• Pescetarian

Vad lägger du i ditt barns påskägg?

Ja, vad lägger ni i barnets påskägg i år?

Då mitt barn inte äter godis, så ligger där istället ett sällskapsspel, ett utomhusspel, en film, fem tärningar (alltid bra att ha), såpbubblor, samt ev. något mer (kommer inte ihåg, haha!). Sedan kommer det att hänga fem stycken öppningsbara påskfigurer i plåt, i en fjäderklädd syrénbuske, med pengar i (mynt - totalt 50 kronor).

Rösta för hur det kommer att bli hemma hos er i år. Kommentera gärna hur det har sett ut hos er under tidigare påskar, eller när ni själva var barn.

BONUSFRÅGA: Vilken högtid är mysigast, tycker du? - Julen eller Påsken?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad lägger du i ditt barns påskägg?
  • Milleman
    Pescetarian skrev 2015-03-31 16:42:37 följande:
    Du!!! De där dinoäggen som kläcks i vatten - VART fick du tag i de!?

Jag satt och tänkte på de för bara några dagar sedan. Det var nämligen en av mina favvoleksaker som barn. Finns de kvar? Vart? TELL ME!!! :D
    Vi köpte såna ägg på freeport i Kungsbacka :) i leksaksaffären.
  • Pescetarian
    Milleman skrev 2015-03-31 20:28:13 följande:

Vi köpte såna ägg på freeport i Kungsbacka :) i leksaksaffären.

Är det en fristående leksaksbutik, eller tillhör den en kedja (typ BR, Toys r us, Lekia, etc.)?
  • Alexi

Våra barn på fyra och sex år får godis. Jag har köpt den minsta sortens påskägg så man kan lägga i lagom mycket och det ändå ser fullt ut.

Fyraåringen får godis i för första gången tror jag, tidigare har han fått någon kaka, ballong mm. Han gillar dock inte vanligt godis utan bara choklad.

• Alexi

Alltså, exakt hur stora påskägg har ni, ni som proppar dem med massa prylar, kläder, spel osv? Poängen med påskägg tycker jag är ju att det ska rymmas i påskägget, precis som att paketen ska rymmas i strumpan på julaftons morgon...

Jag gillar julen bäst, den slår ju påsken med hästlängder utifrån mys, förväntningar osv. Men det är skönt att det är vår!

• Norris

I år blir första gången hon får påskägg.

Hon är 1,5 år och kommer att få:

Film

Pussel

Såpbubblor

Pengar

Russin

Fruktstänger

En liten chokladbit

Kritor

En liten leksakskyckling som piper när man håller den i handen.

• Pescetarian
    Alexi skrev 2015-03-31 20:41:33 följande:

Alltså, exakt hur stora påskägg har ni, ni som proppar dem med massa prylar, kläder, spel osv? Poängen med påskägg tycker jag är ju att det ska rymmas i påskägget, precis som att paketen ska rymmas i strumpan på julaftons morgon...

Jag gillar julen bäst, den slår ju påsken med hästlängder utifrån mys, förväntningar osv. Men det är skönt att det är vår!

Jag har det näststörsta till mitt barn. Kommer förmodligen att köpa det största till nästa år, då jag i år fick klippa till kanterna på kartongerna på både spelet och uteleksaken.
  • WSalma

Våra barn är (snart) 4 respektive 2 år och den minsta är 8 månader.

Av oss ska de få:
    4-åringen: en Bruder-traktor
    2-åringen: ett Byggare Bob-matunderlägg
    Bebisen: en träleksak

Kanske få de lite godis också, för de där grejorna passar ju inte i något ägg...

Av farmor: de stora får en Tiptoi-bok (finns de i Sverige?) ihop och varsin chokladkanin, bebisen har fått pengar - jag ska antingen köpa ngt eller sätta in på hans konto (blir nog det senare)

Av mormor och morfar:
    De stora: cykelringklockor och evtl pärlplattor och pärlor, lite godis
    Bebisen: har önskat en body, vet ej vad de har köpt.

• Natulcien
    Alexi skrev 2015-03-31 20:41:33 följande:

Det undrar jag också. Poängen med påskägg, så som jag ser det, är väl lite godis eller en liten present, typ leksaksbil/studsboll i just ett ägg. Men av tråden att döma verkar påsken ha utvecklas till lilla julafton där barnen får en massa prylar?
  • lövet2

En hel massa godis som vanligt.

Julen är stor för mig, men påsken är bara en helg då vi är lite fler människor än vanligt här hemma.

• Penida

Godis och nån liten grej och kanske en peng. Våra barns påskägg är nog ganska små i jämförelse med andras här som rymmer massa stora grejer tänker jag när jag läser här.

Avskyr CIO-metoder
Svar på tråden Vad lägger du i ditt barns påskägg?