• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • weeme
    Redan47 skrev 2015-05-12 20:58:45 följande:

Tar alla utrogest vaginalt. Blir inte i närheten så drogad som när jag i Riga tog oralt- katastrof. Idag mer normalt progestoron trött .

Jupp, värsta drogen...
  • weeme
    JZ79 skrev 2015-05-12 20:32:32 följande:

Idag tog jag nya blodprover, hcg och progesteron. Hcg har ökat till 2818 och progesteronet ligger på 57,2. Penny på Serum är mycket nöjd med dessa värden och skrev tidigare idag: "you are very pregnant my dear" Skrattande Vul om ca 2 veckor Drömmer

Bullenochgrisen, fina bilder

Två... Håller med RedanBabyBaby
  • zaq1234

Spännande JZ!!

Tyckommig, har för mig du skulle göra TUL denna vecka? Hur har det gått? (Eller var det förra, är så trött för tillfället...)

• weeme

Jo tack, de har hållit sig borta i flera dagar! Ökade utrogesten enligt ordination, men det hade slutat innan. Så skönt att slippa blödningarna även om det säkert inte är något så har jag så många tidiga avstannade att jag inte kan lugna mig före jag sett att det finns liv därinne! I dag har jag rekordsovit och i kväll kom sambon hem som avlastning. Skönt!

• TyckOmMig

zaq-vad omtänksam du är och kommer ihåg att jag varit/skulle på TUL idag och även kollat upp livmodertappen med VUL vilket ingår nu jag är i v 28+2 och jag är oerhört tacksam över min sympatiska duktiga överläkare/barnmorska med hennes special kompetens idag fick jag extra långt UL tidig morgon vilket främjade var tur för annars hade det varit jobbigare att ligga på rygg längre tid då jag fick vara expriment lära upp en ny kandidat via handledning av min duktiga läkare men det gick bara fint-tvillingarna ligger ännu väldigt mkt över kurvan för tiden och bägge vägde över 1400 gr vardera så inte konstigt jag börjar försvinna de inneboende tar allt och jag smalnar av istället men det är ok!

Har lågt fint blodtryck vilket man är nöjda med och glukosbelastningen var bra förra veckan så det är bara att vara glad att dom frodas!

Själv vännen har du järnbrist eller tagit ut dig extra då du är trött?Jag är bitvis trött men det går i skov försöker vila mitt på dagen då småflickorna sover mellan kl 13-15 ca.

• Missne

Då kanske man vågar titta in här i gravidtråden. Känns lite pirrigt, som att man inte riktigt hör hit och att det är att utmana ödet att gå med i en gravidråd. Det är första gången någonsin. Samtidigt så vill man ju ta del av och utbyta erfarenheter med andra i samma situation. Jag plussade för exakt en vecka sedan, är idag i v5+6.

• Redan47

Ja missne känner igen den ovissheten. En dag i taget! Din ökning var fin. Och visst är det så, vi har alla upplevt det, välkommen!

Tyckommig , tryggt att barnen växt fint o att du mår så bra fast du bär två!

Zaq; jobbar du fortf heltid?

Fick en ny tid av bm igår att göra kub, framflyttat till nu på måndag! Tyvärr är inte min man hemma då...känns ledsamt, han sett fram så mot UL. Kanske vi försöker få till ett privat eller så... För övrigt kändes mötet inskrivningen bra på Mvc. Men planeringen kommer göras på spec Mvc fick jag info om så inga nya tider bokas förrän den är klar.

Mitt illamående är fortf borta! Men kan bara äta viss mat ff. Känns nästan ängsligt när symtom försvinner ... Men bm ville lugna mig med att den tiden jag är i nu, är vanligt illamående avtar. Tyvärr får jag inte forts m henne för hon får pension till sommaren. Hade jag aldrig kunnat gissat. Men det känns bra ändå. Hon va noga o förstående o empatisk. Trött o andfådd är jag... Trevlig helg till er alla, ingen nämnd ingen glömd!

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus