Inlägg från: Padirac |Visa alla inlägg
  • Padirac

Har du förtroende för regeringen?

Digestive skrev 2019-12-14 21:19:35 följande:
    Då provar vi från början:
    Padirac skrev 2019-12-14 18:59:23 följande:
    Jag tror det finns många bland M och KD som inte hör till de som ogillar SD  - och det antagandet får hela sifferleken du försvarat sida upp och sida ned att ställas i annan dager oavsett skribenten som drog fram siffrorna hade för avsikt att kommunicera.

• Padirac
    Digestive skrev 2019-12-14 21:26:54 följande:
    Det där har inte jag skrivit så att du citerar mig med det innehållet blir fel. Ska du eller jag be om att få det borttaget?
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-12-14 21:34:25 följande:
    Jag bryr mig verkligen inte. Men då kodningen verkar ha svårt för inlägg med enbart dubbla citat så gör jag såhär:

>>Jag vet inte i vilken dager utövandet av matematik hamnar i. Förklara dig. :)<
    Jag tror du får läsa en gång till, eller två
    Jag tror det finns många bland M och KD som inte hör till de som ogillar SD  - och det antagandet får hela sifferleken du försvarat sida upp och sida ned att ställas i annan dager oavsett skribenten som drog fram siffrorna hade för avsikt att kommunicera.

• Padirac
    Digestive skrev 2019-12-14 22:22:18 följande:
    Att det finns >>många<< inom M och KD som gillar SD är ett faktum att blott förhålla sig till - precis som att det finns X procent som inte gillar SD och att det bland dessa X procent finns folk som gillar respektive inte gillar S.

Vad har jag med saken att göra? Vad är dit ärende?
    Du? Ja, vad har med saken - vad det nu är för sak du pratar om -  att göra?

Har du läst allt?

• Padirac
    Digestive skrev 2019-12-14 23:27:10 följande:
    Svara på andra frågan.
    Mitt ärende?

Jag tror det finns många bland M och KD som inte hör till de som ogillar SD  - och det antagandet får hela sifferleken du försvarat sida upp och sida ned att ställas i annan dager oavsett vad skribenten som drog fram siffrorna hade för avsikt att kommunicera.

Jag tror att skribenten försökte säga att 50% av de röstande inte gillar vare sig SD eller S utan har andra sympatier.

Nu var det inte det skribenten i fråga skrev som jag förstod det  - utan fick med en olycklig formulering möjligtvis fram att 125% ogillar SD - En olycka händer lätt och det enklaste hade ju varit att svälja förtreten och formulerat om sig.

Men det bryr jag mig inte så mycket om  - jag ville peka på att siffrorna som vanligt var ryckta ur en hatt helt utan belägg.

Men det var trots allt roande att se att 50% är ett snitt av delmängderna 25% och 75% - det är om möjligt ännu mer olyckligt formulerat utifrån skribentens ursprunglig formulering- trots att du menade någonting helt annat om jag förstod dig rätt.

phpBDOldd55304.jpg

• Padirac
    Digestive skrev 2019-12-15 19:33:29 följande:
    Jag noterar att du kapitulerar för påståendet. :)

Eller förstå vad man har läst och framför allt matematik.

1. Du ska alltså extrahera dessa 50 ur 75 (75 - 50) och då har du 25 kvar av de ursprungliga 75.

2. Du har alltså 25 kvar att addera någonting med överhuvudtaget efter att värdet 50 har uppstått.

3. Så hur du lyckas stå med värdena 75 och 50 i nästa moment är en olösbar gåta.

Du är nog den enda människan som kan ösa vatten ur ett badkar och av det få mer vatten än innan. Och samma princip gäller väl för båtar, för de sjunker väldigt fort...
    Nu var det ju en annan skribent som fick ihop dessa 125% - -vilket påpekats flertalet gånger.Drömmer
  • Padirac
    FDFMGA skrev 2019-12-15 19:46:11 följande:
    Jag kan väl leta rätt på ursprungsinlägget med de orimliga värdena, det som du och Nihka glatt kommenterade.

Problemet är väl annars att FL:s främsta högertänkare har problem att förstå skillnaden mellan antingen eller och både och.

De 50 procent som i ursprungsexemplet inte ogillar SD fortsätter att vara 50 procent avseende SD, oavsett om en procent av dem gör epatraktor och två procent petar sig i näsan tvångsmässigt och tre procent tror att Stefan Löfven är djävulens inkarnation på jorden och...

Och 50 + 75 är 125Skrattande

Ett ögonblick bara.
    Ja, det var ju Kverulant som fick ihop alla dessa procent - vilket uppmärksammades av fler 
  • Padirac
    FDFMGA skrev 2019-12-15 19:46:11 följande:
    Jag kan väl leta rätt på ursprungsinlägget med de orimliga värdena, det som du och Nihka glatt kommenterade.

Problemet är väl annars att FL:s främsta högertänkare har problem att förstå skillnaden mellan antingen eller och både och.

De 50 procent som i ursprungsexemplet inte ogillar SD fortsätter att vara 50 procent avseende SD, oavsett om en procent av dem gör epatraktor och två procent petar sig i näsan tvångsmässigt och tre procent tror att Stefan Löfven är djävulens inkarnation på jorden och...

Och 50 + 75 är 125Skrattande

Ett ögonblick bara.
    Ännu roligare är det tillskyndade förvaret för att 125% inte är 125% - med diverse olika bilder där stilpoäng och konstnärlighet skulle kunna bedömas

Bildresultat för konståkning cartoon¨
  • Padirac
    FDFMGA skrev 2019-12-15 20:04:12 följande:
    Mm, det om något visar väl vilket enormt problem det är med subkulturer som tillägnar sig tankemönster som är fullständigt främmande för den västerländska matematikkulturen.

Blir lite som den där klassikern "Jag är ert nya svenskläraret, en gång var jag det två gånger". Och till på råga på allt är den här nyauktoritära subkulturen så snar att påstå att invandrare i stor utsträckning inte kan förstå det svenska samhället.
    Ja, det är nog inte historien i sig som upprepar sig, men människor som upprepar gamla tankemönster - oavsett det är kulturella fenomen, mängdlära eller fientligheten mot främlingar som i allt liknar den främlingsfientlighet som fick politiskt inflytande för si så där 100 år sedan. Är det inte 'juden' som förstör samhället som det falskeligen sades då så är det 'muslimen' som det falskeligen sägs idag.

Det om förvånar mig är att dessa åsikter normaliseras i snabb takt. Jag ser för all del mindre av den normaliseringen i media än för ett år sedan, men då delar av de politiska partierna har glömt vad som hände bakom SDs stängda dörrar fram till 2015 och vad som hände i år med SDs dörrar öppna för allas insyn så tror jag att det blir värre innan det blir bättre.

Och då menar jag inte bara den matematiska vurpa som skribenten presenterade Tomte

75% ogillar SD

25% gillar S

däremellan finns vi övriga dryga 50%  !!

- som alltså enligt formuleringen torde gilla SD och ogilla S... och så säger skribenten att denne inte är en del av SDsvansen

Någon som tullat på procent redan innan jul för att få ihop detta? 
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-12-15 20:39:53 följande:
    Du har inte 75% kvar när du har fått fram 50%. Värden blir mindre när du subtraherar dem, Padirac.
    Digestive skrev 2019-12-15 20:45:05 följande:
    Tar 50 ur 75.

Förstår inte att det återstår 25 av ursprungliga 75.

Suck.

Subtraherar 75 med 25.

Förstår inte att det återstår 50 av ursprungliga 75.

Suck.
    att 75-25 är 50 är lätt att förstå - som du säkert märkt, men nu är det inte enbart siffror som skribenten lagt upp i sitt inlägg. Skribenten har tilldelat olika värden eller åsikter siffervärden.  P1 utgör en grupp om 75% och P2 en grupp om 25%. Dessa värden eller åsikter är frånkopplande från varandra så inget direkt samband finns.

Sen har skribenten sagt i P3 att det finns en grupp om 50%  som inte omfattar de värden eller åsikter som återges i P1 och inte heller i P2.

Det gör att det enligt skribentens utsaga finns 75% som ogillar SD, 25% som gillar S och däremellan 50 % som inte delar P1 och inte heller P1.

Vi kan förståss misstänka att skribenten inte menade vad denne faktiskt uttryckte. Kanske avsåg skribenten att säga att att P3 delar värderingar/åsikter i P1, men då torde skribenten också i all rimlighet mena att P3 också delar värderingar/åsikter i P2. Iofs, ngenting i det skribenten skrivit pekar på att ' vi övriga' skulle omfatta vare sig P1 eller P2, utan att P3 förhåller sig till bägge tidigare påståenden på samma sätt - men låt oss göra en välvillig tolkning.

Det blir ännu lustigare kanske?! 

75% ogillar SD, 25 % gillar S - däremellan finns vi övriga dryga 50% 

- som alltså enligt en alternativ tolkning T2 av formuleringen torde ogilla SD och gilla S.

haha . är då inte totalen 75% + 25+ 50%.. ja inte blev det bättre av det antagandet.

Men kanske ska vi inte tro på det skribenten kommunicerat utan killgissa däremellan om vad denne menar...

Ingenstans anger skribenten i det ursprungliga inlägget att denne förhåller sig på olika sätt till P1 och P2...

Det enklaste vore ju att säga att det blev fel uttryckt och skriva vad denne menade  - iofs så kommer 125% att följa  bråkmakaren oavsett vilket nick denne använder..

https://sv.wiktionary.org/wiki/kverulant

Solig

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?