Inlägg från: Padirac |Visa alla inlägg
  • Padirac

Har du förtroende för regeringen?

Digestive skrev 2019-12-17 22:23:18 följande:
    Vad är det med den effekten? Det är väl rätt självklart att Kverulant67 tar för givet att hans ekvation tas emot av folk som förstår den... eller?

Och nu kommer de dubbla måttstockarna igen. Är det i tjog de kommer för din del?

Du får gärna hänvisa till skriftligt hån, häckel och förnedring som motsvarar det FDFMGA kommer med, men som har uttrycks av mig.
    Jag har för mig att du hänvisade till den effekten ett flertal gånger i ett försök att påstå att en annan person i en tråd inte förstod hur dum den var, det är dels inte en diskussion om sak, utan om person, det är i sig också en illustration av just Dunning Kruger effekten
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-12-17 22:39:19 följande:
    Vilken sak har tankeverksamhet, Padirac?

Men det kanske är så att både moral och tankeverksamhet håller på att slockna hos satelliterna som kretsar kring etablissemanget.
    Du måste förstå att det är två olika saker att säga att tex SD är ett nyssnazistiskt parti och att säga att deras chefsideolog är det.

Det är också två olika saker att säga att en chefsideolog för ett nyssnazistiskt parti per se utvecklar nyssnazistisk politik och att säga att just person är är nyssnazist.

I de första faller än det påståenden om sak, i de andra fallen är det påståenden om person.

Som jag ser det är FDFMGA extremt noga med att hålla sig till sak och inte blanda in person, vilket flertalet av de som FDFMGA replikerar på inte alls är.

Kommer du ihåg de där posterna med Dunning Kruger - jag tyckte de var enormt roande och illustrerande Skål
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-12-17 23:14:29 följande:
    Ah, du tror jag bara menar kliniska personangrepp och inte även vad jag har påpekat hela tiden - hån, häckel och förnedring.

Förstå vad hån, häckel och förnedring riktad mot person är.
    Dunning Kruger?
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-12-17 23:24:39 följande:

Nej, du behöver bara en specialpedagog. :)

Se där, person och inte sak.

Det är märkligt med SDsvansens försvarare som gjort personlig snarstuckenhet till sitt adelsmärke I nivå med den kränktheten och sekundärkränkthet som redan kännetecknande dem.

Det är sak, och inte person

Du vill inte prata om Dunning Kruger? Att de som är korkade tror att andra är dumma i huvudet och de som är intelligenta tror att andra är lika begåvade..

sv.m.wikipedia.org/wiki/Dunning%E2%80%93Kruger-effekten
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-12-17 23:45:26 följande:

Tja, känns det inte bra när jag speglar FDFMGA så att solkatten faller på dig så kanske du ska tänka efter, lite.

Om nu etablissemangets satelliter här på Familjeliv har tankeverksamhet nog för det.

Du har nog betydligt mer känslor investerade än jag har i trådar och inlägg, att du skriver om person istället för sak handlar om dig. Det är ditt.
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-12-17 23:55:57 följande:

Klart att jag kan prata om denna effekt men du behöver först veta hur >>kompetens<< skiljer sig från >>dumhet<< och >>intelligens<<.

Man kan säga att kompetens är SAKER som man är bättre eller sämre på samt SAKER som man kan lära sig, glömma et cetera - varpå kvalitén på kompetensen kan öka respektive minska.

Så vad vad det du ville prata om, Padirac?

Ur din länk:

>>Dunning?Kruger-effekten är en kognitiv bias som innebär att den som är inkompetent också är oförmögen att förstå att denne är inkompetent.<

Det jag undrade om du ville prata om var när du tidigare gjorde inlägg med påståenden om dunning Kruger effekten.
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-12-17 23:55:57 följande:

Klart att jag kan prata om denna effekt men du behöver först veta hur >>kompetens<< skiljer sig från >>dumhet<< och >>intelligens<<.

Man kan säga att kompetens är SAKER som man är bättre eller sämre på samt SAKER som man kan lära sig, glömma et cetera - varpå kvalitén på kompetensen kan öka respektive minska.

Så vad vad det du ville prata om, Padirac?

Ur din länk:

>>Dunning?Kruger-effekten är en kognitiv bias som innebär att den som är inkompetent också är oförmögen att förstå att denne är inkompetent.<

Det jag undrade om du ville prata om var när du tidigare gjorde inlägg med påståenden om dunning Kruger effekten.
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-12-18 12:05:30 följande:

Fast jag ska såklart inte peka på enbart FDFMGA och FDFMGA.

Det finns även Padirac och Padirac, nihka och nihka samt en svag skymt av KillBill och KillBill... här på Familjeliv.

Spännande tider! - om en lite orättvist när det är minst åtta personer mot mig och Kverulant67. ;P

Du misstar dig, få är mot dig och/eller mot kverulant. Däremot är det några som argumenterar mot påståenden som du och kverulant har ang procenten.

Det är skillnad på person och sak, som sagt.

Det finns väl lämpliga kontakter på VC för den som ser dubbelt eller som uppfattar att enskilda personer är fler än en.
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-12-18 12:44:02 följande:
    Så det var inte ok med smånyp trots allt? :)

Du får bestämma dig för jag är inte en person som raljerar genom att håna, häckla och förnedra... vilket tydligen är ok för satelliterna utan moralisk kompass.
    Jag uppfattar det som att du tycker att det är OK med personliga påhopp på andra om det är du som gör dem - Dunning Kruger var ett exempel på det.

Men andra ska tydligen sätts på plats, enligt dig.

Just saying...
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?