Inlägg från: Padirac |Visa alla inlägg
  • Padirac

Har du förtroende för regeringen?

Digestive skrev 2019-12-26 18:18:02 följande:
    Ja, och det är fortfarande ett logiskt felslut att tolka det som du/ni gör. :)

Det kan just ett Venndiagram påvisa liksom bevisa.
    Du har ju själv påpekat det orimliga liksom andra har gjort.
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-12-26 18:44:01 följande:
    Det finns inget orimligt i Kverulant67:s utlägg om man kan räkna med negationer och hanterar logik väl.

Prova själv, Padirac:

75% gillar inte SD medan 25% gillar SD.

25% gillar S medan 75% inte gillar S.

Du har bara två alternativ kvar överhuvudtaget för mängden >>övriga 50%<< och som inte inte redan är givet: 1) 50% som varken gillar SD eller S eller 2) 50% som gillar både SD och SD, varav det senare är uteslutet per automatik.

Det är inte och kommer aldrig att vara varken mitt eller Kverulant67:s problem att du/ni gör logiska felslut.

Det finns inte på kartan att dessa >>övriga 50%<< skulle ha elementen >>gillar SD<< samt >>gillar inte S<< - det ÄR och FÖRBLIR ett logiskt felslut...

...och logikens starkaste figurer skriver under på det.
    Det blir ju nästan ännu roligare

75% gillar inte SD medan 25% gillar SD.

25% gillar S medan 75% inte gillar S.

medans resterande 50% gör varken eller...

dvs de varken gillar eller inte gillar SD och inte heller inte gillar eller gillar S.

hahaha

75 % gillar inte SD, 50% varken gillar eller inte gillar SD och 25% gillar SD.. det är 150% bara det... Skål
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-12-26 19:37:42 följande:
    Ja, visst är det fantastiskt roligt. :)

Jag tänker dock utgå från att du skojar...
    Stor humor - det är lustigt att det med dessa 'underförstådda' påståenden alltid tangerar den absurda gagaismen som den ökände multinickaren odlade och bemästrade till 150% Solig
  • Padirac
    FDFMGA skrev 2019-12-26 20:02:38 följande:
    Fel tempus till 228 procentGlad

För övrigt är 456 procent av FL:s SD-vurmare numer enligt egen utsago tillhörande gruppen som vare sig gillar S eller SD men som anser att det är odemokratiskt att inte samarbeta med SDSkrattande
    Ja, det sägs så
  • Padirac
    Kverulant67 skrev 2019-12-26 22:45:14 följande:
    JAg kan förstå att vissa mattematiska ekvationer är luriga om matte inte är ens specialämne...
    I mitt jobb som data-ingenjör inom bilindustrin så har jag skapat en massa script som räknar ut olika faktorer för det hastighet beroende på vilka däck man har mm. Så med andra ord är mattematik mitt jobb delvis!

För att få ett slut på diskussionen sätter jag upp det i en enkel ekvation som är nivå med årskurs 4.
    Folket    SD      S    Vi övriga
    100= (100-75)+25%+50%

Kan vi får ett slut på det här nu eller vill BIll och Bull fortsätta att roa oss med sin okunskap?
    Det är ju bra att du till slut rättat till dina påståenden så kanske vi kan slippa denna långrandiga pseudodebatt framöver. 

Så utomordentligt roligt att du uppskattar den intellektuella stimulans du får av dina script som räknar på hastighet beroende på däckdimensioner, däckprofiler och säkerligen däcktryck och annat som spelar roll för stabiliseringssystem, bromssystem och hastighetsmätare mm beroende på utväxling och motorvarv Solig

Den här har du säkert sett - https://www.abswheels.se/dackomvandlare/ -  det är inga särskilt komplicerade beräkningar som behövs för att räkna ut detta, men det vet du säkert mer om än de flesta
  • Padirac
    nihka skrev 2019-12-26 23:27:34 följande:
    Undrar hur många däck det är på den bilen smile2.gif
    Det finns ett enkelt skript som bygger på en beprövad ekvationFörvånad

75% av däcken har inte dimension 225x55/17
    25% av däcken har dimension 245x45/18
    däremellan finns 50% av däcken som inte har någon av dessa dimensioner 

Jag skulle utifrån ekvationen skriptet bygger på säga att det finns 5 (eller 6 däck) på den bilen
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-12-28 12:56:53 följande:
    Haha... vem ska behöva förstå eran dumtolkning menar ni? :D

Men jag kan för all del skriva under på att >>däremellan<< kan stödja bådadera tolkningar - matematiken går dock bara ihop för en av dem, varför man såklart väljer den tolkningen och inte dumtolkar. :)

>>För mig är det så enkelt att om någon skriver att 75 procent ogillar SD så är det 75 procent som ogillar SD och om de som inte tillhör den mängden är drygt 50 procent så är de drygt 50 procent och 50 + 75 är 125.<<

Haha, det är helt otroligt! Ordet >>däremellan<< behöver inte tolkas som om det på sidorna är väsensskilt från det i mitten, det är erat påhitt och eran dumtolkning. ;)

Ska folk verkligen bry sig om hur dumt ni väljer att tolka ett ord? :D Snacka om att ta sig själva på för stort allvar.
    Hur tolkar du ordet däremellan?

om du tittar på de exempel som ges här:

https://exempelmeningar.se/sv/d%C3%A4remellan

Tycker du att det stödjer din tolkning eller den tolkning du anser vara dumt (och att folk tar sig själva på för stort allvar - vad detta nu har med ordets betydelse att göra)
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-12-28 16:56:29 följande:
    Nej, det är bara intressant vad Kverulant67 lade för mening i ordet >>däremellan<< och det var UPPENBARLIGEN INTE att dessa tre mängder skulle hanteras som helt väsensskilda mängder.

Hur ni väljer att dumtolka saker är inte intressant liksom utomstående åsikter överhuvudtaget taget.

Varför tror du själv att matematiken blir helt korrekt när man tolkar ordet >>däremellan<< som om mängderna har den gemensamma nämnaren >>gillar inte SD<<? Blev det så av en slump tror du?

Ni gör fan vad som helst för att få häckla, håna och förnedra era meningsmotståndare. Patetiskt.
    Däremellan betyder vad det betyder oavsett hur du får matematiken att gå ihop genom att ge begreppet däremellan nya betydelser.

https://sv.wiktionary.org/wiki/d%C3%A4remellan

• Padirac
    FDFMGA skrev 2019-12-28 16:43:40 följande:
    Tydligen är den här upplagan av Man och nöjd numer avförd från Familjeliv.

Nåja, hen fick ju förmedla lite nyhögermatte och nyhögerspråk till sina följareSkrattande

Visst var det dataingenjör hen var den här gången - jag minns hen bäst i egenskap av nyfrälst ung tjej som förmått sin pappa forskaren att rösta på SD. Pappan hade också ett sannolikt nobelpris i tåg att hämta, enligt hen.

Fast den unga SD-tjejen, det var några år sen från nu. Däremellan finns det många nick som poppat upp och poppat ner.
    För multinickaren har det första nicket och det sista nicket och de däremellan samma denotation  - kanske inte så konstigt att betydelsen av begreppet däremellan inte får någon signifikant betydelse utan kan betyda lite vad som helst
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-12-28 17:02:05 följande:
    Webbläsaren varnar för innehållet i länken så det hoppar jag över.

Era dumtolkningar är ointressanta. Ni vill lägga in en betydelse som inte fungerar då eran passion är att håna, häckla och förnedra meningsmotståndare. Det är lika enkelt och uppenbart som det är patetiskt.

Det säger sig självt att ordet >>däremellan<< inte kräver väsensskilda element. Ni slår även knut på er själva då ni OMÖJLIGEN hade kunnat använda Venndiagram under sådana omständigheter... bara dumtolkningar av folk som älskar att håna, häckla och förnedra.
    Om du läser varningen så ser du att deras certifikat gick ut för 3 dagar sen - inga andra varningar för siten. Lätt kollat om du kan eller vill.  Annars kan du titta på den sida google cachat
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?