• Frazze

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

dreamz skrev 2016-12-20 19:21:21 följande:

Gekås har skitfula byxor! Jsg var där för inte så länge sedan å de va bara fula fladriga skrikigt mönster tights då...

Åååh låter riktigt snyggt du! Hahahahah! Du köpte ett helt lager förstår jag

Jag var aldrig nere för att köpa gravidkläder utan köpte bara någon amningstopp. Fick ingen direkt användning av dem dock vi får se om jag någonsin får bära mina gravidkläder igen. Hoppas verkligen det.
  • Frazze
    Redan47 skrev 2016-12-22 11:34:11 följande:

Önskar alla mera plus och ett härligt nytt graviditetsår och ser fram mot fler som vill dela tankar funderingar och vad som helst i vårt forum . Kram till er!

God Jul och Gott Nytt År på er i varmare länder

Ja jag ska skaffa mig ett jobb fort och sen så ska jag bli gravid direkt! (Önskedröm) vill ha en liten till så fort jag bara kan

God Jul och Gott Nytt År på er alla här! Hoppas att det går bra för alla med plus och för alla som kämpar för plus! Kram
  • Frazze

Slänger ut frågan här då vår bvc gav oss ett häfte där det inte står ett smack om det. Vår lille kille har blivit en riktig plåga att försöka mata. Han är hungrig men jag tror att han har ont i magen pga luft så han äter inte. Vi har fått gå från att mata honom var 4e timma till var tredje på dagen och var 4e på natten för att han ska få i sig det han ska få i sig. Vi lyckas inte riktigt fram till de 900ml som står på paketet, men en 850ml får vi väl vara nöjda med än så länge. Vi ska prova med minifomdropparna igen har vi tänkt oss. Men nu ska jag oxå kolla upp hans tungband om det är för kort för han måste ha fel sugteknik eftersom att han får i sig så mycket luft.

Men i alla fall! Frågan är om 4 månaders gröten. Hur gör man när man börjar med den? Är det bara att börja ge honom en portion eller ska man göra som med allt annat och ge smakportion och sen öka? Vilken gröt är det? Jag kollade bara lite snabbt och det fanns ju bara en miljon olika grötsorter och jag vet inte vilken som är vad. Hon nämde det bara snabbt på bvc och när man inte är förberedd så vet man ju inte vilka frågor man ska ställa. Ska ringa imorgon, men telefontiden är bara mellan 09.00 och 09.30 så jag hoppas komma fram.Någon som kan hjälpa mig?

• Frazze
    Jag är bara jag skrev 2017-01-01 17:38:45 följande:

Frazze: här rekommenderas inte Minifom längre öh.t utan Semper magdroppar istället. Har hjälpt vår lille skrutt en del i alla fall. Hans problem är för glupsk så det blir en massa överskott. Efter 1,5 timmes amning nyss fick jag dra loss honom!

Ja fast magdropparna är ju bra bakterier medans minifomdropparna ska lösa upp stora luftbubblor i magen. Jag måste prova igen för det funkar inte som det gör nu i alla fall Gå tillbaka i tiden och få börja väcka honom igen för att han ska få i sig mat är inte ok!

Vi kämpar och kämpar vid varje matning. Jag ska ringa vårdcentralen i morgon för nu är jag förbannat less på att han låter som att han ska kvävas hela tiden. Det är ett virus och det går över! Ja när då? När han blir myndig eller? Han har så mycket slem i halsen men det är inte det som gör att det låter som han kvävs utan det låter bara som att luftatrupen dras åt och han får kämpa för att få luft. Jag blir tokig snart! Ska ge den där kärringen på bvc en uppläxning med för jag är förbannat less på deras inkompetens! Don't mess with a mother with a sick child säger jag bara! Grrrrrr

Jag är bara jag, var glad att er lilla guldklimp är så duktig vid bröstet. Det var min dröm, men jag fick varken mjölk el en kille som kunde suga ordentligt. Men nu har jag kommit över det och ser frammåt! Han växer så det knakar och är (enligt oss då) världens finaste kille är världens lyckligaste att jag fått denna lilla plutt. Och att det blev en spontangraviditet så som vi känpade med ivf och sen började med Äd. Vi har 11 blastocyster i frysen i riga om det inga mer spontangraviditeter blir Men en till vill jag ha helst 12 st att oroa mig för Hahahaha kram
  • Frazze
    dreamz skrev 2017-01-03 06:42:29 följande:

Usch frazze låter inte bra! Har ni kollat så det inte är RS viruset?

Kraam å krya på godingen

Nä du förstår att Rs viruset kan det inte vara för då hade han vart sämre. (Får vi höra hela tiden av alla)

Men han är ju pigg för övrigt och hans allmäntillstånd är ju bra. Det är bara det att han är täppt i näsan och att han får ner slemmet i halsen. Vi var inne igår och de lyssnade på lungor och hjärta. Läkaren sa att vi har en fin och frisk son Ja det är väl skönt! Men de gånger som det låter som han ska kvävas så låter det inte som att han är helt frisk Men direkt efter vi var på vc så var han hungrig. Han åt 379 ml på 4 timmar och han har ätit bra hela natten oxå Nu är jag nöjd och jag vet att jag inte behöver vara orolig. Kram
  • Frazze
    Jag är bara jag skrev 2017-01-04 16:50:24 följande:

Att säga fakta- är det ältande? Jaha du. Givande samtal med kurator-du måste skämta?! Har de ö.h.t tillfört mänskligheten nåt gott? Fattar inte ö.h.t vad jag skulle prata om för jag skulle enbart bli emotsagd och inte komma nånvart. Folk håller aldrig med mig,alltså står de inte på min sida och då har jag inget vunnit på samtal. Inte ens min man höll med mig idag när jag sa hur värdelös jag är och att B skulle ha det bättre utan mig. Vem vet det bäst- alla andra eller jag liksom. Vissa människor saknar värde- det gör jag, går inte diskutera bort.

Nu är du dum på riktigt Tror du på fullaste allvar att din lille kludd har det bättre utan dig? Nä absolut inte! Han behöver ju sin mamma som är det underbaraste som finns i hans ögon. Sen är han heller inte den enda bubben i världshistorien som har gått ner i vikt heller. Jag nojjade så med amningen att jag nästan förlorade den lilla mjölk jag hade. Valde bort att amma för att jag var livrädd att han inte skulle få i sig ordentligt ÄNDÅ gick han upp 500gr vissa veckor. Men jag ammade och matade till med flaska en sådär 20-30 ml efter varje gång han ammat i början. Det är ju därför han ligger och ammar så länge för att han fortfarande är hungrig. Låt han amma och sen matar du till med flaska. Köp Medela calma flaska så är den precis som amningen när han suger. Vi köpte fel flaska och därför slutade han amma helt. Du är absolut inte misslyckad bara för att din mjölk är för tunn! Sånt kan man bara inte göra något åt! Köp ersättning och kör båda så ska du se att han går upp i vikt snart! Bara genom att bry dig så som du gör visar att du är en underbar mamma! Lycka till nu! Kram
  • Frazze
    TyckOmMig skrev 2017-01-08 19:19:58 följande:

Suck jag tillfrisknar inte optimalt denna gång!

Varit i kontakt med förlossningen idag men får inte mer hjälp från dom då det gått mer än 14 dgr sedan bebisen föddes tyvärr utan hänvisas till Gynakuten får ringa tidigt imorgon bitti så trisst.De senaste tre dygnen har jag konstiga vattenblandade gul gröna flytningar och ofrivillig nästan som vattenavgång men det luktar mer som ammoniak svider när jag kissar och öm ont trötthetskänsla tung i hela underlivet-snacka om att sättas på prövning så synd annars ammas det för fullt dygnet vänds lite upp & ner ännu tänk att lille Nickolaos redan blivit en månad mitt lilla "Mickitroll" så förälskad jag och familjen är i denna sista plutt men jag börjar bli en aning desperat vad vilka bakterier som gör mig dessa bekymmer efter op och allt trodde liksom inte det var möjligt med mer skit!

Håller med om att det är dåligt att man inte kan få hjälp av BB en längre tid än 2 veckor! Det är ju ändå Förlossningen dom "ställt till det" med att inte kolla upp om där fanns moderkaka kvar osv! Jag hoppas verkligen att du blir frisk snart och kan njuta till 100% av ditt lilla knyte och resten av familjen! Kram.
  • Frazze
    TyckOmMig skrev 2017-01-09 15:27:29 följande:

Frazze-tack för din omtanke precis kommit från Gynakuten är riktigt dålig fått insatt två olika penicillin nu lämnat lilleman hemma då vi är rädda för RS viruset måtte jag bli frisk snart nu!

Allt bra med dig och ditt mirakel väl?

Ja då här är allt bra! Han växer ju så det knakar den lille skiten han är redan 67-68 cm och är 4.5 månader. Kanske inte onormalt lång så, men han var ju bara 51cm när han föddes lille plutten. Han är ingen bebis längre Men helt underbar är han i alla fall Vi är oxå livrädda för RS viruset och vågar inte ta med han till affären el nåt längre, bara till mormor och ut på promenader.

Nä jag längtar redan efter nästa, men jobb först och sen en liten till (hoppas vi på) vi har ju 11 embrypn i ruga om inte det tar sig naturliga vägen igen då Hoppas nu penicillinet funkar så att du blir frisk! Kram
  • Frazze

Åh jag måste bara berätta! Ni kommer ihåg att jag frågade om ett foster var väldigt litet på kub vad ni trodde om det. Min kompis skulle in på UL idag v 18 och hon sa att hon inget kände el nåt så hon var livrädd att vad de skulle hitta var ett dött litet foster där inne. Men inte då! Där inne fanns en levande liten bebis även om den fortfarande är liten. Jag hoppas så innerligt att den klarar sig och att det går hela vägen

• Frazze

Sådär! Nu har jag äntligen fått tummen ur och köpt gröt till lilleman och drt var populärt vill jag lova. Jag blandade en smakportion och han slukade allt ibte mycket spill för att vara första gången han ätit så mycket med sked. Han ville klart ha mer, men det vågade jag ju inte eftersom att det var första portionen så han fick 90ml ersättning oxå som han slukade. Hahahah! Nu är ju frågan om jag vågar ge honom en omgång med gröt till idag eller om man ska vänta och se hur magen reagerar först innan man ger honom gröt igen.

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus