• Pescetarian

Vad lägger du i ditt barns påskägg?

Ja, vad lägger ni i barnets påskägg i år?

Då mitt barn inte äter godis, så ligger där istället ett sällskapsspel, ett utomhusspel, en film, fem tärningar (alltid bra att ha), såpbubblor, samt ev. något mer (kommer inte ihåg, haha!). Sedan kommer det att hänga fem stycken öppningsbara påskfigurer i plåt, i en fjäderklädd syrénbuske, med pengar i (mynt - totalt 50 kronor).

Rösta för hur det kommer att bli hemma hos er i år. Kommentera gärna hur det har sett ut hos er under tidigare påskar, eller när ni själva var barn.

BONUSFRÅGA: Vilken högtid är mysigast, tycker du? - Julen eller Påsken?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad lägger du i ditt barns påskägg?
  • Natulcien

Vet inte.
    Sonen är 4,5 år och har hittills inte fått något påskägg av oss eftersom han har varit omedveten om traditionen tidigare år. Onödigt att ge en massa grejer "bara för att".
    Och i år ska vi fira påsk med farmor och jag vet att hon kommer att ge barnbarnen ägg, så kanske det räcker så. Jag har inte funderat klart ännu...

Men om det blir nåt ägg så blir det nog en liten leksak i, för godis äter han inte.

Vad gäller bonusfrågan så tycker jag att julen är klart mysigast med mörkret, de tända ljusen och all god mat och umgänge med familjen (som man hinner få mer av än under påskhelgen)
    Påsken känner jag mig ganska likgiltig inför och har inte ens firat det alla år. Jag ser det mest som en skön långhelg med möjlighet till umgänge med familj och släkt.

• tankfull
    Pescetarian skrev 2015-03-31 16:42:37 följande:
    Du!!! De där dinoäggen som kläcks i vatten - VART fick du tag i de!?

Jag satt och tänkte på de för bara några dagar sedan. Det var nämligen en av mina favvoleksaker som barn. Finns de kvar? Vart? TELL ME!!! :D
    Enligt vad jag har hört har de utgått av säkerhetsskäl eftersom de ansågs vara farliga för barn på något sätt, men jag har sett dem efter det på Leklyckan i Halmstad. Men just nu vet jag tyvärr inte, har inte köpt såna i år. Ledsen...Kanske kan finnas på nätet nånstans..?
  • Duckan

Ts, var har du hållit hus?! Babylips är Maybellines hajpade läppbalsam

som är skräp för läpparna, men poppis bland barn och ungdomar.

• Batmamba

Lite godis och några fina pennor.

• BeanBag

De får ett litet påskägg var med godis. Har ingen tradition med presenter och annat.

Bonusfråga : Julen absolut! Påsken är bara en skön långhelg för oss. Äter ingen speciell påskkärringar eller några andra traditioner.

• Pescetarian
    Duckan skrev 2015-03-31 18:27:12 följande:

Ts, var har du hållit hus?! Babylips är Maybellines hajpade läppbalsam

som är skräp för läpparna, men poppis bland barn och ungdomar.

Det sista förklarar saken. I'm too old!
  • Pescetarian
    Natulcien skrev 2015-03-31 18:17:53 följande:

Vet inte.

Sonen är 4,5 år och har hittills inte fått något påskägg av oss eftersom han har varit omedveten om traditionen tidigare år. Onödigt att ge en massa grejer "bara för att".

Och i år ska vi fira påsk med farmor och jag vet att hon kommer att ge barnbarnen ägg, så kanske det räcker så. Jag har inte funderat klart ännu...

Men om det blir nåt ägg så blir det nog en liten leksak i, för godis äter han inte.

Vad gäller bonusfrågan så tycker jag att julen är klart mysigast med mörkret, de tända ljusen och all god mat och umgänge med familjen (som man hinner få mer av än under påskhelgen)

Påsken känner jag mig ganska likgiltig inför och har inte ens firat det alla år. Jag ser det mest som en skön långhelg med möjlighet till umgänge med familj och släkt.

Tack för att du ville svara på bonusfrågan!
  • scanmia

Barnen behövde nya vattenflaskor och tuschpennor så de får bli påskägget i år. Enligt min erfarenhet så lär barnen inte lida brist på godis från alla möjliga håll och kanter så vi skippar det i just våra påskägg.

Bonusfråga: Påsken för att den är på våren. Jag överlever bara vintern och lever upp igen nu när värmen börjar återvända. Påsken är också lite mer avslappnad och mindre hypad (eller kanske det bara känns så för att det inte är midvinter utomhus).

Svar på tråden Vad lägger du i ditt barns påskägg?