• lanylena

BIM maj 2015

En fortsättningstråd för oss som inte plussade i april, och har nytt BIM i maj.

• Svar på tråden BIM maj 2015
  • Ljh87

Hej hej! Den här månaden är det fjärde försöket för mig och min man. Jag är 27 och han 41. Jag har äl 26/4 enligt appen, men ska börja testa med NaturalCycles äl-test redan imorgon för att vara säker på att inte missa den. Bim är den 10/5, det är min födelsedag så uteblir mensen så blir det den bästa presenten :)

• Desideri
    isali skrev 2015-04-19 21:58:55 följande:
    Men va? Det lät ju töntigt! Våldta honom!

Har du tagit ett ÄL test? Just in case!

Tog precis nyss ett för några minuter sen, hade inte tänkt ta egentligen för det har alltid visat positiv alla andra gånger jag haft denna äl smärta. Även detta test visade positivt så jo det är ÄL på gång. :/

• isali
    Desideri skrev 2015-04-19 22:27:08 följande:

Tog precis nyss ett för några minuter sen, hade inte tänkt ta egentligen för det har alltid visat positiv alla andra gånger jag haft denna äl smärta. Även detta test visade positivt så jo det är ÄL på gång. :/

Okej! Varför är just den 22a ett sånt magiskt datum? Varför skippa en chans ÄL chans när det bara handlar om ynka 3 dagar? :/ Lät ju himla tråkigt!
  • Desideri
    isali skrev 2015-04-19 22:30:56 följande:
    Okej! Varför är just den 22a ett sånt magiskt datum? Varför skippa en chans ÄL chans när det bara handlar om ynka 3 dagar? :/ Lät ju himla tråkigt!

Förra cykeln blev lång och ställde till det när äl skulle infalla. Det blev beräknat att jag skulle ha äl 22e april och enligt appen skulle jag kanske inte ens ha äl i maj (för att genomsnittslängden på cykeln blev jättelång) och vi skulle från början börja försöka i maj. Då bestämde vi att vi kunde köra på cykeln i april (beräknad äl blev senare 24/4) förutsatt att vi började som tidigast den 22-23e april så beräknat inte skulle bli så tätt inpå jul/nyår. 
    Om det skulle ta sig nu på första försöket så skulle beräknat bli 10 januari vilket han tycker är för tidigt...

• isali
    Desideri skrev 2015-04-19 22:47:26 följande:

Förra cykeln blev lång och ställde till det när äl skulle infalla. Det blev beräknat att jag skulle ha äl 22e april och enligt appen skulle jag kanske inte ens ha äl i maj (för att genomsnittslängden på cykeln blev jättelång) och vi skulle från början börja försöka i maj. Då bestämde vi att vi kunde köra på cykeln i april (beräknad äl blev senare 24/4) förutsatt att vi började som tidigast den 22-23e april så beräknat inte skulle bli så tätt inpå jul/nyår. 

Om det skulle ta sig nu på första försöket så skulle beräknat bli 10 januari vilket han tycker är för tidigt...

Tänk om detta skulle vara enda chansen, och han vill inte det? Finns chans att föda i sjunde månaden, och få blir det ju ändå ett 2015 barn. Jag är ledsen, men tycker att han har ett konstigt tänk.
  • cleo
    Kolan91 skrev 2015-04-19 20:19:42 följande:

Jag förstår! Inte kul att behöva vänta men snart tar det sig ska du se! :)

Hur gamla är du och din partner? Vart bor du i Sverige?

Vi bor i Dalarna :)
  • isali
    Desideri skrev 2015-04-19 22:47:26 följande:

Tar ju dessutom några dagar för ägget att fästa! :) övertala han nu!
  • lanylena

Villen jäkla tur att jag litade på min kropp! Starkt utslag på ÄL-testet imorse! Sex igår kväll. Blir även idag och imorgon.

• Symetrical
    lanylena skrev 2015-04-19 20:30:41 följande:

Här kommer bilden också. smile1.gif

Åh, sååå nära! Tror på positivt idag och äl imorgon.
  • Symetrical
    isali skrev 2015-04-19 21:40:05 följande:

Första gången strecket är starkare än kontrollstrecket, haha. Hoppas nu jag har ÄL som beräknat! Alltså stämmer det in på rätt datum. 20/4 förhoppningsvis.

Så BIM blir 4/5! Det får du gärna skriva in lanylena ;) Woho! Skönt att äntligen ha ett Bim datum. Min cykel är hittills 44 dagar lång, vilket skämt!

phpKL6OuX64347.jpg

Yaaaay! Bättre sent än aldrig!

Har du äl-flytningar också?
Svar på tråden BIM maj 2015