• Frazze

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Hej alla! Fick ett tips för hjälp med att få bröstmjölken att rinna till. Drick öl! Jag drack två norrlands guld igår de " alkoholfria" med 0.5% i ändå. Inatt fick jag pumpa när min man gav flaska. På 5 min på vart bröst så blev det 90 ml och mindre än 3 timmar senare så när jag bytte blöja på lilleman så droppar/ rinner det ur brösten. Trodde aldrig att det var så effektivt. Nu kanske lillen får i sig det han behöver från brösten bara.

Ni visste säkert om detta allihop, men om någon missat det och har svårt, drick öl! Gillar du inte öl? Drick ändå funkar super!

• Frazze
    xxx4 skrev 2016-09-16 10:21:22 följande:

Amningthe går att köpa på nätet billigare också!

Äh öl är gott så jag håller mig till det Fast vitkål lär jag nog inte äta igen för lilleman har haft ont i magen hela dagen idag.
  • Frazze
    xxx4 skrev 2016-09-16 13:03:58 följande:

Bra att ta det som är gott också :) Nä kål lök stark mat o för vissa skär mjölk jobbigt för bebismage så det äter jag bara lite av nu.

Ok bra att veta! Min har ju haft lite dålig mage hela tidrn pga min antibiotika, men nu är det slut på den så då får jag tänka på kål, lök och stark mat då istället. Hur är det med vindruvor? Min mamma nämde att det inte var så bra eller de sa det till henne när hon fick barn. Men till mig sa de bara att ät inte insjöfisk när jag frågade om det var något jag skulle tänka på att inte äta. De kunde ju varnat om att lök och sånt kunde ge gas! Jag vet ju att det ger oss gas, men jag var osäker på om det gick över i mjölken el inte.
  • Frazze
    pink lily skrev 2016-09-16 16:29:13 följande:

Jag orkar en månad till med alla tre matningssättetn, sen ger jag upp pumpningen. Att både amma en bebis med magproblem som ålar sig och sparkar pga magont som verkar komma typ två minuter efter amningsstart, samt pumpa och även fylla ut med ersättning i flaskor som ska kokas tillsammans med alla pumpdelar. Det tar stor del av min vakna tid. Känns som lillan blir understimulerad med all tid jag lägger på maten.

Jag blöder fortf, 9.e veckan, men har bra hb. Är dock ganska yr vid tillfällen så det tar nog på kroppen som ordningen är nu...

Finns det inte risk för magont med öl? Nu utesluter jag mejeivaror och ger semper magdroppar för att se om lillans magont ger med sig. Hoppas. Hon har börjat bajsa mindre ofta, förr var det varje dag. Skulle vilja helamma eftersom de säger att man inte behöver oroa sig för förstoppning då... Nu tittar jag i blöjan titt som tätt för att leta bajs ;)

Vad mer än lök,bönor, stark mat och mjölk kan ge bebis magont? Jag testar allt ...

Ja man får nog inte dricka mycket öl, men lite går nog förhoppningsvis bra. Har druckit en halv liten burk idag med, men hoppat vitkålen. Nu får vi se om magen blir lika ond som inatt/morses i så fall är det ölen! Vår lille han bajsar 5-6 gånger om dagen! Jag tror att antibiotikan har gjort sitt där dock. Men så länge han bajsar vet man oxå att han får i sig ordentligt med mat. Imorgon så flyttar vi hem till oss igen för nu är läckan i köket fixat. Då ska jag springa in och väga lille gubben DIREKT! Har han gått ner i vikt så dör jag! Tycker inte vi gör annat än att trycka i stackarn mat. Skönt när man kan matväga så man har koll igen.
  • Frazze
    pink lily skrev 2016-09-16 21:43:37 följande:

Xxx4, tack för feedback :) mycket upplysande. Ska jag ha i tankarna när nästa gång på bvc

Frazze, rapportera gärna hur går med ölen. Ska testa amningste ...

Vår lilla bajsade också flera ggr om dagen. Nu gör hon uppehåll några dgr och bajsar sedan massor. Förra ggn var det diarre, det har aldrig varit hård avföring. Förstår inte hur hon kan hålla på avföringen så länge ... Är rädd varje gång att det är förstoppning på gång när det dröjer. Men det har ju inte varit hårt, än, inte ens en hård "propp". En teori är att hon kniper när hon eg ska släppa efter för att kunna bajsa, skulle ha med outvecklad koordination av nervsystemet att göra sa en läkare. Ska växa bort. Har någon erfarenhet av sådant?

Tänker att om jag helammar skulle oron för detta minska, förutom alla andra positiva effekterna med amning. Det är ju bara det att hon ska gå upp ordentligt också när hon ammar ... Hmm

På BB sa de att det inte är ovanligt att de inte bajsar alls på 10 dagar, vilket jag kan tycka låter väldigt konstigt. Vår lille gnutt bajsar mycket och det har vart rätt löst och slemmigt efter min antibiotika. Nu får vi se vad som händer. Nu så får vi se vad ölet gör med magen.
  • Frazze

Jag behöver oxå få ordning på amningen så att jag producerar mer! Ibland är eet så lillenan drunknar nästan när jag lägger till han och ibland så snuttar han 5 min och det känns som om det är tomt. Värsta är att toppen på mina bröstvårtor är så ömma och de svider,kliar och bränns etc så jag funderar på svamp! BVC kommer hit imorgon så vi ska kolla det då. Idag får gå lite i städandets tecken eftersom att vi inte orkat med allt el hunnit då vi bott hos mamma i en vecka när de bilade upp köket i jakt på vattenläckan. Kanske är dags att ta tag i att bädda lillemans säng oxå. Någon är rätt så nöjd att sova i nästet mellan oss. Min man har intagit soffan för att han inte vågar sova annars.

Var på VC igår och kollade snabbsänka och HB infektionen var bere under 5 som det ska vara och HB var uppe på 117! Så från 72 till 117 på 2,5 veckor är bra! Normalt är mellan 115-153 sa sköterskan. Men jag kör på med mina järntabletter så ska jag nog fixa 130 om en v el så

Ja Jag är bara jag! Hur går det för dig? Jag är oxå orolig Jag hoppas att du har orkat kämpa vidare! Tänk på att ditt lilla knyte i magen är så pass stor att den säkert skulle klara sig nu. Tänker på dig hela tiden och får ont i magen av tanken att du skulle ta bort det lilla livet. Jag som nu håller på att oroa ihjäl mig bara min lille kille gnyr lite eller får en plita.

När ditt knyte kommer till er så kommer du att uppleva en kärlek så stark att du inte trodde det var möjligt! Jag vill inte ens lämna han för en sekund! Kämpa på min vän! Det är värt

• Frazze
    xxx4 skrev 2016-09-20 11:24:41 följande:

Ömma lite vitaktiga bröstvårtor som svider är tecken på svamp som naturligt finns i bebis mun o kan smitta. Detta kan bli ett besvär o ond cirkel så gör något direkt. Tips ta wichyvatten på bröstvårtorna innan o efter amning. Lindrar svid o smärta o motverkar svamp. Lufta också bröstvårtorna så ofta du kan spec efter amning. Sätt även lite wichyvatten på bebis tunga innan amning! Om du tittar i bebis mun ser du säkert att den är vit o det tyder på svamp. Gör detta ofta. Om detta inte hjälper fråga BVC efter ett salva som hjälper de är vana vid detta o skriver ut om det behövs. Detta behövde inte jag ta då det försvann enligt behandling ovan. Synd om svamp skall störa amningen. Lycka till!

Jag har kollat hans mun, men hittar inget som ser konstigt ut! Tungan är fint rosa och så är tandköttet och kinderna med. Men det är ju bara snabbkik när han gäspar typ. Mina bröstvårtor är inte vitaktiga utan med vad som ser ut som lysande rosaröda vid detta läget. Men BVC kommer hit imorgon, så då får hon ta sig en titt på både prinsen och mina tuttar läste man kunde ta vatten med lite bikarbonat i oxå på brösten och till bebis. Men jag väntar tills det är diagnostiserat innan jag ger honom nåt i alla fall. Detta vore ju bara en fantastisk fortsättning på vår redan underbara start i familjelivet! Tur att vår lilla prins är helt underbar
  • Frazze
    pink lily skrev 2016-09-22 19:02:24 följande:

Tack för alla tips :)

Kändes hopplöst ett tag, men verkar som fått lite mer mjölk nu men fortf yr trots dricker mkt. Har även fått ont inne i ena bröstet, känns som drar inne i det. Inte som mjölkstockning, för det har jag haft ett par ggr och vet hur det känns. Tror det är från alltför lång pumpning. Ska ta det lugnare med pumpningen nu. Bästa pumpen är vår lilla snutta <3 Finns en helt alkoholfri öl förresten, Clausthaler 0,0 %. Ska testa ... kram till alla kämpare

Jag kör med Norrlands guld med 0.5% alkohol i! Någon sa till mig att det skulle vara lite alkohol i annars funkade det inte, men det är jag inte säker på om det stämmer, så prova den och återkom om det funkar.

Vi köpte såna semper magdroppar idag för vår lilles mage är lite orolig. Jag tänkte att eftersom att jag ätit antibiotika så kanske hans tarmflora har slagits ut totalt. I alla fall värt ett försök! BVC var ju här igår och han har gått upp i vikt en hel del sen BB. kan hända att vi matat honom lite väl mycket.

Imorgon ska vi till BVC doktorn och då ska vi kolla upp mina stackars bröstvårtor och vad som kan vara fel med dem. Skojar med min man och säger att de bokat en one way ticket till kanarieöarna för de vill inte vara med längre och de funderar på att ta med mitt fisbleka ansikte oxå

Inte för att jag för en sekund ens vill lämna vare sig min lilla eller stora älskling, men en semester för tuttarna vore helt ok!

Nä nu ska lilleman bada för han kräktes förut idag och vi har tydligen missat torka bort lite av det på halsen luktar inte fantastiskt. Så bad, mat och sen sova blir nog gottit för han
  • Frazze
    Jag är bara jag skrev 2016-09-22 20:30:26 följande:

Mår pest fysiskt, kan knappt gå p.g.a sd. Bebben ligger på +34%, men mår bra. Återkommer! Kram!

Åh min vän! Jag är så ledsen att du mår dåligt, menack så lycklig över att bebben mår bra! Jag fick min lilla del av att må dåligt efter förlossningen. Men bara småbagateller mot vad du genomgår. Jag hoppas att du orkar stå ut ett tag till och snart så har ni ert knyte i famnen! Tänk, ni ska bli föräldrar! Åh vad glad jag blev att du kämpar på! Heja dig! Du är en otroligt srark kvinna! Kram kram
  • Frazze

HJÄLP! idag har min mjölk bara tagit slut! Lilleman ammar lite och sen finns inget kvar! Jag har satt mig för att pumpa lite nu efter, men jag har väl kanske fått it 5-10 ml med båda brösten Jag vill ju amma!!!!!! Den får inte ta slut+ jag har ändå druckit en öl Kan det komma igång igen el är det kört nu?

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus