• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • MillaQ2

Kul med fler plus, grattis Missne :)

Lycka till med KUB på måndag Redan, spännande att höra efteråt :) Synd att din man inte är hemma men han får fler tillfällen att kika!

Här har vi just beställt barnvagn. Började grina för nu känns det som det börjar bli verkligt (närmare vecka 30 så ni förstår hur svårt jag har haft att tro på det). Nu är det lite sent med vagnbeställningen, inte säkert vi hinner få den för vi har fått tid för planerat snitt (på Danderyd avd 17)den 22 juli. Hjälp det är bara 69 dagar kvar

Önskar er en fin helg!

• Missne

Tack för välkomnandet. *Nu har jag läst ikapp tråden också så jag har koll på er . imorgon ska jag ta nya blodprover (FBC och hcg) enligt Dr Ds inrådan. Alltid lite nervöst innan man vet att allt ser bra ut.

• zaq1234

Å vad spännande med KUB på måndag Redan..ännu en milstolpe att ta sig igenom.

Ja jag jobbar heltid, men det funkar bra, visst är man väldigt trött på vardagskvällar..men snart är det semester!

• weeme

Missne, välkommen hit, det är ju osäkert för alla i början men man får våga njuta ändå... Så gott det går!

• zaq1234

Tyckommig, vad härligt att allt gick bra för dig!
    Jag har inte järnbrist vad jag vet, hade 124 förra fredagen, ska till mvc nästa fredag igen...Går ju ca varannan vecka nu, det blir ett tillfälle där det blir 17 dagar...men jag känner att jag gärna skulle gå dit varje vecka

• Missne

Idag var Hcg 6814, så det fortsätter stiga, även om det inte stigit lika snabbbt som förra gången.

• skade

RUL idag, såg bra ut. Skrutten ville inte samarbeta riktigt, men de såg allt de behövde och det är ju huvudsaken. 19 hela veckor har gått, första dagen på vecka 20 idag. Vi håller tummarna.

• Redan47

Missne va skönt, då utveckar det sig vidare iallafall! Har du tagit fler IL? Hur mkt kortison knaprar du?

Skade det kändes väl ändå lite lättnad att se liv. Låg bebis o gömde sig, vad får man se på RUL?

Jag frågade om min svärmor vill följa med mig på kub måndag, det ville hon, kul! Och lite skönt ändå känner jag att ha någon med sig att dela upplevelsen med.

• Missne

Redan 47: Ja et är skönt att det fortsätter stiga . Och jag misstog mig visst, det har fortsatt stiga lika snabbt som innan. Senaste IL var i tisdags. Misstänker att jag  kommer måsta ta ett nytt snart igen då mina Leukocyter, Neutrofila och Hb fortfarande är över referensvärdena. Har nyss skickat min follow up file till Dimitri.  Får se vad han svarar. Jag tar 20 mg prednizolon/dag.

Skönt med sällskap på kub på måndag. Jag ska på ett första VUL på måndag själv. Min sambo kan inte följa med. Vet inte hur mycket man  kan se så tidigt, men hoppas allt ser bra ut

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus