• Frazze

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

TyckOmMig skrev 2017-01-15 21:07:55 följande:

Frazze-vad härligt med din matglade son mina tvillingpojkar äter ännu gröt fast på egen hand så smidigt och väldigt bra komplement alternativ till ersättning/välling!

Sista dagen med mina dunderkurer från diverse infektioner idag.

Magen min har klarat det bra var lite orolig eftersom jag blev toxinförgiftad i samma veva som jag gjorde mitt första ET för ett par år sedan och var mkt dålig då pågrund av en tandinfektion slutade ju med att min äldsta dotter fick donera sitt bajs/feces för att jag skulle kunna tillfriskna via lavemang vi låg inlagda på infektionskliniken jag väntade tvillingflickorna i v 8 ca det var då det nu har det bara varit lille nyfödingens bajs som luktat blä men nu så måste jag hoppas och tro att inget mer ska göra mig mer dålig.

På BVC i fredags hade lille Nickolaos ökat till hela 5 kg trots han är prematur vilket ingen kan tro om jag inte vetat exakt när insättningen var och antal odlingsdagarna han är en riktigt stor gosse!!!!

Ska bli spännande och se vem han kommer bli mest lik av sina fyra syskon!

Ha en riktigt bra ny vecka alla fina.

Ja detnär ju jättebra att han äter gröt men jag gjorde ju bort mig rätt så rejält dock. Han har ju inte ätit något direkt innan utan bara smakat lite mos el så som vi haft på tallriken. Inget annat så inga större mängder utan bara doppa fingret. Så igår när jag blandade gröt dörsta gången så tänkte jag i mitt stilla sinne då det står smakportion att "kalas" perfekt! Jag blandar denna smakportion men tar extra vatten och olja i och han bara vill ha mer. Inte tänkte jag på att man ska börja med en sked el två Idiot som jag är! Åh! Han har inte haft ont i magen efter så det är väl bra, men han får ingen mer gröt nu förrän han bajsat. Ska ringa bvc och se vilken skada jag kan ha gjort på den lille stackaren. Han har inte tur som har en så puckad morsa alltså
  • Frazze
    Påven Johanna II skrev 2017-01-16 09:32:06 följande:

Men gav du honom dessutom en omgång till som du funderade på att göra? Det finns väldigt mycket bra och pålitlig information om vad smak- och/eller sensationsportioner är och hur man på bästa sätt bör introducera fast föda. Du måste ta det lugnt med ovana små magar. Om han vill ha mer mat så är det bättre att fylla på med ersättning (är det väl i ditt fall om jag minns rätt) än det är att fortsätta ge mer mat.

Nej han fick ingen mer gröt utan bara den portionen. Jag ringde bvc och frågade och hon sa att om han inte haft ont i magen och skrikit så är det nog ingen fara. Bajsar han sen idag el imorgon och bajset ser bra ut så kan jag nog fortsätta att ge smakportioner för då klarar ju tydligen magen det. Pust! Så nu hoppas vi att han bajsar idag el imorgon då. Han har ju sovit bättre inatt än någon natt den senaste månaden för han har inte vart orolig hela tiden och inte vaknat var 3dje till 4de timma utan han sov faktist 7 timmar till första matningen och sen 5.5 tim till andra matningen, så han är nog redo för lite mera fast föda, men sen är det ju magen då. Men han är pigg och glad här och känns riktigt nöjd. Håller tummarna att det går bra!
  • Frazze

Åh idag vände sig lilleman från rygg till mage för första gången Mammas stooooora kille! Hoppas nu bara att han bajsar idag annars får jag paniiik.

Sen så har han lyckats få eksem i knäveck och i armveck och röda torra fläckar på armarna Smörjer med Papaw på dagarna och inotyol på nätterna så det ser bättre ut tack och lov. Igår så fick han små röda prickar över hela magen och bröstet skulle ringt BVC idag, men vi somnade om och vaknade vid 09.45 och då var ju telefontiden över! Jag får ringa imorgon istället. De såg dock bättre ut idag de med, men jag börjar lessna på att han inte får ordentlig undersökning när vi ber om det. De avfärdar det som virusprickar varje gång typ

• Frazze
    TyckOmMig skrev 2017-01-17 13:24:20 följande:

Frazze-vem har gett dig rådet att smörja med Inotyol-jag hade valt Mandelolja och Miniderm i första hand.En av tvillinggossarna smörjs speciellt vintertid med Miniderm och Mildison mild kortison när det är värst som jag fått utskrivet av läkare.Var mkt värre då han var mindre.Han är torr röda fläckar som går i skov sommaren ingenting och badas enbart med olja.

Nä det stod bara på tuben att det var mot viss exem och det hjälpte verkligen i knävecken och armvecken bara över natt. Jag kan använda det tills på måndag i alla fall när vi ska till bvc. Han har dått det den senaste veckan bara. Innan hade han bara torr hud som jag smörjde med kokosolja som vi även badat han i. Han har vara vart torr de senaste kanske 3 veckorna om ens det. För han har hela tiden fått beröm för sin fina hud. Bi får se vad de säger på bvc på måndag. Då får vi väl köpa nåt annat att smörja med.
  • Frazze

Ok nu är det dags att stoppa tiden i ett år el så! Igår så vände sig vår lille kludd från rygg till mage för första gången. Han var på väg i förra veckan, men fick inte ordning på armen så han rullade tillbaka. Igår fick han ordning på armen oxå. Idag så vände han även tillbaka till rygg från magen. Mammas stooora kille!!!!! Det går för fort bara! Jag trodde jag skulle få vänta på det i en månad till i alla fall då jag var 5.5 månad när jag vände mig sa mamma. Min man kan inte ha vart så tidig heller då han var 3 månader för tidigt född. Men alltså 4.5 månad gammal så bestämde han sig för att vända på sig. Mamma sååå stolt <3

• Frazze
    dreamz skrev 2017-01-18 15:49:49 följande:

Åh mysigt! <3

Själv tycker jag att tiden kan gå lite fortare..! Iaf till den 2 februari då jag ska på RUL ;).. lite nervös men samtidigt väldigt spännande! Får vi se om pyret vill visa sig eller om h*n är blyg :) <3

Åh så underbart! RUL är det näst bästa på hela graviditeten! När den lill* älsklingen kommer ut slår allt i hela världen Jag längtar redan efter nästa älskling om det händer Nä att vara gravid är underbart hela tiden! Önskar dig stort lycka till den 2a feb hoppas att grynet i magen är på sitt bästa uppförande den dagen. Ät inget sött innan för då blir det ju gympingpass där inne Kram
  • Frazze

Har en ledsen liten kille sovandes på bröstet just nu. Fick påfyllnads sprutor idag och det var ju inget vidare tyckte han. Nu sover han godis på mamma under min morgonrock som han älskar. Vet att det i te är kul för de små med sprutor, men för mamma som får mysa är det ändå bäst. Älskar min lille underbara gosegull!

• Frazze
    trex2013 skrev 2017-01-29 16:57:23 följande:

måste rådfråga er om någon vet.fick i dag höra av en vän att hennes väninna verkligen hamnat i en mardröms situation. hon är helt förstörd stackars kvinna.hon har länge kämpat med ÄD och tillslut lyckats efter några år och födde en bebis för någon vecka sedan. hon har knappt haft hjälp av pappan under graviditeten och han har nu (vet inte om de är gifta) blivit totalt galen (bipolär) och vill nu separera och ta vårdnaden ifrån henne eftersom det är hans barn genetiskt!Jag undrar om han verkligen kan vinna ett sådant mål?på kliniken skriver man ju båda på papper och det är väl bindande juridiskt?han kan väl aldrig ta ifrån henne barnet? snacka om mardröm!!

Men hjälp! Vilken sjuk jävel!!!! Hur kan man vara så sjuk och höra mågot sådant? Nu när de verkligen borde njuta av liten och ha det mysigt så förstör han hela babytiden. Jag hoppas att allt går bra för din vän.
  • Frazze

En fråga här! Ni som haft problem med tunn slemhinna innan vad har ni fått för något för att hjälpa den bli tjockare?

Jag fick ju tillbaka mensen dagen innan nyårsafton och har haft den en gång till efter det. Den har ju inte vart riktigt som innan graviditeten då min slemhinna blev väldigt tjock och fin. Igår var jag hos gyn och han sa att jag har väldigt tunn slemhinna och att det förmodlugen kommer att dröja ett bra tag innan jag får mens igen

Jag är ju i tidig övergångsålder, men hade inte räknat med att det skulle gå utför så mycket på ett enda år han sa att om vi skulle försöka bli gravida så skulle vi absolut inte vänta utan helst köra direkt! Ha ok då!

• Frazze
    Redan47 skrev 2017-02-07 11:03:19 följande:

Ja jag har käkat e vitamin 100mg, 4 om dagen, de kan du be gyn skriva ut.

Men bättree slemhinna går ju att få genom att äta östrogen i en ivf cykel.

Ok jag satte på mig ett östrogenplåster redan igår. Jag har så att jag klarar mig ett litet tag med dem. Ska genast köpa vitamin -E och börja med det.

Är det någon här som provat DHEA?

Jag ska köpa 5 HTP, Adrenal respons och Q10 med för att få fart på allt! Jag vill ha en spontangraviditet till! Please!
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus