Vad lägger du i ditt barns påskägg?
Lite godis och några fina pennor.
Lite godis och några fina pennor.
Även jag förvånas över hur många grejer en del lägger i påskägget. Var gör ni av alla prylar sen? (För jag antar att det blir ännu fler vid jul o födelsedag.) Får de plats hemma?
Instämmer i att jakten på äggen är kul!
Spelet och tärningarna ner i spellådan, filmen in på hyllan, uteleksaken samt såpbubblorna hamnar i leksakslådan utanför dörren, alt. i boden utanför huset. Boken om siffror hamnar vid skolbänken. Ja, och pengarna ner i portmonnän.
Jag är också en "miljömupp". Men allt har sina gränser.
Hur mycket godis lägger ni i? Vår fyraåring får 8 godisbitar, vilket är vad hon får på lördagarna också. Är det ett genomsnittspåskägg för små barn?
[quote=75103855][quote-nick]Pescetarian skrev 2015-04-02 18:00:41 följande:[/quote-nick]Vi äter ju som sagt inte godis i den här familjen, så jag är inte säker på vad "en godisbit" är för något?
Är det en bit ur någon av lösviktslådorna, eller är det typ en liten Japp, ett kinderägg, en klubba, en nötkräm, osv?[/äP
Du gillar verkligen att berätta att ni inte äter godis.
Nåväl. Med en godisbit menar jag en bit ur lösgodislådorna, en ruta ur en chokladkaka eller liknande.
Jag samordnar ägginnehållet med min mamma, som också vill ge, så att det inte urartar. Vi brukar dela upp det så vi ger varsin dag och jag fixar godiset så att det blir lagom mycket och de rätta sorterna. Hon köper en liten påskpresent.
När jag var barn fick jag godis och ibland en present, tex luktsuddigum eller studsboll.
En mer bitter människa får man nog fan ta och leta efter.
Precis som jag skrev.
Pescetarian: För mig och nästan alla jag känner hör mat till livets absoluta höjdpunkter på så väldigt många olika sätt och då är det lite svårt att greppa att någon sätter det i samma kategori som att bajsa, men så är det uppenbarligen.