• Frazze

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

dreamz skrev 2017-02-15 06:10:06 följande:

Snabb fråga!

Igår hörde jag att om man har moderkakan i framkant så e de kejsarsnitt som gäller?

Sant eller falskt?

Jag hade min moderkaka i fram vilket gjorde att jag inte kände fostret lika tidigt och lika väl som när den ligger i bak. Men det är bara när den ligger för långt ner och täpper till förlossningskanalen som man får göra kejsarsnitt eftersom att då kan ju inte bebis komma ut utan fara för båda era liv.
  • Frazze

Hej svej! Lite sånt där desperat sista försök inför mensen denna veckan (om den nu kommer då!?) Är det någon som råkar ha lite progynon att sälja till mig och kan slänga på lådan imorgon måndag? Jag behöver typ 14-15 st ungefär! Please!? Någon?

• Frazze
    supertjejen skrev 2017-03-01 13:17:52 följande:

Äggdonation med ganska standard tror jag hos Serum. Väldigt nöjd eg utom med det sista så klart. Fattar inte, hört att när man väl sett hjärtat... men det är väl inte så, dessutom är det ju klart många som stannar av ändå, även om de flesta klarar sig. Detta är enda gången som det gått till hjärtslag utom vår dotter, men haft minst fyra plus.

Det hände mig oxå vid äd, såg ett hjärta i v 6 någonting och sen mf i v 8 istället. Vad de sa till mig när jag gjorde ivf var att om man ser ett hjärta i v 8 så brukar de klara sig. Beklagar verkligen! Hoppas på bättre lycka nästa gång
  • Frazze

Hur går det för dig Jag är bara jag? Har inte läst något ifrån dig på jätte länge! Hur går det med din lille kille?

• Frazze

Eh! Jag och min man tänkte ju oss på ett syskonförsök då efter att jag fått mina urdåliga svar från gyn. Ingen slemhinna och inga ägg! Klimakteriet så det smäller om det. Jag experimenterade lite med kvarvarande letrozol och progynon som snälla människor skickat till mig och en massa e-vitamin och ja allt! 5 dagar efter äl så fick jag sån molvärk i magen precis som månaden innan och jag bara väntar på mens för att kunna gå til gyn för mer kontrollerat försök med letrozol. Men jag är ju tvungen att ta ett graviditetstest innan för att "utesluta graviditet" Jag tänkte att jag tar ett idag nu på morgonen 1 dag innan mens för det kommer ju att bli negativt ändå och vad händer? Jo 2 streck Jag och mina experiment har lyckats!!! Sen om det blir mf el så vet jag ju inte, men jag hoppas att detta lilla knyte kämpar för oss <3

Nu min fråga! Någon som har prednisolon jag kan få köpa? Jag tänkte ta det ett litet tag i alla fall för det gjorde jag med min lilla kille och det funkade ju bra Åh snälla lilla prick i magen kämpa kämpa kämpa! Jag drömde ju att jag skulle få trillingar Min mamma drömde att jag var gravid nu och det med tvillingar! Ja ultraljud om några veckor lär väl visa vad det är om det nu håller sig. Men please shout out om ni råkar ha lite presnisolon ni kan avvara. Inboxa mig jag har swish så jag swishar direkt!

• Frazze
    Snart lycklig skrev 2017-03-19 07:22:04 följande:

Frazze, så fantastiskt att det lyckades så snabbt. Grattis! Hur gammal är sonen nu?

Tack! Ja vi är lite chockade här fortfarande. Det blir som sagt ett clearblue imorgon för att verkligen vara 109% säker. Jag som aldrig trodde att det skulle hända igen. Vår lille kille är 7 månader nu den 27:e Det läääär bli tufft både fysiskt och ekonomiskt, men vi har ju verkligen inte råd att vänta då jag praktiskt taget är i slutskedet av klimakteriet! Man kan ju inte ropa hej än för det är ju många hinder kvar. Men då vet jag i alla fall att det inte är helt omöjligt att bli gravid än. Just nu i denna stund den lyckligaste människan på jorden

Åh Dreamz det vore helt fantastiskt om du hade det! Pm:a mig så löser vi allt i så fall! Kram på er alla
  • Frazze
    UndrandeSökare skrev 2017-03-19 09:19:59 följande:

Frazze - Grattis till naturlig graviditet nr 2 !

Använde du någon Prednisolon under försöken alltså innan plus?

Eller bara Letrozol, Progynon och E-vitamin?

Använder du Trombyl också? eller Fragmin?

Nä innan förra graviditeten så var jag hos Sverker Hubbinette på Hormonelle i Stockholm och han skrev en hel lista med vitaminer och sånt som jag skulle ta. Så jag skickade efter dessa grejer för att förbereda kroppen inför de försök som komma skulle nu framöver. Man gör ju vad som helst för att "förbättra" slemhinna och äggkvalite. (även om det inte går så vill man ju tro att det går ändå)

Sen kom ju inte min mens när den skulle så jag tänkte att nu exprimenterar vi och ser till så att mensen verkligen kommer nästa gång. Så på dag 3 av mensen som inte hade kommit så tog jag min första letrozol. Grejen var ju sen att mensen kom men 5 dagar försent!!!! Oj! Vad gör man?

Jo jag tog östrogenplåster och progynon och ca 400mg med E-vitamin för att försöka hinna bygga upp en slemhinna till runt äl. Sen körde jag bara progynon till äl och fortsatte ha östrogenplåster på mig tills igår. E-vitamin tar jag ändå, kanske får ta det lugnt med det i fortsättningen.

Inget annat än så har jag tagit! Massa C-vitamin, Q10, adrenal respons på morgonen och 5-htp på kvällen. Stark dos av D-vitamin, omega 3 Magnesium etc!

Jag kan inte fatta att det är sant!? Nu ska man behöva vara konstant orolig igen! Först måste jag ju kolla så att det sitter rätt i livmodern och inte utanför. Sen får vi se hur allt går
  • Frazze
    UndrandeSökare skrev 2017-03-19 10:45:43 följande:

Så du hann inte börja ta tabletterna som Sverker Hubbinette ville du skulle ta?

Roligt att det fungerade med din "egen mix" eller vad man kallar det.

Blir det Clearblue imorgon och sen vul i v.7 eller v.8 nu då  ?

Hur mycket prednisolon började du ta efter plus förra graviditeten?

10mg eller 15mg dagligen?

Ingen Trombyl förra graviditeten heller?

Roligt, ibland händer det bara (som de säger i Trissreklamen).

Ja, nu är det bara att hålla tummarna

Förhoppningsvis kommer du inte behöva alla de frysta äggen i Riga då.

Jag tog ju prednisolon på eget bevåg förra gången så det gör jag denna gången oxå. Då tog jag 10mg el vad det nu är för enhet på det i några veckor, sen trappade jag ner på 5mg i några veckor. Kanske 5 veckor totalt. Inget annat!

Ja clearblue imorgon och vul i v 7 om man kommer dit.

Nä kommer inte att behöva våra 11 blastisar i Riga då om allt går vägen denna gången

Ja jag har ju haft sån kraftig molvärk i magen så jag har ju hela tiden trott att mensen är på väg. Jag hoppas bara att det inte sitter utanför livmodern! Men en sak i taget
  • Frazze
    UndrandeSökare skrev 2017-03-19 11:22:03 följande:

11 blastosar, det var mycket, plus de 2 ni satte in som blev minus.

Fick ni ut 13 blastosar från början? Använde ni Embryo Glue?

Var det AvaRiga eller IvfRiga du hade varit till?

Tänker du ta blodprov och mäta hcg också?

Eller nöjer du dig med Clearblue?

werlabs.se/vara-tester/graviditetstest

Om jag inte minns fel så fick hon ut 23 st ägg och 19 tog sig från början men det blev 13 st tillslut. Jag blev ju gravid men fick missfall i v 7 el 8. Vi använde allt vid det tillfället så ja embryo glue tog vi det med. Vi gick på Ivf Riga och hade Jelena som koordinator.

Jag kommer att nöja mig med ett clearblue och sen vul i v 7 el 8 om som sagt vi kommer så långt. Hoppas hoppas
  • Frazze
    UndrandeSökare skrev 2017-03-19 13:07:52 följande:

När du sa att ni använde allt vid det tillfället vad innebär det?

förutom embryo glue alltså ?

innebär det Trombyl? Fragmin och Prednisolon? IL-dropp också?

Gjorde ni PGS på embryona?

Vi ska också göra ÄD i Riga , hos AvaRiga. Har fått nedregleringssprutan och bygger nu upp slemhinnan med Progynon 1 tablett 3 gånger/dag. Har mätt slemhinnan och det gick bra. Äggplock nästa vecka om allt går bra för donatorn.

Kommer odla till blastosar, göra PGS och använda embryo glue.

Tidigare haft 5 missfall vid naturliga försök. Har varit hos Dr D tidigare också.

Insättning preliminärt i slutet av mars. Första äggdonationsförsöket, känns spännande.

Åh jag minns inte nu! Det var allt som stod på listan som vi valde. Jag tog procrenspruta sen progynon1×3 utrogest, fragmin, och prednisolon. Tror inte det var nåt mer Jag tog akupunktur direkt efter insättningen.

Stort lycka till nu när du gör ditt första försök! Det är så spännande! Jag älskade Riga och vill gärna åka tillbaka på semester. Ni åker ju vid en bra tid på året så det blir nog bra funkar det inte denna gången så sök Hormonelle i sthlm som förberedelse för nästa gång i så fall. Jag tror på honom, har en liten kille och ett gryn i magen som bevis
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus