• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Redan47
    Frk Röd skrev 2015-05-20 11:10:03 följande:
    Mitt progesteron var mätt i ng så då hade jag helt plötsligt bra progesteronvörde 38 ng är ca 120 nmol. En lättnadens suck är dragen för stunden iallafall :)
    Vad har du för labb? Intressant! Bra du fick klarhet!

OBS! Till alla, viktigt när ni förmedlar värden till klinikerna att ange enheten!
  • JZ79
    Frk Röd skrev 2015-05-20 11:10:03 följande:

Mitt progesteron var mätt i ng så då hade jag helt plötsligt bra progesteronvörde 38 ng är ca 120 nmol. En lättnadens suck är dragen för stunden iallafall :)

Skönt att värdet var bra! Måste du fortsätta med högre dos progesteron nu eftersom du höjde igår? Eller går det bra att minska? Dumt att labben mäter i olika enheter. Samma med alla prover egentligen tex tsh kan mätas olika, även inom samma landsting.
  • weeme

JAAAAA ett pickande hjärta och en liten som rörde på sig. Lättnaden är enorm, då kan jag bära min trötthet och halvillamående och enorma hunger med glädje igen. Nytt VUL om två veckor så vi kan se bättre, jag hade så mycket urin i urinblåsan att den tryckte bort livmodern ganska mycket, klantigt av mig.

• Redan47

Grattis!!!! Det är verkligen en milstolpe att få se liv! Ja det är lättare att må illa när det finns orsak o förklaring.

• weeme

Absolut, annars kunde det ju vara alla hormoner man petar i sig. Möte på MVC bokat också så jag kan få bokat tid till KUB.

• Frk Röd

Säg den glädje som varar. Blev uppringd av min gyn som berättade att när de fått pappren från labb idag så såg de att mitt progesteron ändå var mätt i nmol. Igår fick de provsvaren via telefon från labb i Värmland och då tog de för givet att de använde samma enhet (ng) som de gör i Kronoberg. Nytt progesteronprov (och Hcg) i morgon. Håll alla tummar ni har för att värdena har stigit bra (och är som de ska).

• Frk Röd
    weeme skrev 2015-05-20 16:04:16 följande:

JAAAAA ett pickande hjärta och en liten som rörde på sig. Lättnaden är enorm, då kan jag bära min trötthet och halvillamående och enorma hunger med glädje igen. Nytt VUL om två veckor så vi kan se bättre, jag hade så mycket urin i urinblåsan att den tryckte bort livmodern ganska mycket, klantigt av mig.

Grattis! Förstår att de måste vara en enorm lättnad att få se det lilla pickande hjärtat.
  • MillaQ2

Roligt med en massa glada nyheter, Redans enäggstvillingar och weemes UL med hjärtaktivitet, underbart. Hoppas du får lugnande besked snart också fröken Röd, sån nervpress speciellt i början.

Här är ok men varit lite tungt med järnbrist och att det hänt en jobbig sak i yngsta sonens skola, en skolkamrat , elva årig pojke, blev överkörd av t-banan, så vi var på begravning i veckan,hemskt. Efter det har min son haft ont i magen och hemma från skolan. Men mysigt att vara hemma med honom och att få vila lite. Sånt tempo på jobbet.

Sköt om er allihop!

• JZ79

Weemee, grattis till lyckat vul!!!

Frk röd, men så tröttsamt att du fick fel besked Håller tummarna att dina värden ökat, kram!

MillaQ, låter som du/ni har det tufft.. Kram!

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus