• Pescetarian

Vad lägger du i ditt barns påskägg?

Ja, vad lägger ni i barnets påskägg i år?

Då mitt barn inte äter godis, så ligger där istället ett sällskapsspel, ett utomhusspel, en film, fem tärningar (alltid bra att ha), såpbubblor, samt ev. något mer (kommer inte ihåg, haha!). Sedan kommer det att hänga fem stycken öppningsbara påskfigurer i plåt, i en fjäderklädd syrénbuske, med pengar i (mynt - totalt 50 kronor).

Rösta för hur det kommer att bli hemma hos er i år. Kommentera gärna hur det har sett ut hos er under tidigare påskar, eller när ni själva var barn.

BONUSFRÅGA: Vilken högtid är mysigast, tycker du? - Julen eller Påsken?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad lägger du i ditt barns påskägg?
  • fluu

I år är första året då det kommer finnas godis med i ägget(fem geléhallon ), men där kommer också finnas en liten leksak. Släkt som ger påskägg får hålla sig till kläder/leksaker.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu

I högtidsracet vinner julen lätt för mig, jag DYRKAR julen.

• Pescetarian
    BeanBag skrev 2015-03-31 18:30:43 följande:

De får ett litet påskägg var med godis. Har ingen tradition med presenter och annat.

Bonusfråga : Julen absolut! Påsken är bara en skön långhelg för oss. Äter ingen speciell påskkärringar eller några andra traditioner.

scanmia skrev 2015-03-31 18:47:01 följande:

Barnen behövde nya vattenflaskor och tuschpennor så de får bli påskägget i år. Enligt min erfarenhet så lär barnen inte lida brist på godis från alla möjliga håll och kanter så vi skippar det i just våra påskägg.

Bonusfråga: Påsken för att den är på våren. Jag överlever bara vintern och lever upp igen nu när värmen börjar återvända. Påsken är också lite mer avslappnad och mindre hypad (eller kanske det bara känns så för att det inte är midvinter utomhus).

Tack även till er, för att ni ville svara på bonusfrågan.

Själv har jag inte rikigt bestämt mig för vilken av de högtiderna som är mysigast.
  • fluu

Tidigare år har hon fått leksaker eller kläder eller så. När jag var liten fick jag godis i påskäggen från fyraårsåldern eller något sådant.

• Mytime

Julen är mysigast. Påsken känns mest stressig. :/

Barnen (7,11,15) får varsitt påskägg hemma hos oss med lite godis i.

Hos mina föräldrar där vi äter påsklunch får de varsin chokladkanin el chokladkyckling o ev nån peng.

15-åringen bryr sig inte direkt alls om påskägg men eftersom de andra två får så får han me. Han äter ju gärna godis iaf ;)

• Mytime
    Mytime skrev 2015-03-31 19:30:09 följande:

Julen är mysigast. Påsken känns mest stressig. :/

Barnen (7,11,15) får varsitt påskägg hemma hos oss med lite godis i.

Hos mina föräldrar där vi äter påsklunch får de varsin chokladkanin el chokladkyckling o ev nån peng.

15-åringen bryr sig inte direkt alls om påskägg men eftersom de andra två får så får han me. Han äter ju gärna godis iaf ;)

Glömde..

Förra året fick de leta efter sina ägg. De fick endast instruktion om fågel, fisk eller mitt emellan o att deras namn stod på äggen o om de hittade någon annans fick de låta de ligga kvar.

Ett låg i ugnen, ett i duschen o de sista under soffan.
  • Pescetarian
    Mytime skrev 2015-03-31 19:31:33 följande:

Glömde..

Förra året fick de leta efter sina ägg. De fick endast instruktion om fågel, fisk eller mitt emellan o att deras namn stod på äggen o om de hittade någon annans fick de låta de ligga kvar.

Ett låg i ugnen, ett i duschen o de sista under soffan.

Pesce - fisk, alltså! ;)

Här hemma läggs ägget i en syrénbuske prydd av granna fjädrar.
  • Mascaraklumpar

Det blir nog en liten legosak. Vi äter inte godis, och firar egentligen inte påsk heller men tänkte överraska honom med ett ägg ändå.

• MuffinCake

Min pojk får ett ägg med godis och en liten legosats.

Flickan får ett med godis och en liten gosedjurskanin som hon önskat sig. De är 6 år.

Tycker påsken är mysigast nu när man är vuxen. Mer kravlös än julen :)

Svar på tråden Vad lägger du i ditt barns påskägg?