Inlägg från: Padirac |Visa alla inlägg
  • Padirac

Har du förtroende för regeringen?

RebeckaZ70 skrev 2019-12-18 19:59:13 följande:
    Vad har du för hangup på epatraktorer? Glesbygdsungdomarnas ofta enda sätt att kunna ha ett socialt liv. 

Missunsam much?
    Inte då Men jag har aldrig lärt mig göra såna burn-outs som Epatraktorn gör. Jag har försökt, men det ville sig aldrig riktigt. 

Skribenten i fråga har en hangup/chrush på kommunister och såssar. Andra har mer 'bildade' intressen och postar teckningar, men vi är alla olika och det är OK. 

Allvarligt talat, så fort nån inte tycker som skribenten i fråga så är dessa personer kommunister och såssar - jag har frågat på vilken grund detta omdöme ges, men det kommer mest ord som 'debilvänster' och annat som borde tvättas med tvål som svar.   Nivån är ju inte alltid på topp, ingen nämnd och ingen glömd, jag är inte undantagen Solig

Kanske ska jag posta en bild på ett fordon som kanske är mer igenkänt i de kommunistiska- och de såsse-kretsar som verkligheten cirkulerar runt för skrikhöger och SDsvans - får se om jag hittar någonting passande.
  • Padirac
    RebeckaZ70 skrev 2019-12-18 20:00:20 följande:
    Jag har sett hur ni trackar Rataxes om epatraktorer av någon anledning, sen gnäller ni om debattklimatet.

Ni är helt otroliga!

Jag hade glömt att SD har tagit epatraktorns efterföljare under sina vingar - så ... {#emotions_dlg.flower}

https://sd.se/our-politics/a-traktorer/
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-12-19 21:50:36 följande:
    Eller att folk som inte gillar SD men gillar S menar att det är praktiskt omöjligt att räkna ut hur många det är som gillar S bland dem som inte gillar SD - då det vore att blanda äpplen och päron.

Slutsatsen är alltså att FDFMGA, Padirac, nihka och KillBill inte skulle kunna räkna ut om de själva gillar S då de inte gillar SD.

Logik är ibland helt fantastiskt! :D
    Saken är välden att SDvurmarna har räknat ut att alla som inte gillar SD gillar S.

Så din logik verkar stämma för SDvurmarna
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-12-20 00:05:23 följande:
    Ja, det kan man iallafall ifrågasätta utan att såga i logik. :)

Men saken är väl den att folk har tröttnat på att SD-stämplas i tid och otid bara för att de sympatiserar med oppositionen i någon mening (från riksdagspartier till ideologier i samma omnejd).
    Att den som okritiskt sprider SDpropaganda och är SDvurmarnas nyttiga idiot jämförs med en SDvurmare än inte på något sätt orimligt eller konstigt.
  • Padirac
    Kverulant67 skrev 2019-12-20 00:25:19 följande:
    Vad du och dina märkliga vänstervänner har svårt att förstå är att vi är 50% som varken gillar S eller SD.... Antar att även du hade svårt att lösa min mellanstadie-ekvation.....
    Jag tror säkert att du menar att du har rätt i ditt antagande om att 50% varken gillar SD eller S. Men det var tyvärr inte det du skrev i ditt tidigare inlägg, fast du säkert hade för avsikt att göra just detta.

Alla gör vi fel ibland eller uttrycker oss lite förhastat eller klumpigt.

Så kan det gå, inget att hänga läpp för. Bara att gå vidare.
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-12-20 01:08:12 följande:
    Det finns enbart två logiska alternativ möjliga för dessa övriga 50% och de är 1) de som gillar SD och S samt 2) de som inte gillar SD och S.

I och med att Kverulant67 uteslöt dem som gillar S så finns bara alternativ 2 kvar.

Bli vän med logik någongång. Ni behöver inte vara ovänner... speciellt inte såhär nära Jul. :)
    Kritiken är ju att skribenten i fråga inte var vän med logiken {#emotions_dlg.flower}
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-12-20 10:38:29 följande:

Utslagsfråga: Vad händer med ett positivt värde om det flyttas till/integrerar med andra sidan av likhetstecknet? :)

Vad Kverulant67 uttryckte i sin enklaste form:

75 - 25 = 50

Du vill (av någon outgrundlig anledning) stryka värdet 25 och får därmed kvar:

75 = 50

Tänk efter nu och sök gärna upp relevant information om algebra. ^___^

För svårt? Ok, jag förstår, du får en ledtråd: Ett positivt värde förblir inte positivt om det flyttas till/integrerar med andra sidan av likhetstecknet. :D

Jag är helt säker på att räknesättet flytta till andra sidan likhetstecknet inte finns i någon som helst mattebok.
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-12-20 14:17:15 följande:

Det är inget räknesätt utan en regel. :)

Men du känner alltså inte till att ett positivt värde blir negativt om det flyttas över till/integrerar med motsatt sida av likhetstecknet? :D

Regel.. Flytta över /integrera.. ändra värde...

Det är inte matematik du pratar om.
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-12-20 16:22:41 följande:
    Du känner alltså inte till regeln att man måste göra samma sak på båda sidor av likhetstecknet när man räknar på en ekvation? :D

Att flytta över saker är en metod att förhålla sig till denna regel på precis som att helt enkelt göra samma sak på båda sidor.

Exemplen är hämtade från årskurs 8:a, Padirac. Årskurs 8:a!
    Jodå, vad likhetstecknet betyder och vad en ekvation är och hur den ställs upp och löses är väl det jag strösslar på paradigmen jag käkar till frukost

men flytta och ändra värde är i sig inte matematiska begrepp eller regler i eller utanför en ekvation.  

Om du lär barnen dessa metoder så får de ingen djupare förståelse för matematikens regler och begrepp...

plus, minus, gånger, delat  och flytta... inte konstigt att traderad falsk kunskap utan förståelse vinner mark hos SDvurmarna Tomte

• Padirac
    Digestive skrev 2019-12-20 17:13:20 följande:
    Hahahaha...

Att komma fram till att 25% gillar SD när 75% av befolkningen inte gillar SD - är för klurig deduktion för FDFMGA. ;D

Gillar för övrigt att du drar till med att Kverulant67 räknar med dubbla negationer... medan du själv inte har räknat med någon. ^___^
    Nja, det handlar om vad en uttryckt mening har för konnotation, det du gör med det du själv säger att du 'underförstår' är att du blandar ihop olika konnotationer.

Det är tydligen svårt att få ihop det där med semantiken för en del
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?