Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
Här är min extremt långa lista till bebis, man klarar sig absolut med hälften men det här är min lista som jag känner att jag behöver och vill ha när bebis kommer :)
Då jag har bf i juli så har jag ej skrivit in åkpåse, overall osv. Det tar jag senare i höst :)
Kläder: bodys, både kortärmade och långärmade, byxor, strumpor, hjälmmössa och solhatt, lite varmare koftor och onepice för sommarkvällarna, pyjamas, babyfiltar.
Till amning: amnings BHar utan bygel ( då man ev behöver sova med dessa), amningsinlägg, amningskudde, bröstpump, salva för såriga bröstvårtor typ phurelan, någon enstaka nappflaska, nappar, amningsnapp.
Lämna hemmet: babyskydd, barnvagn ( vi har köpt Bugaboo Donkey med soft pink sufflett) , Skötväska, regnöverdrag och myggnät, kudde och täcke, plastad frotté, lakan och påslakan, fårskinn, filt, krokar till skötväskan och ev för en matkasse om man ska handla t.ex, lattehållare, skötunderlägg, vagnleksak.
Säng och sängkläder: spjälsäng, madrass, madrassöverdrag, plastad frotté, täcke, kudde, lakan och påslakan till flera byten, Spjälskydd, Sänghimmel och stativ, Sängmobil, ljusslinga att ha ovanför spjälsängen som man kan tända när man ammar på natten och vill slippa tända i taket, skötbord från troll som man har ovanpå spjälsängen, skötbädd, babyvakt, Babynest.
Till skötsel: skötbädd till tvättmaskinen, mobil/leksak ovanför tvättmaskinen, blöjor, Blöjförvaring/ blöjpåse man kan lägga blöjorna i och hänga upp ( som till plastpåsar, jag tycker det är en smart ide som är lite snyggare), kräkhanddkar, mild tvål och schampo, salvor så som bephanten, idomin och inotyol, barnolja, mandelolja, babyinsats till badkaret, torra tvättlappar, skumtvättlappar vid bad, våtservetter att ha med ute, dregglisar.
Eventuellt: Babygym, babygunga, bärsele, speldosor.
Till vintern: åkpåse, handvärmare, vantar och mössa och tossor, overall, hjulskydd.
Jag har handlat mycket kläder från Kappals märke Newbie, älskar de behagliga färgerna och ekologiska materialet.
Filtar har jag köpt mycket från Newbie och Bliss Sthlm.
Babyskydd får jag låna av en kompis, vagn Bugaboo donkey, Skötväska från stadium, vagnleksak har jag beställt av en tjej som virkar jätte fina ugglor, spjälsäng Brio cout two, Babynest köpte jag på tradera, babygunga från Acta graco sweetpeace vann jag i en tävling hos lekmer.se , bärsele Ergobaby med spädbarnsinlägg.
Finns sjukt mycket på marknaden men det är vad vi har valt här hemma hos oss :)
Tycker du har en jättebra lista. Har allt där Vissa saker behöver man ju dock inte från dag 1 men mysigt att boa så förstår att du shoppar Ett tips ang amningen är amningslinnen från Lindex. De är klart bäst pch toppen att sova i. Kram och lycka till med allt!!!