• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • MillaQ2
    weeme skrev 2015-04-29 22:19:24 följande:

Tack för välkomnande!

Gillar inte att det kommer lite blod ibland, men får försöka ignorera det... Och tro på detta!

Fin mage du bär på tyckommig!

Jag blödde MYCKET, till och med blodklumpar, i flera veckor. V. 6 var jag på akuten, de såg ett pickande hjärta då. Kollade även med UL vid några tillfällen även efter det för jag var så orolig. Men läkaren sa det är vanligt att blöda vid ÄD. Tyvärr är man ju orolig ändå men du ska se att det går bra!
  • MillaQ2

Tyckomig: vilken fin tvillingmage, tänk att det ligger två stycken därinne och myser :) Får du plats med lungor och allt, jag tycker det är svårt nog att andas med en därinne :)

• TyckOmMig

Tack alla för komplimangerna det värmer-själv känner man sig gigantisk mindre vacker och mest stor och otymplig men jag kämpar på försöker inte glömma att ändå njuta glädjas över lyckat syskonförsök men visst känns märks det att resten av kroppens delar får maka på sig till fördel för mina två inneboende!

Trevlig Valborg på er imorgon mina vänner!

• HRE

TyckOmMig - vilken månad är du i? Så stor mage är det inte tycker jag;.) Som redan känner mig lite rund!

Angående blödningar - man blir ju helnojig så fort det kommer blod. Jag fick en blödning i början men det var ingen fara. Sen har det kommit lite, lite. Det är ganska vanligt men klart man blir nojig.

Redan, ska du redan trappa ner östrogen? Jag vågar inte trappa ner något förrän efter v. 12.

• HRE

Redan, skönt du fått kallelse till spec-MVC. Det är nog ÄD som avgjort.

• zaq1234

Håller med, jättefin mage tyckommig! Ska se om jag också kan ta en bild, sitter på jobbet just nu så det får vänta.

Tror ni man kan höra barnets hjärta med ett stetoskop? Eller är det bara med doppler som de har på mvc? Funderar på att skaffa ett för skojs skull. Ska inte till mvc förrän nästa fredag o kan fråga..

• Snart lycklig

Fin och rund mage TyckOmMig! Vad skönt att inte vara svullen i kroppen och ansiktet, för du ser så smal och fin ut.

Jag ligger väl några veckor efter dig, v26 (25+0) idag, och min mage är inte så mycket mindre. MEN jag väntar ju "bara" en. Gått upp ca 16-17 kg. Förutom magen också svullen både här och där.

• Snart lycklig

Ego: Jag frågade i veckan om jag ska göra ngn sockerbelastning, men det verkar inte aktuellt. Bara om mina värden går upp, tror jag. Får inte alla gravida göra det?

Vi var på UL i måndags. Tillväxt- och flödesmätning och notch. Bebisen vägde 761 gram och låg precis på medelkurvan i stl. Alla flöden/kärl som de kollade på bebisen var bra. Hjärtat slog fint. Sedan kollade de mina kärl ner mot ljumskarna. Tror det är det som kallas notch. De kollade eventuellt motstånd. Höger sida perfekt, men ett litet motstånd på vänster. Benämndes som 1/4. Om det skulle varit 3/4 el 4/4, är det sämre. Fattade inte exakt vad det kan göra i skada, men de sa att i mitt fall var det så litet, så inget att oroa mig för. Jag tar ju Trombyl/Baby Aspirin....... Ny koll i slutet av maj. Oroar mig ändå liiiite......

Jag gick idag in i v26 (25+0). Så konstigt! Igår beställde vi en barnvagn. Tänk att jag till slut skulle få göra det. Många ledsamma stunder vågade jag aldrig tro det.

• zaq1234

Snart lycklig, man gör bara socker belastning om man har värde över 9.

Skönt att notch gick bra. Bra att de kollar upp dig igen! Oroa dig inte!

• weeme

Snart Lycklig, måste vara en fantastisk känsla att få "boa" till slut!

Jag ska försöka låta bli att oroa mig över blod, mitt nya mantra! Tack för uppmuntran!

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus