• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • TyckOmMig
    Missne skrev 2017-08-24 21:04:40 följande:

Idag gjorde jag KUB-test och det visade sig att allt såg bra ut. Det känns så himla skönt. Har känt mig så osäker på graviditeten senaste veckorna, men nu känns det som att jag kan slappna av och börja njuta lite mer av graviditeten.

Vad härligt försök njut nu!
  • Frazze
    Missne skrev 2017-08-24 21:04:40 följande:

Idag gjorde jag KUB-test och det visade sig att allt såg bra ut. Det känns så himla skönt. Har känt mig så osäker på graviditeten senaste veckorna, men nu känns det som att jag kan slappna av och börja njuta lite mer av graviditeten.

Åh grattis! Så skönt att allt ser bra ut. Njut av bebis i magen nu!
  • Rosen 76
    Frazze skrev 2017-08-24 10:10:33 följande:
    Aj då vad tråkkigt! Beklagar! Vad satte du in då om inte blastos? Hade du något annat? Vi får hoppas att det går vägen nästa gång. Det känns förjäkligt det där med att betala så mycket pengar när det inte blir nåt! Värt det dock när det verkligen blir.
    Jag satte in ett Blasto men hade förberett ytterligare ett bra som jag inte vågade sätta in pga. Tvilling "risk"
  • niki74
    Frazze skrev 2017-08-20 14:37:30 följande:

Hon skriver att Hipp finns och på RIMI så finns typ Icas produkter. Kanon då behöver man inte oroa sig

Tack snälla Frazze för att du hörde efter. Vad bra, då finns det barnmatsburkar att köpa utifall de snor våra ur handbagaget.
  • Micro
    niki74 skrev 2017-08-26 13:02:26 följande:
    Tack snälla Frazze för att du hörde efter. Vad bra, då finns det barnmatsburkar att köpa utifall de snor våra ur handbagaget.
    Som Frazze skrev har jag sett att det finns Hipp. D har väldigt mkt svenska produkter på matvarubutikerna i Riga. Stort lycka till!
  • Sthlmsthlm

Hej alla!
    Jag har en dotter 8 veckor efter ÄD på AVA Riga. Sitter med papper om faderskapsutredning och där ska man kryssa i "Om barnet avlats genom assisterad befruktning: Samtycket tik den assisterade befruktningen är styrkt JA/ NEJ".

Jag har för mig att ha hört att man inte ska kryssa i "JA" därför att de då kan bli problem. Samtycket är visserligen styrkt, både jag och min sambo skrev ju på papper inför ÄD (var 17 är dessa papper nu?! hjälp!)

Hur har ni gjort??

• Rosen 76

Någon som har tips på vad man kan göra med värsta magkatarr med illamående som följd! Vecka 9 typ nu... Får panik och kan inte fungera som vanligt!! Har såklart frågat BM också men kanske ni har tips??? Tack :)

• Frazze
    Rosen 76 skrev 2017-11-05 15:53:26 följande:

Någon som har tips på vad man kan göra med värsta magkatarr med illamående som följd! Vecka 9 typ nu... Får panik och kan inte fungera som vanligt!! Har såklart frågat BM också men kanske ni har tips??? Tack :)

Jag blandade bikarbonat i vatten och drack lite då och då, men tillslut gav jag upp och tog losec som är det enda som funkar för mig. Min son blev välskapt och smart så inget fel på han
  • Rosen 76
    Frazze skrev 2017-11-05 16:22:46 följande:
    Jag blandade bikarbonat i vatten och drack lite då och då, men tillslut gav jag upp och tog losec som är det enda som funkar för mig. Min son blev välskapt och smart så inget fel på han
    Tack, ja förmodligen hjälper bara det på mig också men avvaktar BM. Har ätit Omeprazol tidigare så kanske upptar det för så här kan jag inte må..
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus