoppas att de fattar tillslut och att allt går bra!
  • Jag är bara jag
    TyckOmMig skrev 2017-08-24 19:22:15 följande:
    Så trisst men vilken klinik går du på? Trevligt att du/ni är på gång med syskonförsök. Lillkillen er är ju ungefär så gammal som vår siste ju.Ammar ännu men har fått tillbaka mensen sen 2 månader! Hade jag haft fler i frysen hade jag gärna velat göra FET igen-saknar graviditeterna!
    Unica i Brno. Jag har ju ingen aning om eller när jag får tillbaka mensen nånsin. Den var regelbunden innan utom 2 cykler. 2 cykler på 35 år vill säga. Sen har det varit hormoner för hela slanten! Vissa unga får ju heller tillbaka mensen på jättelänge efter en förlossning så det i sig är nog inget konstigt. Jag saknar absolut INTE att vara gravid!! Kunde verkligen inte mått sämre. Vi hade miljoner ggr hellre adopterat om vi fått, men se det dög inte jag till tyvärr. Och den ständiga oron som gravid, att inte veta om man får ett levande barn... Huvva. Men jag måste ju ta denna chans i alla fall! De 10 barn jag ville ha har jag ju i himlen ändå.
  • Jag är bara jag
    Frazze skrev 2017-08-24 19:25:05 följande:
    Visst är det härligt när deras engelska är sämre än ens egen och man ska försöka förklara och så fattar de inte! Jag är sån som helst vill ringa och prata med dem personligen så att jag i tal kan förklara vad jag vill istället för att sitta och skriva om och om igen. Var glad om du har mens! Min har redan börjat komma längre och längre isär och jag är 39 år!
    Men jag hoppas att de fattar tillslut och att allt går bra!
    Hon är nog bra på engelska, men jag tror hon har för mycket att göra och för många patienter så hon blandar ihop saker. Och kanske maken skrev otydligt, det var hans mejl. Mens har jag inte alls som sagt. Får väl se om detta inte tar sig om jag får den igen.
  • Missne

Idag gjorde jag KUB-test och det visade sig att allt såg bra ut. Det känns så himla skönt. Har känt mig så osäker på graviditeten senaste veckorna, men nu känns det som att jag kan slappna av och börja njuta lite mer av graviditeten.

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus