• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Redan47
    weeme skrev 2015-05-09 17:39:32 följande:

Jag känner mig mer och mer missmodig, spänner inte i brösten längre och nu kom det blod igen, mer än tidigare. Skit skit skit.

Vila! Bedrest! C vitamin ich öka progrstoron ordentligt 800-1200/dygn. Blod ät supervanligt. Det rann blod en hel dag på mig.... Fortf gravid. Ta hcg blodprov, det gjorde jag, för att kontrollera vilket håll det gick åt. Blödningar är nervpärs!
  • JZ79

Hej! Tänkte smyga fram ur kulisserna nu när jag/vi äntligen plussat! 2 misslyckade ivf:er i bakgrunden, 0 embryon till återföring, 1 ÄD i Åbo som endast gav 2 embryon..ingen graviditet. Vi har både manlig och kvinnlig faktor så efter konsultation i Aten på Serum med hysto och DNA fragmentering på makens sperma bestämdes det att vi kör dubbeldonation. Vi fick 4 expanderade blastocyster, satte tillbaka två och testade positivt i onsdags Första pluset någonsin under alla 5 år vi förödkt bli gravida Nya blodprover på tisdag. Räknat ut att jag är i v 5 nu (4 + 5)... När är det läge att göra vul för att se hjärtslag? Vi är också nyfikna på om 1 eller 2 fastnat

• weeme

Tar det så lugnt det går. PUH!! Äter 8 utrogest om dagen, får kolla vad det blir för dos! Längtar tills sambon kommer tillbaka så jag har någon att krama i allafall.

• weeme

Tar det så lugnt det går. PUH!! Äter 8 utrogest om dagen, får kolla vad det blir för dos! Längtar tills sambon kommer tillbaka så jag har någon att krama i allafall.

• weeme

• JZ79
    weeme skrev 2015-05-09 18:09:46 följande:

Vila och c-vitamin!! Hoppas din sambo kommer hem snart. Tänker på dig, kram!!
  • bullenochgrisen

Grattiiiiiiis!!! Vi gjorde vul på ks Huddinge i vecka 9 då såg man ett starkt hjärta picka där inne. Håller tummarna :)

JZ79 skrev 2015-05-09 18:07:36 följande:

Hej! Tänkte smyga fram ur kulisserna nu när jag/vi äntligen plussat! 2 misslyckade ivf:er i bakgrunden, 0 embryon till återföring, 1 ÄD i Åbo som endast gav 2 embryon..ingen graviditet. Vi har både manlig och kvinnlig faktor så efter konsultation i Aten på Serum med hysto och DNA fragmentering på makens sperma bestämdes det att vi kör dubbeldonation. Vi fick 4 expanderade blastocyster, satte tillbaka två och testade positivt i onsdags Första pluset någonsin under alla 5 år vi förödkt bli gravida Nya blodprover på tisdag. Räknat ut att jag är i v 5 nu (4 + 5)... När är det läge att göra vul för att se hjärtslag? Vi är också nyfikna på om 1 eller 2 fastnat

• Redan47

Jz, välkommen o ännu ett grattis! I slutet på V6+ kan med tur hjärta synas. Jag gjorde VUL v7+2.

Weeme: ja vila vila vila är det som gäller! Riga bollar är nog på 100mg.... Öka när du blöder! Ta bort trombyl ixå när du blöder.

• MillaQ2
    weeme skrev 2015-05-09 17:39:32 följande:

Jag känner mig mer och mer missmodig, spänner inte i brösten längre och nu kom det blod igen, mer än tidigare. Skit skit skit.

Weeme:Jag blödde supermycket!! Under flera veckor, klumpar och allt. Och tyckte inte det spände så mycket heller. Behöver inte betyda nånting. Vet dock precis hur det känns. Kram till dig!
  • weeme

Sambon är på tjänsteresa alldeles för långt borta och för länge för min smak, svårt att vila med en snart treåring hemma. Tar c-vitamin och försöker inte oroa mig. Har inte tagit blodförtunnande på länge enligt ordination eftersom jag blödde i början också. Är lättblödande i vanliga fall så hade jag bara kännt av brösten hade jag varit lugnare. Tack för uppmuntran!!

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus