Digestive skrev 2019-11-21 16:48:07 följande:
Du får då förklara vilka dimensioner du saknar i mitt svar på den här frågan: >>Du har sagt att du uppfattade viskandet/mumlandet som märkligt och olustigt - men inte varför.<<
Det här har jag svarat hitintills på varför viskningen uppfattades som märklig och olustig:
Förklara nu uttömmande vad du anser dig sakna i mitt svar så att jag slipper få frågan en gång till...
...om du nu kan ta ansvar för din del av kommunikationen överhuvudtaget. Att inbilla sig att folk ska veta exakt vad du rotar efter med en fråga som >>varför<< kan bara en som tar sig rättigheter med och andras tid inbilla sig.
Du liksom har det inte i dig att specificera och själv (eller ens gemensamt) arbeta fram ditt eget önskade resultat, utan kräver istället att folk ska svara in absurdum tills de slutligen har träffat rätt på måfå och gjort dig nöjd och belåten. Något van med att curlas får jag anta... helt hänsynslöst.
Aja, skjut. Förklara och töm dig ordentligt den här gången.
Jag tror att du inte är berörd av att det var en viskning - har jag förstått dig rätt? Jag skriver uttrycker så har vi kanske spelat förbi viskningen - om det nu inte var just viskandet som upprörde dig.
1. Är det olustigt och märkligt att MJ uttrycker att det inte spelar någon roll för MJ att Jomshof kritiserat regeringens politik?
- dvs Är det den upplevda nonchalansen mot Jomshof som du plockat upp från SDmedia som är märklig och olustig?
2. Eller är det olustigt och märkligt att MJ uttrycker att det inte spelar någon roll för MJ efter att Jomshof visat upp diverse rubriker/artiklar (som vanligtvis brukar skrivas i in tråden med undergångsprofeterna här på FL)?
- dvs Är det det upplevda nonchalansen mot brottsoffren som du plockat upp från SDmedia som är märklig och olustig?
3. Eller är 'det hela' olustigt och märkligt' att sociala och alternativa SD-nära och SDmedia gör en spinn på uttalandet i syfte att få det till någonting som MJ inte alls har uttalat i den kontext de försöker framställa det.
4. Eller är 'det hela' olustigt och märkligt' att Media annat än sociala och alternativa SD-nära och SDmedia INTE gör en spinn på uttalandet
Eller är det någonting helt annorlunda du menar då du skriver
Digestive skrev 2019-11-20 20:44:55 följande:
För att den kom i anslutning till att regeringens politik kritiserades för att ha orsakat problem och efter att tämligen hemska fall hade räknats upp som symtom på problemen.
Helt enkelt ett olustigt läge att viska/mumla: >>För mig spelar det ingen roll.<<.
- i så fall vad? och varför