• Frazze

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

TyckOmMig skrev 2017-03-19 20:02:02 följande:

Frazze-härlig läsning från dig vännen kan ju inte bli bättre just nu förstår att du är världens lyckligaste!Grattis grattis!

Tack! Oh ja världens lyckligaste och oroligaste! Sen är man ju lite skraj hur det ska bli med en liten som förmodligen kommer kunna gå och en ny liten. Hur ska man orka? Men det får gå på nåt sätt! Detta lilla gryn är SÅÅÅÅÅ välkommet och vi får kämpa på. Har köpt ett clearblue nu så att det verkligen blir konfirmerat Imorgon blir det ringa gyn och be dem skriva ut lutinus åt mig. Kram
  • Frazze

Ja ha! Tog ett clearblue i morses och där står gravid 1-2 veckor Fattar fortfarande inte att det är sant! Hahahaha!

• Frazze

Hej hej igen! Frågar en gång till om någon har lutinus och prednisolon att sälja till mig! Gyn gav mig inga Lutinus konstigt nog

• Frazze
    dreamz skrev 2017-03-22 23:45:50 följande:

Tack godingar! Jag är i V 25+1 nu men v 25+2 om en kvart ;) hihi ja nä jag tänker inte lyfta ett finger föritom då jag måste på gå på dass eller ätamat hehe.

Just nu är vi precis inkomna till göteborg och jag har gjort röntgen då dem misstänker även propp i lungorna.. varför göra något lätt här i livet..! :P

Nä men är det sant? Din stackare! Skönt verkligen då att du är på sjukhus under uppsikt. Jag hoppas då verkligen att allting går bra för dig och liten i magen. Var försiktig med allt! Lycka till nu! Kram
  • Frazze
    Missne skrev 2017-03-29 14:01:04 följande:

Låter härligt att höra om er lyckliga flerbarnsmammor. Nu är vi på väg till Riga för att förhoppningsvis bli flerbarnsföräldrar också????Fet imorgon. Hoppas nubara embryona överlever upptiningen och vill fastna sen.

Håller tummarna för dig! Hur många embryon har ni kvar i Riga?
  • Frazze
    Micro skrev 2017-03-29 14:23:59 följande:

Åh vad härligt. Samma för mig, åker t Riga nästa vecka, förhoppningsvis återföring tisdag. Håller timmarna för oss:)

Och jag ska vul på torsdag i nästa vecka och se om ett litet hjärta slår
  • Frazze
    Micro skrev 2017-03-29 14:23:59 följande:

Åh vad härligt. Samma för mig, åker t Riga nästa vecka, förhoppningsvis återföring tisdag. Håller timmarna för oss:)

Lycka till! Håller tummarna för dig
  • Frazze
    smurfen 11 skrev 2017-04-02 20:00:45 följande:

Hej!

Grattis till din graviditet:)

Ursäkta att jag klampar in i tråden! Läser er tråd ibland. Men är nyfiken på när du börjat ta progynon iom att du gjorde hemmaförsök och lyckades, tas det från mensens början till äl eller ? Sorry nu ser jag du tog till äl...mycket info på en gång:), men hur mycket tog du per dag ? Har nämligen det hemma. Och hur mycket d vitamin plus omega tog du per dag?

Vill ju också testa och det verkar ju va ett vinnande koncept!

Hej på dig! Kul att du oxå vill testa hemma försök ja jag tog ju progynon 2 st om dagen från mens till äl, men jag hade även östrogenplåster på mig. Jag tog 1 bidrottninggele om dagen och ca 300mg med E-vitamin. Jag kör nu 4000 IE tror jag det heter med D-vitamin och omega 3 vet jag inte hur mycket det är. Jag tar även Q10, adrenal respons, och 5-htp. Jag tar progesteronkräm och sen körde jag lutinus från efter äl 2 st om dagen tills mina var slut. Hade bara 21st! Jag hoppas verkligen att du lyckas med ditt hemmaförsök. Behöver du mer progynon så kan du få av mig. Jag fick av generösa människor här i tråden så då kan jag pass it forward
  • Frazze
    smurfen 11 skrev 2017-04-03 15:30:57 följande:

Tack för svaret! Ibland får man mecka själv med vitaminer och sånt när man inte får hjälp av vården :)

Nja har försökt i ca två år hemma, men har ett avbrutet ivf bakom oss med det korta protokollet, plus precis börjat med det långa protokollet med ivf, hoppas på bättre resultat nu...men skam den som ger sig! Går det inte vägen är äggen kassa/slut helt enkelt, så då får vi överväga ÄD.

Ja jag har testat både ivf och Äd. Blev gravid på första ivfen, men hon dog i magen i v 24. Så jag åkte till Sverker Hubbinette på Hormonelle i sthlm och tänkte boosta kroppen och satsa på nästa äd försök och så sa han att jag minsann skulle vara naturligt gravid inom 3 månader. Pang sa det och det tog inte ens 3 veckor. Men jag tog letrozol oxå båda gångerna. Har du fått testa det någon gång?
  • Frazze
    smurfen 11 skrev 2017-04-04 12:19:57 följande:

Ok du har testat båda. Tyckte jag läste nån gång i tråden att ni fick ett barn, ÄD då? Men det andra du varit med om, att bebisen dog i vecka 24, det finns ju inte ord för...:( så ledsamt att höra att du/ni gått genom det, du verkar ha tagit dig igenom det, men skit vad resan hit måste ha varit lång.

Nä har aldrig testat Letrozol, nu i efterhand tänker jag att min gyn borde försökt hjälpt oss med det till exempel, då han visste att vi försökte redan för ca 2 år sen. Dessutom är jag inte 25 år längre, utan passerat 40 strecket.

Sverker i Stockholm säger du, kan kolla det, tack!

Nä hon som dog var ivf. Min son och den som är på väg är spontangraviditeter med letrozol då.

Ja det var jobbigt att förlora henne. De säger det aldrig till en när man gör ivf el äd att det faktiskt kan bli något fel på barnet. Tänk på att ägget hanteras utanför kroppen och ju mer de behöver göra ju mer fel kan det ju bli. Vår lilla tjej hade en utväxt ur knät en blodkärlsmissbildning som brast och hon sakta förblödde. Därför är jag så glad nu att det har blivit spontangraviditeter. Denna nya graviditet vet vi ju inte än hur det kommer gå och på torsdag så skulle jag tippa att jag är möjligtvis 6+0 el 6+1 så vi får hoppas på att se ett hjärta. Jag får väl boka ny tid veckan efter annars. Ja jag tycker absolut du ska kontakta Sverker. 2800kr tar han för 1 timma, men det var bra mycket billigare än de 100 000 vi lade ut på äd som vi nu aldrig kommer att utnyttja. Hmmm kan man sälja embryon tillbaka till kliniken? Haahhahahha!
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus