• Frazze

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Redan47 skrev 2016-10-27 19:36:22 följande:

Det låter helt normalt, han äter var 3 o 4e timma. Låter skönt att han redan börjar ta natt med ett längre uppehåll till morgonen. BebisR äter hemskt olika mycket och olika intervall. Mina ätit mindre mängder, ofta, var annan timma i 5 månader. jag vet andra som givit tidiga åldrar bortåt 260ml. Regeln är ju att låta dem styra tid och mängd, då får naturen styra och han mår bra. Ens el av amningen är ju oxå tanka närhet.

PS: parentes; ett bortskämt barn = ett barn som får det den inte behöver. Det låter som ert barn får precis det han behöver och har rätt till! Kärlek och närhet!

Ja jag antar att du har rätt Han är bortskämd med kärlek och närhet. Men jag blev så stressad igår att jag åt dåligt och idag samma så idag de gånger jag pumpat så har jag fått ut 50ml allt som allt. I vanliga fall får jag it i alla fall 120ml ibland 100ml på ett bröst. Det bröstet har idag producerat 20 ml per gång. Jag måste äta mer och slappna av! Jag har inte kunnat amma för han vill inte ta bröstet när det inget finns där i utan det har blivit lite mer ersättning än vanligt Hoppas produktionen ökar igen! Nu är det helg och min man är hemma igen så då blir det nog bättre

Hur har ni det i Thailand? Ät lite god röd kyckling curry åt mig! Mums!
  • Frazze

Ja min mjölk bara försvann så där! Poff and gone! Får ut en så där 30-50ml sammanlagt på brösten när jag pumpar! Vad ska man göra? Jag har satt igång att pumpa varannan timma och kör dubbel utdrivning men instt så skulle jag köra var 3dje timma men somnade om och sov 5.5 timma istället nu så lät jag det gå 3 timmar, mrn from nu så blir det varannan igen! Så surt bara att det blir så lite var gång. Vad gör man med flera småslattar? Kylen full med burkar någon som har ett bra råd om vad som ska göras för att få tillbaka mjölken?

• Frazze
    Milla2016 skrev 2016-10-29 09:27:13 följande:

Det bästa sättet att öka mjölkproduktionen är att låta bebisen amma så mycket det bara går, på minsta signal. Vet dock inte varför du pumpar, ammar inte bebisen?

Annars har jag nyss läst att julmust har funkat för flera att öka mjölken för tillfället.

Tyvärr så tar han inte tutten när det inte finns något där i! Han bara bråkar då och jag vet ju varför, så därför pumpar jag för att förhoppni gsvis få igång det igen. Har käkat morötter, havregrynsgröt, druckit egengjort amningste och alkoholfri öl! Inget har hjälpt än så länge! Är väl för stressad el så släpper jag inte mjölken bara Har haft otur med amningen redan från början, så varför inte detta oxå ????
  • Frazze
    TyckOmMig skrev 2016-10-31 06:48:33 följande:

Vattenavgång igår em ligger inlagd på BB- längtar hem hatar sjukhus!

Åh nej! Hoppas att allt går bra och att du får komma hem snart. Det är väl en 8-9 veckor tidigt än väl? Stor styrkekram på dig!
  • Frazze
    TyckOmMig skrev 2016-10-31 10:43:41 följande:

Frazze är i v 31+2 de har satt in antibiotika Ery-Max och kortison sprutor gånger 2 för lungmognad haft samtal med läkare vill hem senare i em.

Ja bebis till nyår blir det inte men vill vara hemma med de mina om möjligt inte bevisat sängläge är bästa bot i mitt fall just nu.

Sömnlös natt och höra andras bebisar på BB ingen hit!

Ja det är ju lite tidigt än även om de brukar klara av bebis i den veckan. Det jobbiga är ju då att du får ligga inne på neo med den, så då får du ju inte komma hem ändå till dina gryn där hemma Ja ja det viktigaste är väl ändå att bebis är ok och så får du bara ta den smällen! Man står ut med allt bara barnen är ok!

Jag har pumpat och pumpat och pumpat! Mina bröstvårtor skriker, men inte fan ökar min produktion ändå Jag äter som en häst och dricker massor. Har testat allt, men inget funkar. Ska ringa amningshjälpen idag så får vi se om det är någon ide att förstöra brösten på att pumpa eller om jag bara ska lägga ner min dröm. Får väl böla i några dagar till så är den väl helt borta sen då mjölken.
  • Frazze
    TyckOmMig skrev 2016-10-31 13:01:15 följande:

Frazze-neo här ingen fara för min del fick ju nattpermission vara hemma hos de mina från kl 18-09 morgon därpå alltså en heldel då twinsen fortfarande behövde vården i fjol där brukar bli snabb hemsjukvård och för min del har amningen alltid fungerat lider så för din del att det inte riktigt vill sig där- hoppas Amningshjälpen har bra tips lösningen.

Hon sa att jag ska pumpa varannan timma i några dagar och funkar inte det så är det nog så att det är kört tyvärr. Jag har ringt BVC och VC för att be dem skriva recept på den där nässprayen sytocinon som gör att man släpper mjölken lättare. Hon sa att om jag nu så gärna vill och orkar pumpa så är ju det värt ett försök och det är lika bra att gå all in.

Funkar det inte så får jag låsa in mig och gråta i några dagar så att jag kan släppa den sorgen.

Positiva med att inte amma är att jag kan ta ett glas vin någon gång Väntar nog dock till Jul med det för att fira ordentligt

Vad säger de om ditt fostervatten då? Hur länge kan de hålla barnet där inne utan att det är någon fara? Du hade väl ganska mycket vatten om jag inte minns fel?

Allt är så spännande nu, både du och jag är bara jag ska ha snart och ni har inte tagit reda på vad ni får. Alltid så mycket roligare tycker jag

Hoppas allt går bra! Kram
  • Frazze
    Jag är bara jag skrev 2016-11-03 10:01:54 följande:

Döförbannad ,besviken och livrädd eftersom jag idag fick veta att kliniken använt en donator med fel rh-faktor!! Vad jag minns har de alltid sagt att rh-faktorn varit samma som min. Vad som skulle skilt är bokstäverna mellan de första donatorerna och de andra. Hur kan mitt minne skilja så mycket från vad som var sant?! Första omgången blev jag inte gravid-då var en - och en +. Detta barn kommer från dom. Andra omgången var båda + och båda graviditeterna blev missfall! Har sagt hela tiden till b.m och läkare att rh-faktorn inte kan skilja. Litade ju på kliniken! Vad händer nu då?!  De vet min blodgrupp för det kollade de för länge sen, men de ville ändå ta en ny i förrgår. Varför om det ändå är försent för sprutan?

Ångrar bittert att jag blev gravid. Ja, att jag ens gjorde ED ö.h.t för det hade jag ALDRIG gjort om jag vetat att rh-faktorn inte stämde!!! Så korkad är jag inte!!  Nu sitter jag i pottan och har INGEN utväg!!

Kom inte med floskler eller pepp nu utan bara rena fakta tack.

Hej vännen! Jag måste erkänna att jag inte har den blekaste aning om vad som kan hända när de använt fel rh faktor. Kan du förklara?
  • Frazze
    Jag är bara jag skrev 2016-11-03 12:02:53 följande:

Bebben kan bli blodförgiftad, sjuk, få gulsot och behöva blodtransfusion. Dessutom ökar risken för missfall vad jag hört. Pratat med b.m och hon trodde det var lugnt för jag hade inga antikroppar v.25. Det kan dock uppkomma senare i graviditeten också. Väntar på besked från min läkare nu.

Åh nej!!!!!!! Jag hoppas verkligen att allt går bra nu! Jag vågar inte tänka på vad som kan hända! Fy vilken otur du ska ha, nu när du ändå haft sån tur! Lycka till! Kram Keep me posted!
  • Frazze
    Jag är bara jag skrev 2016-11-03 12:51:54 följande:

Läkaren tyckte det var lugnt. Risken är tydligen väldigt liten att nåt ska hända och det vanligaste då tydligen gulsot. Hade jag när jag föddes vilket kan ha berott på mammas och min olika rh-faktor. Jag var ju hennes andra graviditet och det är då risken finns. Var riskgränsen går vid missfall vet ingen och det är ju där jag känner mig lurad av kliniken. Har ju en fryst kvar av sorten som är garanterat rh-+. Frågan är om graviditeterna med samma rh-faktor kan påverka den eventuella graviditeten? Det är överkurs för b.m och kanske t.o.m för läkaren.

Jag känner att jag absolut fått nog av alla  krämpor och motgångar. Arg på kliniken är jag definitivt fortfarande även om detta nu går bra! Om mindre än 3 veckor har vi förhoppningsvis barn! Kram!

Ja vi får hoppas och be för det bästa nu! Gulsot är ju inget farligt om man behandlar direkt! Min lille kille fick ju det och då lades han under lampa. Var noga med att informera om det direkt så att de håller stenkoll. På min upptäcktes det ju inte förrän efter några dagar och då var han redan så slö och var dålig på att amma, så om du vill amma så se till att de tar tag i det direkt. Jag har tur för jag är O rh+ och min man - om det vart tvärt om så hade vi kanske behövt den där sprutan.

Jag joppas verkligen att allt går bra för er nu när det är såååå nära! Snart håller du ditt lilla knyte i famnen Kram
  • Frazze
    Jag är bara jag skrev 2016-11-04 14:37:57 följande:

De har sån stenkoll på mig ändå så jag behöver nog inte påpeka nånting extra. Visar nästa prov inga antikroppar ska det vara lugnt också. Fast gulsot kan de ju få ändå-mest om de är lite små för då är levern inte fullt färdig tydligen.

Det ger mig lite panik att det är nära eftersom jag bara tänkt tanken en enda gång att det kan bli barn. Gråter fortfarande till förlossningsscener på tv (dokumentärer) och önskar att det vore jag-så främmande är det trots v.37!

Åh så lika vi är! Hahahahha! Jag lipade som en idiot till barnmorskorna i east end och allt jag såg med bebis innan jag födde. Nu så är jag inte ens nintresserad att titta på det. Men vi har ju oxå vår underbara lilla kille. Det är bäst att du ställer dig in på bebis nu för det är snart dags! Bäst att börja göra gymnastiska övningar så att den kommer snart ut och hoppa häck nu! Hahahahahah!
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus