• lanylena

BIM maj 2015

En fortsättningstråd för oss som inte plussade i april, och har nytt BIM i maj.

• Svar på tråden BIM maj 2015
  • debbie85

soofa Den funkar bra. Mäter östrogen och LH. Man kissar på stickor ca 10-20 ggr i en cykel med start dag 6. Den visar vilka dagar man har låg, medelhög och maximal fertilitet. Stickorna kostar ca 300 kr för 20 st. Den är bra om man är osäker på när man har ägglossning t.ex. Jag är egentligen inte alls osäker på det. Köpte den inför att vi skulle tillverka dottern. Var övertygad om att vi skulle ha svårt att bli gravida bara för att det inte gick på första försöket. Lite knäppt men sån är jag. Dottern blev till på andra försöket.

• Mileya

Jag testade negativt imorse på BIM-4. Har fortfarande bruna flytningarsåpass mycket att jag får använda trosskydd. Liiite blodblandat ibland, men inget mer än så. BLIR GALEN PÅ DETTA!

Någon annan som haft såhä? Att mensenliksom smygstartar en vecka innan BIM? Så otroligt frustrerande!!

• debbie85

EliWe Jag levde som vanligt när vi skulle tillverka dottern. Det innebar att jag drack alkohol vid två tillfällen när dottern låg i magen. Har så dåligt samvete för det. Så denna gången undviker jag alkohol tills mensen ev kommer. Då kan jag festa några dagar om jag skulle vilja. Men tar det lång tid innan man blir gravid så kanske man inte orkar hålla på och leva som om man vore det. Det är bara du som kan avgöra vad dom känns rätt för dig.

• Kixpix

Jag testade som sagt positivt, väldigt svagt, i måndags.

Kan man ta ett test till idag för att se om det är starkare?

Anledningen är att jag mår så SJUKT illa & när jag ringde barnmorskemottagningen, hade de fullt, så jag tyckte det var bättre att ringa till min läkare på vårdcentralen istället. Receptfria tabletter på Apoteket hjälper inte mig ett dugg!

• debbie85

Kixpix Ja, varför inte? När har du BIM?

Behöver du nåt annat än Postafen så är det ju Lergigan i första hand som gäller. Då behöver du recept så vårdcentralen är nog en bra idé.

• Fian88
    Kixpix skrev 2015-05-06 14:34:12 följande:

Jag testade som sagt positivt, väldigt svagt, i måndags.

Kan man ta ett test till idag för att se om det är starkare?

Anledningen är att jag mår så SJUKT illa & när jag ringde barnmorskemottagningen, hade de fullt, så jag tyckte det var bättre att ringa till min läkare på vårdcentralen istället. Receptfria tabletter på Apoteket hjälper inte mig ett dugg!

Du kan absolut testa idag för att se en stegring. Hcg ökar ju hela tiden men en mätbar ökning brukar komma varannan dag!
  • Kixpix
    debbie85 skrev 2015-05-06 14:37:10 följande:

Kixpix Ja, varför inte? När har du BIM?

Behöver du nåt annat än Postafen så är det ju Lergigan i första hand som gäller. Då behöver du recept så vårdcentralen är nog en bra idé.

Jag har BIM på söndag. Jag vet ju att lergigan är på recept, därför tror jag det är snabbare ryck på min VC än att gå och vänta ca TVÅ veckor för att få komma till en barnmorska. Över min döda kropp liksom :) jag tänker inte lida för att det är lång väntetid. Men då tar jag ett nytt idag trots att det inte är morgonurin!
  • Kixpix
    Fian88 skrev 2015-05-06 14:39:12 följande:
    Du kan absolut testa idag för att se en stegring. Hcg ökar ju hela tiden men en mätbar ökning brukar komma varannan dag!
    Ja & det blir ju varannan dag när det var i måndags jag tog och det är onsdag idag! Tack :)
  • vår sommar
    Mileya skrev 2015-05-06 14:25:38 följande:
    Jag testade negativt imorse på BIM-4. Har fortfarande bruna flytningarsåpass mycket att jag får använda trosskydd. Liiite blodblandat ibland, men inget mer än så. BLIR GALEN PÅ DETTA!

Någon annan som haft såhä? Att mensenliksom smygstartar en vecka innan BIM? Så otroligt frustrerande!!

Min mens kom idag 1 vecka förtidigt.
Svar på tråden BIM maj 2015