• Frazze

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Jösses! Min man har tagit 2 matningar i natt och jag har då pumpat. I vanliga fall kan jag få ut på natten om jag har tur 100ml oftast 70 el 90. Inatt så var första pumpningen 100ml och jag pumpade inte särskillt länge heller. Och andra pumpningen 130ml!!!!! Helt otroligt! Nu på morgonen så var det min tur att mata och då så började ju besvärlighetsministern igen! 10min tuttande hit och dit på tutte 1 och sen 10 min på tutte två, men då bättre sugande. Jaja! Vi ska till BVC och väga idag så vi får väl se vad de säger. Efter jag ammat så fick jag ut 50ml på pumpen. Så han borde ha fått i sig 50ml i alla fall. Inte för att det är ens i närheten av vad han behöver. Hoppas han är hungrig snart igen då.

Förresten! Ni som testat Minifom, hur funkar det? Blir det svårare för bebis att passera gas el gör den det lättare? Ändras bajset av den? Vi började med det igår och det lilla som kommit ut i blöjan har vart lite mörkare och han har legat och tagit i och försökt att prutta el bajsa sen jag la mig i sängen. Stackars lilla gubben då!

• Frazze
    trex2013 skrev 2016-10-06 20:34:06 följande:

3 v förtidigt den 27/9 kom ännu en efterlängtad Aten (Serum) bebis!Lyckan är total och det känns så otroligt overkligt att efter nästan 5 års kämpande äntligen fått en underbar son. Går runt och njuter i min bebisbubbla. <3

Åh grattis till er lilla gosse Precis på dagen en månad efter vår lilla gosse föddes! Vi är så otroligt lyckliga och jag förstår att ni är det! Lova mig att ta vara på det och ta kort varje dag för det går FORT! förbaskat fort! Vår har gått upp 1kg och växt 6 cm redan!!!! Stoppa tiden! Njut nu för fulla muggar och ta hand om er! Stora kramar!
  • Frazze
    pink lily skrev 2016-10-07 00:10:44 följande:

Förresten, vad gör ni när det dykt upp mögelprickar i en slang till den elektriska dubbelpumpen. Försökt koka bort det, men lögn att komma åt det, och sen började det rossla när pumpade efteråt före allt vatten försvunnit ur slangen. Måste man köpa nya slangar varje gång ?

Jag tar bort mina från pumpen och låter dem hänga över handduäkstorken då de inte används. Hoppas inte jag får mögel i då allt är hyrt!!!8
  • Frazze
    pink lily skrev 2016-10-07 21:31:00 följande:

Grattis woo!

Får se om vi gör om detta, iså fall blir jag också strax under femtio. Lycka till!

Frazze, apotea säljer reservdelar till medelas dubbelpump om du behöver, bl a slangar.

Idag har lillan varit jätteduktig med amningen, men så fick hon magont ikväll :(

Nya tag imorgon

Vi hyr ju pump ifrån BB så jag behöver inte köpa reservdelar. Vi har betalt så vi har försäkring på det vi hyr om något skulle gå sönder.

Jag har ammat hela dagen idag och lilleman skriker och skriker. Ikväll har han vart dålig i magen det är lite grönaktigt och kesobitar i, men så när jag bytte på han så kissade han ur rumpan. Det är så svårt att veta vad man har ätit fel och när man åt det! Ska man bara äta samma sak varje dag för att undvika att han blir dålig?

Mjölk har jag druckit och ätit sen dag ett och det har gått bra förut. Ja jag vet inte vad man ska göra
  • Frazze

Hatar att slänga bröstmjölk, men när jag själv känner att jag ätit något som gjort mig gasig i magen så tänker jag absolut inte ge det till lillen som redan lider. Bye bte 200 ml

• Frazze
    Sunlight skrev 2016-10-09 17:58:48 följande:

Tack! Det tror jag också. Det är otroligt många kliniken som inte bryr sig om att ta de proverna. Jag själv var på två innan jag lyckades. När jag väl förstod hur man kastat pengarna i sjön och dom inte hade den kunskapen då var man inte glad utan fruktansvärt besviken på deras inkompetens och ville hjälpa andra som inte hade fått den hjälpen när jag till slut fick den hjälpen själv av en tjej som förklarade hur det låg till. Jag vet hur hopplöst jobbigt det känns att misslyckas och ha betalat enorma summor till fel kliniker och inte förstå vad som är fel.

Det är fantastiskt hur många som faktiskt har lyckats under den här tiden i stort sett alla som jag har läst om. Det är ju kul.

Börjar bli smått trött på mitt eget mässande om detta så jag har blivit lite utbränd och tagit en liten paus. Det behöver ju inte alltid vara det. Jag är ju supernojig nu när jag äntligen själv är gravid. Tack för tumhållning. Är det någon som har lite progesteron mick över i stockholmstrakten? Hjälp det börjar ta slut. Snyft. Ska beställa nya imorgon. Kram

Hej på dig! Jag har MASSOR med Mic progesteron suppar fast jag bor i Skövde! Kan skicka imorgon om du vill ha?
  • Frazze
    Jag är bara jag skrev 2016-10-11 14:00:38 följande:

Hos b.m igår. Alla värden bra som vanligt. Börjar närma sig så måste försöka fixa det sista nu. Skriva förlossningsbrev också.

En rent praktisk fråga: vad är senaste budet vad gäller kudde till nyfödda? Ska eller inte ska ha? Står olika i mina böcker och på min tid använde man aldrig det (utbildad -86). Köpt en babykudde, men baby är man ju liksom nästan tills ett.

.

Tänk dig att du snart är på målsnöret? Du har kämpat genom sjukdom smärta och att må riktigt jäkla dåligt, men du har gjort det! Du är helt fantastisk! Bra gjort! Nu är det inte långt kvar tills ni får hålla ert efterlängtade älskade lilla knyte i er famn Känn dig stolt över dig själv som kämpat så. När är det dags?

Själv ligger jag på soffan med en heldäckad liten kille på mig. Är kissnödig, men har inte hjärta att röra på mig när han sover så godis!

Vi var på bvc igår. Hjälp vad bebisar växer fort eller? 7 cm på 6 veckor och snart + 1 kg sen födelsevikten. Han börjar bli stora killen nu ????

Lycka till nu med förlossning el ks vilket det nu blir. Kämpa på nu det sista! Snart kommer belöningen! Kram!
  • Frazze
    Jag är bara jag skrev 2016-10-11 14:27:02 följande:

Inte riktigt framme, men mindre än 6 veckor i alla fall. Ska göra allt för att få gång det själv så jag slipper igångsättning! 4 dygn på f.l och sen ändå k.s- nej tack!

Känner mig absolut inte som en kämpe-snarare som en äcklig, fet, onyttig parasit... Grät häromkvällen när jag skulle lägga mig för jag vet ju att jag inte sover p.g.a smärtan. Utan tupplurerna dagtid hade jag kreverat. Orkar ju knapp nåt ändå och känslan av att inte kunna andas är hemsk!  Hädanefter blir det bara det mest nödvändiga gjort som har med bebis att göra. Noll socialt för det går bara inte.

Vår lille är stor redan nu, men det återstår att se om det fortsätter så. TUL snart igen.

Tack för all pepp de här månaderna! Kram!

Jo då vännen! Är det någon som är en kämpe så är det du! Du har trots allt inte gett upp och er lilla bebis lever och mår bra i din mage. Jag tror inte alls att du är någon äcklig parasit! Dumma ideer du får för dig bara och tjocka det är vi allihopa! Det hänger liksom ihop med graviditet alla lägger på sig olika mycket och kan man då inte röra på sig pga sjukdom etc såå blir det lite mer. Mycket försvinner efter förlossningen ska du se.

6 veckor går fort! Dagen innan vår lille kom så höll jag igång medt hela dagen. Sen fick jag ingen sömn på natten för det var då som det satte igång. Kämpa på så gott du orkar nu de sista veckorna. Ska hålla tummarna för att du bara har 3 veckor till. Det är ju fortfarande ok då Väntar och längtar efter att få höra nyheten nu. Så spännande vad det blir för något! Kram
  • Frazze
    Jag är bara jag skrev 2016-10-11 15:24:16 följande:

Snäll du är som försöker.   Känner mig så hemsk när jag ber maken om hjälp med allt och väcker honom halva nätterna med mina ojanden. Och tjock och äcklig, ja,det känner jag mig verkligen. Några kg till så passerar jag makens vikt! Fötterna håller inte att gå på heller så jag måste gå ner mycket ganska fort för att orka med bebben.

Jag vet att tiden egentligen går fort. Har det ju gjort hittills och inte ett dugg närmare tro vi ska få barn heller för det går inte in. Fixar ändå förstås "utifallatt" som jag säger till maken.

Jag hoppas på v.38. Då hinner vi göra allt och jag slipper igångsättandet. Fast det går väl bra tidigare också.

Ja då i alla fall 10kg försvinner direkt ska du se. Ska du sen amma så går du ner lite till! Du fixar det här ska du se. Vår lille plutt kom ju precis på dagen 38+0 och det kändes skönt för han var inte så jätte stor.

Jag vet precis hur det känns! Jag blev ju spontangravid när vi var i Australien och efter att ha kämpat och försökt i 6-7 år att bli gravid så kunde jag bara inte fatta det. Jag gick där med magen och det sparkade och bökade för fullt, men nä då det gick bara inte in!!!!! Nu går jag här med vårt lilla knyte och jag är fortfarande rädd att jag ska vakna ur denna underbara dröm och upptäcka att det faktiskt inte är sant.

Jag tror oxå att din man tycker att det är helt ok att du väcker honom på nätterna! Det blir ju bra invänjning för er för sen får ni inte sova nåt särskillt

Nä nu ska jag slänga på ytterligare en tvätt med babykläder. Vi har fått så mycket kläder både från när och fjärran att maskinen går varm här. Vi har inte behövt köpa nästan något ännu. Jätte bra

Kämpa nu på de sista veckorna och lova att du skriver vad det blev och hur allt gick så fort som möjligt sen. Kram kram!
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus