• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • weeme

Grattis Redan, vilken överraskning! Förstår din oro, men nu har de ju verkligen koll på dig framöver antar jag.

Grattis till fina stegringar ni som fått det!

Jag ska på VUL i morgon och oroar mig som en tok. Men skönt att få besked.

• JZ79
    weeme skrev 2015-05-19 21:38:57 följande:

Grattis Redan, vilken överraskning! Förstår din oro, men nu har de ju verkligen koll på dig framöver antar jag.

Grattis till fina stegringar ni som fått det!

Jag ska på VUL i morgon och oroar mig som en tok. Men skönt att få besked.

Lycka till på vul!! Det kommer gå bra
  • JZ79

Ligger just nu på jobbet och får IL Tacksam över att chef och några få kollegor känner till graviditeten och hjälper mig med dropp och provtagning när det behövs.

Ca en vecka till vul...

• weeme
    JZ79 skrev 2015-05-20 07:56:50 följande:

Ligger just nu på jobbet och får IL Tacksam över att chef och några få kollegor känner till graviditeten och hjälper mig med dropp och provtagning när det behövs.

Ca en vecka till vul...

Så skönt! Motsatsen här då, haha..

Försöker mota bort migränen inför resan till Gbg, intalar mig att jag kommer få ett bra besked.
  • Redan47
    villsågärna38 skrev 2015-05-19 21:44:38 följande:

Men vad läser jag!! Enäggstvillingar, det är ju helt galet. Superstort grattis Redan!!! Kram smile1.gif

Ja det var det rätta uttrycket: helt galet! Trodde det var en fram till i förrgår. Har inte smält än. Håller på att ställa in mig. Som sagt mer info nästa vecka när de ska titta närmare på hinnsäckarna hur de ligger...o moderkaka. Var något oklart på kub, hon vill spec kontrollerar.
  • Frk Röd
    Redan47 skrev 2015-05-19 18:08:00 följande:

Nmol/L i Sverige.

Mitt progesteron var mätt i ng så då hade jag helt plötsligt bra progesteronvörde 38 ng är ca 120 nmol. En lättnadens suck är dragen för stunden iallafall :)
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus