• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • JZ79

Tog ett nytt hCg igår, var lite orolig efter helgens blödning, ökat från 2818 till 14810 !!! Progesteronet har ökat från 57 till 72 *pustar ut*

• Frk Röd
    JZ79 skrev 2015-05-19 12:04:30 följande:

Tog ett nytt hCg igår, var lite orolig efter helgens blödning, ökat från 2818 till 14810 smile2.gif !!! Progesteronet har ökat från 57 till 72 *pustar ut*

Å va fina resultat.

Fick svar på mitt första HCG idag och det låg på 425 (ruvardag 11). Däremot så låg progesteronet lågt, bara 38. Blir naturligtvis orolig och väntar på svar från Penny om jag behöver byta till progesteroninjektioner istället för Utrogestan.
  • Frk Röd

Postade visst i fel tråd, men så kan det bli när man knappar på en Iphone :) Tänkte inte jag skulle hoppa över till denna tråd förrän jag vet att mina HCG- nivåer stiger som de ska. Bara hoppas att de fortsätter göra det nu då :)

• Längtar12345
    JZ79 skrev 2015-05-19 12:04:30 följande:

Tog ett nytt hCg igår, var lite orolig efter helgens blödning, ökat från 2818 till 14810 !!! Progesteronet har ökat från 57 till 72 *pustar ut*

Underbart! ! Härliga nyheter! !
  • JZ79
    Frk Röd skrev 2015-05-19 13:26:27 följande:

Postade visst i fel tråd, men så kan det bli när man knappar på en Iphone :) Tänkte inte jag skulle hoppa över till denna tråd förrän jag vet att mina HCG- nivåer stiger som de ska. Bara hoppas att de fortsätter göra det nu då :)

Klart du ska skriva här också Detta kommer gå superbra! Hoppas penny svarar snabbt. Kram och välkommen hit!
  • Redan47

Frk röd, strålande! Du ÄR gravid ju! 38 är okey nu, men behöver gå upp. Har du utrogest ta fler. Jag ökade med 200mg under några veckor. Kram!!!

• Frk Röd

Penny har svarat snabbt och hon frågar vilken enhet progesteronet är mätts i. Har det mätts i nmol så ska jag öka med 2x utragestan 200g oralt till natten, men är progesteronet mätt i ng så är nivån tydligen okej. Jag vet förstås inte i vilken enhet, håller på att jaga min gynekolog för svar. Tänker dock ta extra Utrogestan i säkerhetsfall tills jag får besked.

• Redan47
    Frk Röd skrev 2015-05-19 16:37:06 följande:

Penny har svarat snabbt och hon frågar vilken enhet progesteronet är mätts i. Har det mätts i nmol så ska jag öka med 2x utragestan 200g oralt till natten, men är progesteronet mätt i ng så är nivån tydligen okej. Jag vet förstås inte i vilken enhet, håller på att jaga min gynekolog för svar. Tänker dock ta extra Utrogestan i säkerhetsfall tills jag får besked.

Du ska få en länk av mig! Eller sök på converter! Lätt som en plätt!
  • skade

Åh, grattis Redan, vilken underbar överraskning. Nog ska det gå bra med enäggisar också, det gör det för det mesta. Och det är ju inte din första graviditet. Kramar till dig - jag är så glad för din skull!

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus