• Frazze

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Rosen 76 skrev 2017-08-08 17:38:02 följande:

Måste rådfråga experter... ska göra FER snart och fått frågan om att göra insättning i egen cykel utan mediciner eller i "konstgjord" cykel med alla mediciner?!?!

Vad är bäst? Vad har ni gjort och utgång?

Hjälp!!!

Jag tänkte gjort fet i egen cykel när jg dkulle åkt 2a gången eftersom att det kändes som att det var det konstgjorda som gjorde att jag fick mf. Men då blev jag ju gravid den naturliga vägen istället. Nu när vi sparat ihop pengar och vi ska åka för FET när det nu blir, så kommer jag inte kunna göra i egen cykel då min mens förmodligen inte kommer komma tillbaka nåt mer när jag slutar med letrozolen. Hoppas du lyckas första försöket vad du än bestämmer dig för att göra.
  • Frazze
    Jag är bara jag skrev 2017-08-14 17:37:57 följande:

Visst borde man på 11 veckor kunna få till behandling inför FET? 2 cykler innan kan de väl ändå inte kräva? Och ja, jag vet att jag kan fråga kliniken, men har bara ingen lust. Vill förtränga nästa försök som blir sista chansen till fler barn...Det känns så oerhört sorgligt om jag inte får fler- fast jag ju ändå på sätt och vis är nöjd med ett. Men jag ville ha minst 5 som ung, sen minst 3 när vi började, 2 när vi började med ED- och sen inser man att man blitt för gammal.

Jag kan tyvärr inte heller svaret, men jag tycker absolut att det låter rimligt. Jag hoppas verkligen att du lyckas med en till! Jag kämpar på med att försöka få en biologiskt egen till, men det känns som att det tåget har gått tyvärr. Men jag har mina 11 blastisar i frysen i Riga, så jag försöker att inte stressa. Ett barn till ska jag bara ha! Biologiskt el inte kommer att älskas sönder och samman ändå
  • Frazze
    Jag är bara jag skrev 2017-08-14 18:48:01 följande:

Ja med 11 är du ju garanterad ett barn!   Det krävdes 14 för att få B och vi har en enda kvar, känns sisådär med den chansen...

Stoppade ni in två åt gången eller bara en när ni gjorde era försök? Jag kommer att stoppa in 2 st i alla fall 3-4 ggr. Sen kör jag enkla. Om det inte tar sig alltså. Får ju se om de överlever upptining oxå. Jag blev ju gravid första gången, men fick mf i v7 el nåt. Jag hoppas att nästa försök lyckas med en gång. När har du tänkt dig göra nästa försök? Jag hoppas på ett jobb här nu så att vi kan börja spara ihop till ett försök.
  • Frazze
    Jag är bara jag skrev 2017-08-14 21:20:57 följande:

2 blastisar varje gång. 7 ED. 5 FET- alla överlevde upptining. Men medicinerna var ju fel från början. Den vi har kvar blev jag gravid med 3 av 4 av syskonen, men de blev ju missfall. Fast det verkar ju ha berott på Prednisolonet så ser man det så verkar ju den äggomgången varit bra. Vi har bara barnvakt v.44 så det måste ske då. Sen fyller han år och jag blir för gammal dessutom.

Ta tag i det diiiirekt då, så att det blir gjort. Lille B måste ju få ett syskon! Håller tummarna för att det går vägen. Hur går det med din hälsa då? Jag vet du hade ju problem under graviditeten. Är det bättre nu när du inte är gravid? Hoppas du mår bättre nästa graviditet. Hur var det? Fick du föda vanligt el blev det snitt? 100 frågor här nu
  • Frazze
    niki74 skrev 2017-08-19 21:13:24 följande:

Vi åker till Riga för syskonförsök i september. Med oss har vi våran då 13 månader gamla going.

Är det någon som vet om det finns barnmat liknande den vi har i Sverige att köpa i mataffären?

Och..., jag vet att någon tidigare föreslagit en Italiensk restaurang i närheten av AVA Clinic eller Albert hotell. Någon som vet vad den heter?

Jag kan kolla med min kompis som är ifrån lettland om de har barnmat som här där i lettland om du vill.
  • Frazze
    niki74 skrev 2017-08-19 22:41:01 följande:

[quote=77941363][quote-nick]Frazze skrev 2017-08-19 21:48:51 följande:[/quote-nick]Jag kan kolla med min kompis som är ifrån lettland om de har barnmat som här där i lettland om du vill.[/quote

Ja men det vore jättegulligt av dig Frazze! ?

Enligt min vän så finns det barnmatsburkar där med. Men hon visste inte om det var samma mäke som här. Jag antar att det inte är det, men det kan säkert funka
  • Frazze
    Frazze skrev 2017-08-20 12:39:19 följande:

Enligt min vän så finns det barnmatsburkar där med. Men hon visste inte om det var samma mäke som här. Jag antar att det inte är det, men det kan säkert funka

Hon skriver att Hipp finns och på RIMI så finns typ Icas produkter. Kanon då behöver man inte oroa sig
  • Frazze
    Rosen 76 skrev 2017-08-24 09:33:10 följande:

Tack men det gick inte vägen, blödning och minus idag... får se om jag ens vågar mig på naturlig cykel igen utan stöd men bara att på det igen :)

Ångrar så att jag inte satte in mina 2 blastos... men men... det hade kanske inte fått ändå... så surt med pengarna bara!

Aj då vad tråkkigt! Beklagar! Vad satte du in då om inte blastos? Hade du något annat? Vi får hoppas att det går vägen nästa gång. Det känns förjäkligt det där med att betala så mycket pengar när det inte blir nåt! Värt det dock när det verkligen blir.
  • Frazze
    Jag är bara jag skrev 2017-08-24 18:08:38 följande:

Kliniken har fullständigt rört ihop det när vi vill göra FET! Och frågar om jag fortfarande har regelbunden mens?! Inte haft vanlig mens sen jag började med alla 7 ED okt. -13 utom möjligen nån månad. Jag varit gravid 3 ggr, fått 2 missfall, fått barn och ammat. Och är nästan 49! Vad tror de egentligen? Jag har aldrig haft regelbunden mens sen jag började hos dom för det har jag ju inte hunnit. Jag har fått framkalla mens så de haft nåt att utgå från för de har inte vågat låta mig vänta på normal mens. Blödde ju evigheter efter båda missfallen dessutom. Nåja, får förklara IGEN då vad vi vill.

Visst är det härligt när deras engelska är sämre än ens egen och man ska försöka förklara och så fattar de inte! Jag är sån som helst vill ringa och prata med dem personligen så att jag i tal kan förklara vad jag vill istället för att sitta och skriva om och om igen. Var glad om du har mens! Min har redan börjat komma längre och längre isär och jag är 39 år!

Men jag hoppas att de fattar tillslut och att allt går bra!
  • Frazze
    Missne skrev 2017-08-24 21:04:40 följande:

Idag gjorde jag KUB-test och det visade sig att allt såg bra ut. Det känns så himla skönt. Har känt mig så osäker på graviditeten senaste veckorna, men nu känns det som att jag kan slappna av och börja njuta lite mer av graviditeten.

Åh grattis! Så skönt att allt ser bra ut. Njut av bebis i magen nu!
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus