• Frazze

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ja men man jobbar sig sakta men säkert tillbaka! Idag så har jag ammat rätt så bra en gång. 10 min på ena bröstet med lite bråk och 15 min på andra bröstet med nästan inget bråk alls Den andra gången så blev det bara några min på varje bröst, men något i alla fall. Jag är lycklig Tyvärr så kommer vi alltid i osynk med min pumpning, så idag har jag bara haft chansen att lägga han till bröstet 2 ggr. Imorgon så jobbar vi på mer och så skiter jag i att pumpa förrän han ammat färdigt! Jag vill i alla fall att han tar bröstet när vi är ute! Så bekvämt att bara kunna sätta sig och plocka fram maten

• Frazze
    dreamz skrev 2016-11-10 21:14:04 följande:

Idag såg vi ett litet hjärta picka <3

Ååååh grattis! Så underbart härligt <3 Stort lycka till nu! Kram
  • Frazze
    dreamz skrev 2016-11-11 08:18:11 följande:

Tack! Det var så häftigt att se!

Åh jag vet! Det bästa som finns (just då) sen är det bästa som finns när de kommer ut 8-9 månader senare. Fast det finns många "det bästa som finns" på vägen dit oxå. När det sparkar och rör sig, rutinultraljudet, lyssna på hjärtat! Åh min lille kille är 11 veckor imorgon och jag vill redan ha nästa Längtar tills vi börjar försöka igen!
  • Frazze

[quote=77125312][quote-nick]dreamz skrev 2016-11-11 21:28:43 följande:[/quote-nick]Tack alla! <3

Tänkte på är de någon mer som fryser/frös i början av sin graviditet?[/quot

Nä har nog aldrig vart så varm i hela mitt liv! Nu däremot så fryser jag som en hund

• Frazze

Hejsan på er! Har en fråga till er som gått över till ersättning. Min lille kille har börjat få mer ersättning det sista på grund av dålig pumpning. Nu har han inte bajsat sen natten mellan onsdag och torsdag och jag får panik. Innan det så hade han oxå uppehåll på 2 dagar. Allt sånt här ska då slltid hända på helg oxå så att man inte kan ringa bvc. Jag har gett några droppar olja i maten men ön har det inte hjälpt. Jag ska testa termometern sen och se om det hjälper till. Jag vill inte behöva åka in till akuten ju Hur länge vågar man låta det gå? Han är jätte skrikig, han ligger och tar i, men konstigt nog är inte magen svullen och hård som man skulle kunna tro att den ska vara då. Åh vad ska man göra? Är NAN sensitive bättre i det avseendet att de inte blir lika hårda i magen? Han har ju fått babysemp den färdigblandade hela tiden eftersom att han bara fått tillägg emellanåt när bröstmjölken inte räckt till. Nu så får han mer och mer ersättning. Stackarn skriker och får aldrig vara glad. Sen så skriker han efter mer och mer mat oxå. Funderar på om det onda i magen kompenseras med att äta mer om det tillfällugt tar bort det onda. Jag är jätte orolig. Tur att vi ska till barnmedicin på torsdag. Men jag måste få han att bajsa idag!!!!!!

• Frazze
    azurea skrev 2016-11-13 12:46:52 följande:

Om barn är förstoppade mer än sju dagar så bör man kontakta sjukvården men 3-4 dagar är inte ovanligt. Ring din BVC-sköterska i morgon och kolla med henne vad hon tycker du ska göra. ibland kan ju bäbisarna bajsa om man t ex stoppar in en termometer eller pysventil. Det är också vanligt att ersättning kan göra dem lite förstoppade speciellt om du precis bytt från amning. Det tar en stund innan de vänjer sig. Semper Baby Semp lemolac innehåller lite citronsyra som hjälper matsmältningen, för min äldsta hjälpte denna mycket. Och även Semper Magdroppar från Apoteket rekommenderas vid lite magproblem. Probiotika för bäbisar.

Det jobbiga är ju att han äter och äter även om han får 120ml nu så vill han ha 120ml till efter 2 timmar bara och så kan han hålla på. Men inget kommer ut mer än att han kissar massor. Jag har provat några droppar rapsolja i flaskan och jag har provat pysventilen med massor av smörj till. Men nä då! Vi ger han probiptikan sempers magdroppar. Vi ger den baby semp 1 färdigblandade än så länge, men den kan lätt bytas snart mot Nan sensitive. Jag ska ringa 1177 och fråga idag och sen ringer jag BVC imorgon direkt!
  • Frazze
    Påven Johanna II skrev 2016-11-14 07:27:10 följande:

Låt bli att peta med termometer!

Ok! Det är det tipset jag fått från både 1177 och som jag googlat fram. Jag tog tempen som vanligt, inget vispande runt el så. Gjoede det morgon och middag och på kvällen sen så bajsade han en jätteladdning Ska ringa bvc idag och fråga vad jag ska göra för det lär ju hända igen antar jag.
  • Frazze

Suck! Lilleman gallskrek varje vaken sekund från kl 11.00 till kl 15.00 då vi hade tid hos läkarn, men då hade han däckat och det var ju minsann inget fel på honom Vad gör man? Det spelade ingen roll vad jag än gjorde för han bara skrek och skrek! Tur att vi har tid på barnmedicin på torsdag för nu måste något göras! På BVC sa de 1 tsk olja om dagen inte varje gång? Åh vilka olika svar man får hela tiden

• Frazze
    Redan47 skrev 2016-11-16 17:35:51 följande:

Det "receptet"fick jag hos barnmedicin...

Ok jag har tagit en 3-4 droppar varje gång. Men han får oftast bara 40 ml ersättning än så länge OM han inte vill ha mer mat då. Oftast vill han ha runt 140-160 ml istället för 120 ml. Idag åt han 120 ml vid 13.30 och 110 ml vid 15.30 helt otroligt!!! Tur att vi ska in till barnmedicin imorgon. Han ligger över i längdkurvan och under i viktkurvan även fast han gått upp 250gr etc vissa veckor så det är väl inte farligt att han äter lite extrs ibland då
  • Frazze
    TyckOmMig skrev 2016-11-16 21:00:32 följande:

Jag har valt att vara hemma istället för inlagd bara varit inne 6-7 timmar de två gånger vi tvunget behövt åka in för koll då först vattenavgången och sist då blödning mitt i natten.Man ser inte var det kommer ifrån fått Cyklokapron är inte öppen alls alla prover som nu tas varannan dag visar ingen infektion än men känner mig kluven som en inställd bomb tydligen ganska allvarlig kombination stora risker chefsöverläkaren på SPECMVC vill bestämt sätta igång förlossningen på måndag jag vill helst att det kommer igång av sig själv så länge jag har hälsan allt ser bra ut...mkt märklig tråkigt avslut måtte detta gå väl för lite orolig är jag allt/tack för era ord omtanke det värmer.

Hej vännen! Förlåt, jag har vart så uppe i mitt eget att jag inte hunnit svara på dina inlägg.

Fy så orolig du måste vara?! Jag litar tyvärr inte helt på vården i detta land längre, så var väldigt försiktig!!!!

Alla graviditeter är ju så olika och alla förlossningar är olika. Huvudsaken är att du kommer därifrån med ett friskt levande litet hjärta, sen på vilket sätt det kom ut spelar ingen roll i sista ändan.

Jag hoppas att du mår bra och känner dig stark inför kommande förlossning. Längtar efter att få veta vad det blev för något. Ett stort lycka till nu! Jag önskar dig all styrka och lycka på vägen, kram.
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus