• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Redan47

Välkommen! Känner igen kissnödig två ggr /natt. Trött. Svullna tarmar. Illamående/åksjuk. Blodsocker känning. Då blir jag illamående igen. Så ja, jag behlver oxå inta mellanmål. Jag lägger oxå in mer proteiner. Öka Mättnaden ich minska sockerintaget vilket kolhydrater blir ....plommon varje dag ca5st el friggs jos 2dl/dag. Har lyckats att inte gå upp i vikt på en vecka nu, kortisonet till trots! Är skit svullen idag kommenterade min dotter att min nackknöl var så svullen... Kortisonet svarar jag. Har ej berättat om mitt plus. Har ett privat VUL inbokat på tisdag 10+3, efter den tänkte jag info några nära. Jag ringde mvc i vecka 7+5. Fick tid besök 1 till vecka 11+ 2ich kub i v 13+4. Gjorde privat VUL 7+5.

• Redan47

HRE: ang sprutor, jag har fått tipset att man kan ta sprutor ut mot sidorna, mot midjan. På det sättet får du mer stickyta och även när magen växer. Denna gång får jag sparsamt med blåmärken. Jag är inte säkert på varflr, men en teori är att jag är jätte noga med att ventilera sprutan, kolla om det kommer blod, därefter spruta ganska långsamt, och även ta ut den långsamt o räkna 10 på hälften. Även när det kommit blod har blåmärket inte svält ut. Hade npgra grymma i början denna period, annars är det tvärtom denna gång har aldrig haft så lite och bara små blåmärken!

Mitt IL, har ingen ersättare. Jag äter ju kortisonet, så nöjer mig med det, mina vitaminer, fragmin trombyl progestoron som immunskyddande. Så får det bli. Får besked på tisdag om det finns npgot liv ännu! Känner tydligt att jag behöver den bekräftelsen.

• HRE
    Redan47 skrev 2015-04-29 00:14:58 följande:

HRE: ang sprutor, jag har fått tipset att man kan ta sprutor ut mot sidorna, mot midjan. På det sättet får du mer stickyta och även när magen växer. Denna gång får jag sparsamt med blåmärken. Jag är inte säkert på varflr, men en teori är att jag är jätte noga med att ventilera sprutan, kolla om det kommer blod, därefter spruta ganska långsamt, och även ta ut den långsamt o räkna 10 på hälften. Även när det kommit blod har blåmärket inte svält ut. Hade npgra grymma i början denna period, annars är det tvärtom denna gång har aldrig haft så lite och bara små blåmärken!

Mitt IL, har ingen ersättare. Jag äter ju kortisonet, så nöjer mig med det, mina vitaminer, fragmin trombyl progestoron som immunskyddande. Så får det bli. Får besked på tisdag om det finns npgot liv ännu! Känner tydligt att jag behöver den bekräftelsen.

I början fick jag heller inte så mycket blåmärken men nu är halva magen snyggt mörktröd! Ser hemskt ut! Vad menar du med att ventilera sprutan? Jag försöker också vara jättelångsam - måste väl hjälpa lite.

Av Neupogenet blir det möjligen små stickhål men inga blåmärken eller svullnader.

Du verkar ju ha en hel del symptom och så länge det inte kommer blod är du ju gravid! Så försöker jag tänka. Alla har ju olika behov av IL - jag har ju tydligen behövt ganska många.
  • zaq1234

Hur gör ni med parmesan? Den är ju opastöriserad, men så torr att den ska vara ok, eller hur?

Välkommen weeme!

• TyckOmMig

weeme-skriver också välkommen till tråden!

zaq-har du lust att delge oss din fina gravidmage?

Här kommer en bild från idag på mig och min enorma tvilling gravida mage!

• HRE

Var på UL idag! Bebisarna såg fina ut - är ju verkligen små människor nu ju;.) De är nästan 4 cm båda två.

Nästa UL blir v. 19 - då vill min syster gärna med. Det är ju hennes ägg;.)

Jag var på spec. mvc men i nuläget är allt normalt så det fanns inte så mycket att göra. Missfallsrisken är också ganska liten nu - känns ju väldigt skönt.

Min ålder i sig är tydligen inget problem - läkaren menade att åldern är bara en riskfaktor när det är egna ägg.

• Redan47

Ang Parmesan; "The Food and Drug Administration?s risk assessment analysis places hard cheese last in Listeria potential among 23 common foods?and Parmigiano Reggiano is among the longest aged and safest of the hard cheeses. Even at room temp (68ºF), wedges of Parmigiano Reggiano are safe for up to two days, providing a generous margin of error for transport."

Salami Och lufttorkad skinks: "Toxoplasma försvinner däremot inte om köttet gravas, torkas eller kallröks. Exempel på torkat eller kallrökt kött är parmaskinka och salami. Vill man ändå äta sådant kött kan man frysa det i tre dygn, då dör eventuella parasiter.

Jag köpte Milano salami idag, stoppade i frysen.... För att äta senare!

• Redan47

Tyckom mig så fin mage! Verkligen stor redan.... Vilken vecka r det nu?

Jag fick en kallelse till spec Mvc på posten idag! Läk besök! Undrar om det är åldern eller ÄD som kickade igång det i systemet. Lite imponerad blev jag. Jg som tänkt att ring dem o förhöra mig, just för att hon som tog mitt samtal på Mvc var helt borta.

Jag är helt konstig nu bär det gäller smaker lukter och illamående . Just nu är det surt, citron som är gott , smörgåsgurka, sill...allt annat jag tycker om förut, är inte självklart jag klarar av. Blir illamående direkt, vänder sig, allt blir iallafall kvar. Äter jag för lite mår jg illa. För mycket likaså. Tarmarna har lugnat sig. Så jag är nog gravid då, näe, inga blödningar, men en hjärna som är nipprig. Längtar verkligen till tisdagen VUL. Har trappat ner östrogen ich är nere på 4mg per dag. Känns lite läskigt.

H: avis blir jag allt , att du fått se dem!!!! Härligt lugnande besked oxå!

• weeme

Tack för välkomnande!

Gillar inte att det kommer lite blod ibland, men får försöka ignorera det... Och tro på detta!

Fin mage du bär på tyckommig!

• Längtar12345
    weeme skrev 2015-04-29 22:19:24 följande:

Tack för välkomnande!

Gillar inte att det kommer lite blod ibland, men får försöka ignorera det... Och tro på detta!

Fin mage du bär på tyckommig!

Hej. Jag hade bruna flytningar lite till och från både under ruvartiden och efter plusset. Även färskt blod i lite större mängd. Detta har jag i många vecka, tom v 10 om jag inte minns fel. Idag är min dotter 4 månader. Lycka till! !
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus