Har du förtroende för regeringen?
Saknar du kraftord och besvärjelser i min kritik eller vad?
Klart att jag inte hänvisar till >>SDmedia<< när Familjeliv inte vill associeras med sådan media. Jag tänker inte bryta mot Familjelivs regler för att blidka din intolerans...
Istället hänvisade jag till den absoluta ursprungskällan - alltså till riksdagens arkiv - där man kunde ta del av materialet betydligt bättre än i >>SDmedian<< (som inte alltid hänvisade till hela interpellationsdebatten).
Jag värnar inte om människors lika värde utan om människors >>värdighet<< - som det står i FN:s författningen om våra Mänskliga Rättigheter. Men håll du dig till en felöversättning...
...jag själv anser dock att man inte ska ta så lätt på sådana här dokument att man byter ut nyckelord lite hur som helst. Det satt inte riktigt blåbär och författade dessa dokument.
Jag bryr mig inte nämnvärt om att du kallar mig för en del av SD-svansen. Den enda följdfrågan jag kan bjuda på om det landar såhär: vill du då att jag även röstar som SD-svansen för att göra din intoleranta världsbild komplett?
Men nu byter du spår här, medvetet eller inte. Det var inte FNs deklaration om mänskliga rättigheter utan om ett parti som inte anser att människor är lika mycket värda och säkert inte heller tycker att alla människors värdighet skall beskyddas utan tycker att det beror på vilken essens människorna i fråga har.
Det jag säger är att du om och om igen för fram SDsvansens narrativ och sprider SDpropaganda - den här gången som så många andra gånger utan redovisa för det. Om det är medvetet eller inte kan jag bara gissa utifrån det vi diskuterat då du ogärna låter mig ställa alla de frågor jag behöver ställa för att veta närmare hur du tänker. Just nu lutar det i alla fall åt att det är fullt medvetet du sprider dessa SD-narrativ. men jag kan ha fel, jag har haft det många ggr förut och kommer att ha det många gånger igen.
Du finns inte för att bekräfta min världsbild - du är en egen person och du får rösta eller låta bli att rösta precis som du själv tycker. Det är din rättighet. Vad som är intolerant i det får du förklara.
Däremot tror jag du har svårt att förklara varför det är intolerant att jag pekar på att 'HÄR' sprids SDmedias propaganda.