• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Missne

Hade förresten bara 35 i progesteron idag så jag skickade en fråga till kliniken om jag inte skulle höja dosen progesteron och fick då detta svar "Thank you for information. HCG level grows properly, please continue medicines usage in the same dosage. We should not take into consideration progesteron level during artificial cycle, you take progesteron in pills. In natural cycle it would be low, but now everything is ok!" Så enligt dem är det alltså ok. Har ställt samma fråga till Dimitri för att få en second opinion ikväll men ännu ej fått svar.

• Redan47

Missne; var noga med att ange den mätenhet som vi har. Så de verkligen jämf m rätt. Jag skulle absolut inte vänta med att ta mer progestoron. Tar du vaginalt? Progestoronet kan sjunka när östrogen ökar... När mitt sjönk till 48 ökade jag 200mg till 1000mg vaginalt. Senare några veckor efter andra VUL ner på 800 igen.

• Missne
    Redan47 skrev 2015-05-15 21:10:26 följande:

Missne; var noga med att ange den mätenhet som vi har. Så de verkligen jämf m rätt. Jag skulle absolut inte vänta med att ta mer progestoron. Tar du vaginalt? Progestoronet kan sjunka när östrogen ökar... När mitt sjönk till 48 ökade jag 200mg till 1000mg vaginalt. Senare några veckor efter andra VUL ner på 800 igen.

Ja, jag tar vaginalt 600 mg/dag är oedinationen men ja tar 800 då jag på natten tar en 400mg MIC Vagiator isälletför 20 mg. Vet inte hur jag ska göra eftersom kliniken är så bestämd att jag ska fortsätta med samma doser....
  • weeme
    Missne skrev 2015-05-15 12:23:28 följande:

Idag var Hcg 6814, så det fortsätter stiga, även om det inte stigit lika snabbbt som förra gången.

Var får du ta HCG? På din vårdcentral? Jag skulle gärna ta men vet inte hur och var när inte GYN är öppet.
  • Redan47
    weeme skrev 2015-05-15 23:00:09 följande:
    Var får du ta HCG? På din vårdcentral? Jag skulle gärna ta men vet inte hur och var när inte GYN är öppet.
    Har du inget werlab / unilab i närheten? Kolla. Ring Mvc o fråga om de vill hjälpa. Du kn ju bara få nej.
  • weeme

Nej, närmsta är 12 mil bort, där är i och för sig min gyn också. MVC kan jag fråga om jag kommer fram (har inte ens kommit till telkö för många som ringer i en vecka...). Men de har inte varit hjälpsamma under någon av mina tidigare graviditeter så jag tror inte det tyvärr. Nästa vecka är det UL i allafall så då vet vi.

• Missne
    weeme skrev 2015-05-15 23:23:15 följande:

Nej, närmsta är 12 mil bort, där är i och för sig min gyn också. MVC kan jag fråga om jag kommer fram (har inte ens kommit till telkö för många som ringer i en vecka...). Men de har inte varit hjälpsamma under någon av mina tidigare graviditeter så jag tror inte det tyvärr. Nästa vecka är det UL i allafall så då vet vi.

Det är 10 mil för mig med till Werlabs. Igår åkte jag dit då min gyn hade stängt och Dimitri ville ha blodprover igår. Annars tar jag oftast hos min gyn.
  • JZ79
    Missne, skönt att hcg ökar!

Redan, fint av svärmor att följa med {#emotions_dlg.flower}

Här är det lite ångest idag. BLOD Gråter Rosa på pappret igår...rött idag. Tagit c-vitamin, vilar. Funderar på om jag ska ta en Lutinus.. Tar ju progesteron injektioner annars, men har Lutinus hemma efter förra behandlingen.. Tror ni det är lönt att ta en extra? Kanske ska maila Penny först.. Jag har inte ont, men när det blöder från mina sköra slemhinnor annars så brukar det bara vara rosa på pappret..nu var det lite blod i trosan... Obestämd
  • weeme

Denna blodångest... Kan inte råda dig angående medicinering.

Jag har ju 12 mil till GYN där jag tar proverna annars. Får tåla mig till onsdag. Nu är vi ju snart där.

• weeme

Mitt blödande slutade när jag tog bort omega3, e-vitaminet i multivitamin, ökade med lutinus. Slump eller inte, vet inte. Har ju varit fram och tillbaka ändå.

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus