Inlägg från: Padirac |Visa alla inlägg
  • Padirac

Har du förtroende för regeringen?

Digestive skrev 2019-11-22 11:14:10 följande:
    Nej, bara tajmingen i sig öppnar möjligheten för punkt två. Svaret på första frågan framkommer i punkt 3.

Det finns mycket som splittrar och tär på samhället idag och även brunsmetning tillhör en av dessa saker.
    Jaha, så om inget annat än timing är avgörande så är väl det eviga tutandet i SDsvansens kör mer än tillräckligt för att vara _en egentlig del_ av svansen.

Det behövs varken missförstås eller vantolkas på det sätt Sd-nära och SDmedia gör MJs viskning till deras bruna propaganda.

SDs brunhet kan du väl ändå inte förneka?
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-11-22 11:48:40 följande:

Nu föreslår tajmingen allena punkt två och det behövs ingen vinklad propaganda för en sådan tolkning, men en sådan vinkling bidrar givetvis därefter.

Jag ser bara ett riksdagsparti idag som inte har en påtaglig klick brunfärg i sig, V. Sedan avgör du själv om någon som tänker rösta på dessa i kommande kommun- och/eller regionval (behöver sätta mig in i respektive nivås uppdrag bättre för att rösten ska träffa rätt - i antingen eller eller i båda valen kommer V få min röst) tillhör SD-svansen.

Tror du att jag gör någon större skillnad på din brunsmetning och på SD-svansens motsvarande eskapader? Ni har båda fått lära er att målen helgar medlen, svalt det duktigt och ordentligt med gruppens socker i botten och agerar därefter.

Inget av era kollektiv representerar någonting med kärlek.

Vilka mål menar du helgar medlen?

Vilket mål skulle föreligga i saken att påpeka att någon sprider SDsvansens propaganda?

Tror du själv att punkt 2 ovan sann, och på vilka grunder I så fall?
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-11-22 20:58:45 följande:
    Jag har ingen aning om det som driver dig och har till och med frågat vid tillfälle utan svar. Vilka positioner vill du lyfta fram genom att brunsmeta någon som betraktar en händelse och gör det genom att lyfta fram två fundamentalt olika perspektiv på sak?

Behöver du alltså höra att jag ser övning inför kommande anförande som den mest troliga förklaringen... en tredje gång?

Du bryr dig inte.
    NU blir det lite konstigt här eftersom du först säger att jag har mål som helgar medlen och sedan när jag frågar vilka mål detta skulle vara så kontrar du med att du inte vet vad som driver mig för att du frågat utan att ha fått svar.

De mål du påstod att jag hade vet du alltså ingenting om enligt dig själv- Ja, det är ju om något att föra fram två olika sidor och på det sättet vara opartisk Solig 

Du vet mycket väl att jag försöker gräva i alla argument som whitewashar SD och tillhörande svans.

Så när du tutar ut SDmedias propaganda så frågar jag vad du menar.. det kan knappast vara en överraskning.

För inte många inlägg sedan så ville du ge mig skulden för att ditt tutande om SDmedias propaganda fått så mycket plats och luft.

Och nu bryr jag mig alltså inte att du anser att det fanns en annan troligare förklaring - så många frågor jag ställt, tjatat och gnällt på dig för att få klarhet i vad du menade där jag uppfattat att du glidit fram och tillbaks i inlägg eller mellan inlägg utan att kunna ge den enkla förklaringen som jag ställde upp i 4 punkter på vad som var så obehagligt och märkligt - och det har jag alltså gjort för att jag inte bryr mig?

Vad menar du egentligen? 
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-11-22 20:58:45 följande:
    Jag har ingen aning om det som driver dig och har till och med frågat vid tillfälle utan svar. Vilka positioner vill du lyfta fram genom att brunsmeta någon som betraktar en händelse och gör det genom att lyfta fram två fundamentalt olika perspektiv på sak?

Behöver du alltså höra att jag ser övning inför kommande anförande som den mest troliga förklaringen... en tredje gång?

Du bryr dig inte.
    Så det är alltså för att MJ övar inför ett kommande anförande som du anser inte inger förtroende för regeringen - utan väcker frågor om vad som rör sig i MKs huvud?
    Digestive skrev 2019-11-18 15:46:21 följande:
    Den minst sagt märkliga viskningen >>För mig spelar det ingen roll.<< från Morgan Johansson (S) under en interpellationsdebatt med Richard Jomshof (SD) i riksdagen, väcker inget förtroende för regeringen - den väcker snarare frågor om vad som rör sig i justitie- och migrationsministern huvud.

.....
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-11-22 23:10:21 följande:
    Konspirera på du in absurdum, jag har tröttnat på att upprepa mig och förklara uppenbara saker.
    Då sammanfattar jag 'det uppenbara' och tror att vi kan lämna ämnet

Du plockar upp en 'nyhet' från SD-nära och SDmedia där en ministers mumlande smear'as för att utnyttjas som propaganda och delar den i de när tråden utan att ange källa.

Du anger att regeringen inte kan ges något förtroende pga denna mumlings av SDmedias påstådda betydelse.

Du anger efter detta att frånvaron av media eller sociala media har uppmärksammat mumlingen och att det hela är märkligt och olustigt.

Du tror själv att det är mer troligt att mumlingen inte har de skäll som SDmedia vill ge det men att det inte är omöjligt då du inte vet vad som rör sig i MJs huvud. Vidare är det märkliga och olustiga att övriga media inte spinner på SDmedias propaganda.

När källa och källans syfte avslöjas anklagar du andra för att ha gett SDmedia luft och sprida deras propaganda.

Ditt skäl till att lyfta in SDmedias spinn om mumligen var inte att tänkt att få det kritiska mottagande det fick i tråden utan du avsåg att bara ge olika syn på mumlingen. Det stämmer med din syn på PS opartiskhet att olika politiserat innehåll skapar en opartisk bild.   

Sen anger du att jag har en mål som helgar medlen (liksom Sdsvansen har enligt dig) men också att du inte vet vilka mål jag har då jag inte är lika öppen på nätet som du är, du vet till exempel inte vad jag röstar på - trots att vi i tidigare trådar diskuterat just detta. Varför du vill att jag ska bryta valhemligheten vet jag inte.

Min slutsats av detta grävande i premisser och argument är att du okritiskt sprider SDmedias och SDsvansens tankegods och propaganda och att du inte gärna redogör för källorna. 

Det tycker jag är märkligt, olustigt och att det inte inger förtoende.
  • Padirac
    Rataxes skrev 2019-11-23 14:28:32 följande:
    Åh, lite ryggdunk hos dumvänstern. Vad förvånad jag inte blev.
    Klappa om hen som okritikt sprider SDmedias propaganda istället - så håller sig säkert de som inte stöttar SD till att dunka varandras ryggar
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-11-23 14:50:44 följande:
    Någorlunda korrekt.

Jag syftade på att det inte ger mig förtroende för regeringen.

För min del ska politikerna i riksdagen närvara vid sitt arbete och ha förberett sig väl. Inte mycket begärt för deras lön och då den bland annat kommer ur min ficka så har jag även krav därefter...

...men jag förstå de slappa kraven som håller dessa politiker under armarna när flera av dem verkar helt frånvarande redan vid Sveriges utveckling.

Så helt oavsett meningen med viskningen så ger jag det underkänt.

Sedan länkade jag till riksdagen och viskningen har likadan tajmning både där som på Nyheter Idag - en verklig händelse oavsett i vilken media den presenteras. Men som sagt så berörs jag inte längre av varken din eller KillBill:s brunsmetning...

...ni visar bara upp eran egen flört med extremism. I slutändan så sammanfattar våra handlingar oss och det LÅNGT mycket mer än hur man fick nys om en händelse.
    Du sköter brunsmetandet så väl själv. okritiskt delande av SDmedias propaganda.

Eller vi kan ju se på det på samma sätt du du själv avsåg i det ursprungliga inlägget. Du säger att du tog upp SDmedias syn på det för att få en mer komplett bild.

Så när jag anklagar dig för att gå SDmedias ärenden så är det bara en annan syn på det du gör  - vilket ger en mer opartiskt bild på ditt spridande då fler olika vinklingar fått ge sin bild av dina aktivtet. 

Så se mina väl underbyggda anklagelser om att du okritiskt sprider SDmedias propaganda som en del av en mer komplett opartisk bildSolig 
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-11-23 14:50:44 följande:
    Någorlunda korrekt.

Jag syftade på att det inte ger mig förtroende för regeringen.

För min del ska politikerna i riksdagen närvara vid sitt arbete och ha förberett sig väl. Inte mycket begärt för deras lön och då den bland annat kommer ur min ficka så har jag även krav därefter...

...men jag förstå de slappa kraven som håller dessa politiker under armarna när flera av dem verkar helt frånvarande redan vid Sveriges utveckling.

Så helt oavsett meningen med viskningen så ger jag det underkänt.

Sedan länkade jag till riksdagen och viskningen har likadan tajmning både där som på Nyheter Idag - en verklig händelse oavsett i vilken media den presenteras. Men som sagt så berörs jag inte längre av varken din eller KillBill:s brunsmetning...

...ni visar bara upp eran egen flört med extremism. I slutändan så sammanfattar våra handlingar oss och det LÅNGT mycket mer än hur man fick nys om en händelse.
    Noterar du du nu tagit upp en ny vinkling på det ursprungliga inlägget - att det handlar om att MJs repliker inte skulle varit tillräckligt inövade. Och jag fick inte fortsätta fråga dig vad du menade ... 

Har du kanske ytterligare nya förklaringar att lägga till raden av förklaringar till att du sprider SDmedias propaganda?
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-11-23 15:10:29 följande:
    Okritiskt? Jag kritiserade händelsen tills jag fann en eget perspektiv på händelsen...

...du vet uppenbarligen inte hur man bemöter någonting kritiskt. Men då har jag sällan stött på någon som dömer folk så snabbt heller.

Liksom KillBill hittar du på mer än vad du tar till dig när folk skriver. Man slutar liksom ta er på allvar... orden väger bara lättare och lättare tills intet alls.

Återkom när du kan få till tyngd bakom dina ord och inte tom och hetsig brunsmetning. Extrema medel som möjligtvis fungerade 2008 på ett fåtal men inte längre och knappt på någon - numera straffas bara din sak med dessa extreme medel, folk i allmänhet ser bara en passivt aggressivt människa som kastar sig runt med någonting brunt och lättrinnande i en påse.

Släpp påsen - den luktade inte gott 2008 och knappast bättre 11 år senare.
    Du kritiserade händelsen att MJ mumlade? Eller du kritiserade händelsen att SDmedia sprider vilseledande tolkningar som en del av deras uttalade propagandakampanj?

Att du tidigare säger att du inte kan förneka att SDmedia har fel liknar till sättet de som sa att de inte kunde förneka att demokratiska presidentkandidaten begick övergrepp i källaren på en pizzeria. Kräks 

Som sagt, se det inte som brunsmetande - se det som ett sätt att få en opartisk helhet då fler olika synpunkter får komma till tals, sådär du vill att SVT ska funka för att vara opartiskt och som du sa i något inlägg om skälet till att du tog upp SDmedias propaganda, för att få fler olika synvinklar. Solig

Men du kanske inte gillar att det är opartiskt, så där opartiskt som du själv definierar opartisktDrömmer

Är inte det märkligt och olustigt då?
    Digestive skrev 2019-11-18 15:46:21 följande:
    Den minst sagt märkliga viskningen >>För mig spelar det ingen roll.<< från Morgan Johansson (S) under en interpellationsdebatt med Richard Jomshof (SD) i riksdagen, väcker inget förtroende för regeringen - den väcker snarare frågor om vad som rör sig i justitie- och migrationsministern huvud.

Såhär föll sig viskningen med hänvisningar till protokollordningen:

>>Anf. 13 Richard Jomshof (SD)

Fru talman! Det finns väldigt mycket att säga om det senaste inlägget från statsrådet. Det är anmärkningsvärt. Men jag är inte förvånad för det är så det brukar låta från statsrådet, en i grund och botten ganska otrevlig och oförskämd människa som har svårt att hålla sig till saklig och korrekt retorik.

Nåväl, nytt dystert rekord: 45 sköts ihjäl 2018, kvinna i 30-årsåldern död efter skottlossning i Malmö, pojke i 13-14-årsåldern skjuten i Huskvarna, facket sätter stopp och inga väktare jobbar i Rinkeby, 112 barn har rånats i Göteborg bara i år, 50 ungdomar håller Växjö city som gisslan, misstänkt gruppvåldtäkt i Stockholm.

Den här listan, fru talman, kan göras enormt lång. Det här är bara ett litet urval efter några enkla sökningar som jag gjorde i går kväll. Det är ett litet urval som tydligt visar vad den politik som Morgan Johansson företräder har lett till.
    [Morgan Johansson (S) viskar under en kort paus: >>För mig spelar det ingen roll.<<]
    Det är väldigt tydligt vilket enormt misslyckande det mångkulturella samhället de facto är. Det ökande utanförskapet, den ökade splittringen, den ökade segregationen och det allt våldsammare och otryggare samhället hänger ihop med den politik som Socialdemokraterna och Morgan Johansson företräder.

[...]<<

Här följer en länk till tidpunkten i interpellationsdebatten och till protokollet som visuellt har fått visa tajmingen på den här märkliga viskningen: www.riksdagen.se/sv/webb-tv/video/interpellat...

Vad rör sig i Morgan Johanssons (S) huvud när viskningen placeras på ett sådant vis? Menar han vad tajmingen föreslår? Har han dålig tajming när han mentalt övar lite för högt på en - om än helt ovidkommande - passage i anförandet han skulle hålla strax därpå (i början av tredje stycket nedanför):

>>Anf. 14 Justitie- och migrationsmin. Morgan Johansson (S)

Fru talman! Jag kan nog leva med att Richard Jomshof tycker att jag är otrevlig och oförskämd. Så fort man ger lite mothugg till Sverigedemokraterna får man höra det där. Men det börjar kanske bli dags att sätta ned foten mot er på ett lite tydligare sätt, så att ni får känna på vad det handlar om när man verkligen sätter sig emot er argumentation.

Richard Jomshof, åk till koncentrationslägren i Tyskland och läs listorna över döda socialdemokrater och fackföreningsmän som hamnade där när nazisterna tog över! Sedan kan vi tala om historien. Stå inte här och försök göra någon historieförfalskning, historierevision, för den debatten kommer du att förlora.

Fru talman! För mig spelar det ingen roll om man är svart eller vit. Begår du brott ska du buras in. Det måste vara samma regler som gäller rakt av. Här skiljer vi oss åt, för Sverigedemokraterna bryr sig i praktiken inte om brott som svenskar begår. Jag ser aldrig sverigedemokrater reagera när det är en etnisk svensk som har begått ett brott, utan ni använder kriminalpolitiken för att driva fram frågor i er invandringspolitik. Det är inte brotten ni är emot, utan det är invandringen. Det är det som skiljer oss åt.
    [...]<<

Källan till även detta anförande återfinns i protokollet som tidigare länk leder till.

Det hela känns lika märkligt som olustigt för min del.
    Jag gjorde en sammanfattning för jag trodde vi var överens om att vi var klara.

- jag vet att du klarar av detta lilla debakel utan större skråmor. 

Resten får du släppa i brallorna när du dragit upp dem. Låt oss gå vidare så slipper jag gräva mer i det som kom fram
  • Padirac
    FDFMGA skrev 2019-11-23 15:06:23 följande:
    Även om du inte höll med mig förra gången jag påstod detta så tycker jag att det är uppenbart att du utifrån din egen förmåga försöker bli skickligare på att argumentera.

Läser du dialogen mellan dig och Padirac ordentligt och självkritiskt så borde du kunna inse att du bildligt talat får byxorna nerdragna på ditt ursprungsinlägg och att all eventuell brunsmet fanns där.

hahaha
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?