• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Rosen 76
    lill111 skrev 2017-08-14 23:50:35 följande:
    Funderar på samma fråga där?....vilken klinik går du på?
    Jag går på Avaclinic och valde till slut naturlig cykel med insättning av ett Blasto idag :) med slemhinna på 8,6... nu kan vi bara hoppas!!!
  • Rosen 76
    Redan47 skrev 2017-08-14 23:14:45 följande:
    Det ena behöver inte utesluta det andra. Du kan göra i naturlig cykel och samtigstgt använda extra östrogen om slemhinnan behöver extra boost. Men göra insättning när din egen kropp är redo/ när fönstret öppnas.

Det kräver dock stt du på kliniken npgra dagar och tar prover på östrogen o framförallt progestoronhalten parallellt med att göra UL för att bevaka ägglossningen.

Gör du medicinskt så gör du med östrogen o kontrollerar m UL slemhinnan, och öppnar fönstret medicinskt typ m progestoronet.

Fördel att göra naturligt är , tycker jag, att du gör insättning när DIN kropp är definitivt mottaglig. Och inte riskerar att din cykel ligger i bakgrund o stör den medicinska, om det drar ut på tiden med transfer. Gjort på mig.

Men det vet du nog själv om o när du har äl vilket oxå kan ske även om cykeln är medicins kontrollerad....

Lyssna inåt vad som känns bäst för dig. Det ska ju funka i livet oxå. Viktigt oxå att du känner dig tillfreds med alltihopa.
    Tack för dina råd och rön :)
  • lill111
    Rosen 76 skrev 2017-08-15 21:09:10 följande:
    Jag går på Avaclinic och valde till slut naturlig cykel med insättning av ett Blasto idag :) med slemhinna på 8,6... nu kan vi bara hoppas!!!
    Tack Rosen!! Hur många dagar innan ET var du på kliniken? Hoppas att det gått bra för dig:)??
  • niki74
    Rosen 76 skrev 2017-08-15 21:09:10 följande:

Åh så spännande! Nu börjar den där låååånga väntan! Håller tummar och tår för dig!
  • niki74

Vi åker till Riga för syskonförsök i september. Med oss har vi våran då 13 månader gamla going.

Är det någon som vet om det finns barnmat liknande den vi har i Sverige att köpa i mataffären?

Och..., jag vet att någon tidigare föreslagit en Italiensk restaurang i närheten av AVA Clinic eller Albert hotell. Någon som vet vad den heter?

• UndrandeSökare

Niki74-Ja, det är jag som tipsade om den italienska resturangen! Den heter Roma och ligger nära Monika centrum hotel (promenadavstånd från AvaRiga). Jag har ätit lunch där flera gånger, det är den äldsta italienska resturangen i Riga. De öppnar kl 11.00 Riga tid, lagom för lunch.

Ha det bra i Riga !

• Frazze
    niki74 skrev 2017-08-19 21:13:24 följande:

Vi åker till Riga för syskonförsök i september. Med oss har vi våran då 13 månader gamla going.

Är det någon som vet om det finns barnmat liknande den vi har i Sverige att köpa i mataffären?

Och..., jag vet att någon tidigare föreslagit en Italiensk restaurang i närheten av AVA Clinic eller Albert hotell. Någon som vet vad den heter?

Jag kan kolla med min kompis som är ifrån lettland om de har barnmat som här där i lettland om du vill.
  • niki74

[quote=77941363][quote-nick]Frazze skrev 2017-08-19 21:48:51 följande:[/quote-nick]Jag kan kolla med min kompis som är ifrån lettland om de har barnmat som här där i lettland om du vill.[/quote

Ja men det vore jättegulligt av dig Frazze! ?

• Rosen 76
    lill111 skrev 2017-08-19 07:56:09 följande:
    Tack Rosen!! Hur många dagar innan ET var du på kliniken? Hoppas att det gått bra för dig:)??
    Jag var där över dagen bara och gjorde insättning. Alla ul gjordes hemma innan :)
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus