• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Redan47

Jag är gravid! Det är på riktigt, vi såg liten och hur hen viftade m armar o ben! Tårarna kom. Först såg det ut som två... Jag vet inte vad vi såg.

Bot mot sammandragningar när jag överanstränger mig- VILA. Och fortsätta med lite östrogen till moderkaka tar över. Det känns skönt med återkoppling. Nu känner jag mig mycket lugnare.

• Blomman701

Tyck om mig jag tror lite magnesium kan vara toppen mot kramp i benen. 

Tulet igår var väl si så där, bebis hade -18% i tillväxten men följde sin egen kurva. Doktorn fick tusen frågor även om han sa att vi kunde vara lugna för så länge bebis följde sin egen kurva och inte planade ut var allt ok. Jag gillar läkare som förklarar och som lyssnar. Nästa tul om två veckor. Efter det blir det koll med ctg varannan vecka och tul varannan fram tills det är dags. Fick även en bättre plan än att bara få gå till v.37. Bebis mår bättre med mig som kuvös och så länge allt är bra får den stanna där. :)

Och för den som inte visste det så gör Ivf:er, äggdonationer och ed oftast att barnet ligger lite under i sin tillväxt för det har missats en viktig bit i och med hjälpen bebisen fått för att bli till. Det hade jag faktiskt ingen aning om själv.

• MillaQ2

Blomman: vad olika det är, här FÅR vi inte ta ut barnet före vecka 39 enligt min BM. Jag trodde åtminstone V 38 var ok. Jag är orolig för moderkakans funktion men får väl hålla ordentlig koll mot slutet... Om det verkar funka bra med näringen så är det förstås bäst för bebis att växa till sig ordentligt därinne.

Redan: Åååå vad härligt !!! :D underbara nyheter <3

• TyckOmMig

Redan-förstår din/er lycka att fått se mini på VUL/UL njut och ta vara på varandra!

Blomma-jag äter alla vitaminer mm inklusive magnesium redan men tack för tipset!

• villsågärna38
    Redan47 skrev 2015-05-05 10:09:32 följande:

Jag är gravid! Det är på riktigt, vi såg liten och hur hen viftade m armar o ben! Tårarna kom. Först såg det ut som två... Jag vet inte vad vi såg.

Bot mot sammandragningar när jag överanstränger mig- VILA. Och fortsätta med lite östrogen till moderkaka tar över. Det känns skönt med återkoppling. Nu känner jag mig mycket lugnare.

Oh underbart Redan!! Stort grattis!! Kram
  • Blomman701

Tyckommig jag tror man måste upp i en dos på 400 mg för att det ska hjälpa men det kanske dina tabletter innehåller! :)

Redan47 klart du var gravid med tanke på dina symptom :)

MillaQ2 jag gissar att det är extra viktigt för oss att ha koll på fosterrörelserna i slutet. Inte det lättaste med tanke på att bebisen i min mage inte alls följer ett visst mönster utan kör på lite hur som. Och visst är det knas att det är så olika, desto bättre att vi kan tala om hur det är och kanske få till en mer liknande vård i hela Sverige. :)

• bullenochgrisen

Underbart Redan! Det är en helt underbar känsla att få se den lilla och att framförallt få bort sin oro med att det faktiskt är på riktigt! Är så glad för din skull. Heja heja! Nu får du passa på att njuta för du är faktiskt gravid! :)

Redan47 skrev 2015-05-05 10:09:32 följande:

• bullenochgrisen

Skönt att bebis följer sin egna kurva iallafall. Vår be is var +1,9% större än genomsnitts bebisen så på tal i vecka 26 kunde man uppskatta en födelsevikt på ca. 3,6 men be sa att det går inte att säga riktigt nu vad hon kommer landa på då bebis ha olika växa perioder, hon kan ha vuxit mycket innan ut och sen stannat av lite en period för att sedan fortsätta. Ska till bm imorgon och boka nytt tur inför vecka 32. Då blir det sista gången vi får se bebis med ul innan hon kommer ut :)

Blomman701 skrev 2015-05-05 10:20:40 följande:

Tyck om mig jag tror lite magnesium kan vara toppen mot kramp i benen. 

Tulet igår var väl si så där, bebis hade -18% i tillväxten men följde sin egen kurva. Doktorn fick tusen frågor även om han sa att vi kunde vara lugna för så länge bebis följde sin egen kurva och inte planade ut var allt ok. Jag gillar läkare som förklarar och som lyssnar. Nästa tul om två veckor. Efter det blir det koll med ctg varannan vecka och tul varannan fram tills det är dags. Fick även en bättre plan än att bara få gå till v.37. Bebis mår bättre med mig som kuvös och så länge allt är bra får den stanna där. :)

Och för den som inte visste det så gör Ivf:er, äggdonationer och ed oftast att barnet ligger lite under i sin tillväxt för det har missats en viktig bit i och med hjälpen bebisen fått för att bli till. Det hade jag faktiskt ingen aning om själv.

• Redan47
    villsågärna38 skrev 2015-05-05 14:52:08 följande:
    Oh underbart Redan!! Stort grattis!! Kram
    Tack så jätte mycket! Du har ju följt o peppat mig denna resa! Kram
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus