Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

Missermajser skrev 2019-10-10 10:25:10 följande:
    Jag tycker verkligen att Turkiet ska fördömas!

Däremot vet jag inte riktigt vad USA har haft i Syrien att göra över huvud taget. 
    USA gav väl stöd till dem som stred mot IS, även i form av viss närvaro av markpersonal. Personal som också kom att få funktionen av skydd för de kurdiska styrkorna mot potentiell turkisk aggression.

Efter ett samtal mellan Trump och Erdogan så bestämdes det att USA lämnar Syrien så att Turkiet kan påbörja sin etniska rensning av de delar av Syrien som gränsar till Turkiet.

Fast det känner du ju till redan. Anledningen till att USA har militär närvaro i Mellanöstern stavas väl däremot olja.

Det är så jävla tråkigt att de som verkligen tog striden mot IS blev svikna av en pajasartad lögnare - till islamisternas oförställda förtjusning.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-10-10 14:01:33 följande:
    Haha, möbbarN. Jag har allra främst lärt mig att stava korrekt med hjälp av bildminnet och därmed tenderar jag att skriva ord som de låter när det vill sig sämre. Frågor på detta?

Känner du - som menar att det finns flertalet åsiktskorridorer - att mobbare och översittare har en egen åsiktskorridor?

3 år för övrigt, men då går jag inte heller någon psykologiutbildning - utan en beteendevetenskaplig utbildning med inriktning psykologi.
    Jag tyckte det blev en gnutta enahanda och tog mig för att klicka på visa endast Digestive och råkade hamna 3,5 år tillbaka i tiden då Todo nada hade synpunkter på att du krävt att hon skulle outa sig här på FL. 

Av lätt förståeliga skäl är hon inte aktiv längre  här. Nåväl, jag såg att du och jag också var igång redan då och trätte.

Du får hitta någon annan som kan hjälpa dig med studierna i argumantationsteknik.

Jag blev rätt nedstämd av att Trump gett Erdogan tillåtelse att attackera kurderna i Syrien - höjden av svekfullhet.

Och mot den bakgrunden gitter jag inte bry mig om dina studier längre, men lycka till med beteendevetenskapen!
  • FDFMGA
    Missermajser skrev 2019-10-10 21:44:21 följande:

Tja, nu har ju Turkiet FSA till förfogande så för Kurderna återstår väl bara Assad som möjlig bundsförvant.

Ja, och då blir priset de får betala högt och Rysslands inflytande ökar.

Putin lär väl vara nöjd med resultatet av de arbete trollfabrikerna la ner inför presidentvalet i USA.
  • FDFMGA
    Missermajser skrev 2019-10-10 22:20:14 följande:
    Tja kanske det men så är det ju ganska stor risk att över 10.000 IS-terrorister smiter iväg medan SDF tvingas hantera saker på annat håll....
    Javisst.
  • FDFMGA
    Padirac skrev 2019-10-10 22:34:49 följande:
    Missermajser skrev 2019-10-10 22:20:14 följande:
    Tja kanske det men så är det ju ganska stor risk att över 10.000 IS-terrorister smiter iväg medan SDF tvingas hantera saker på annat håll....
    Det ser ut som om Donald, Erdogan och Putin har en överenskommelse....

..och kriget som fått 12 miljoner människor att fly och kanske 350 000 människor mist livet fortsätter...
    Ja, det hade de säkert.

Men Donald tycks för första gången ha passerat den gräns där även hans egna anhängare kan se honom för den han är - en svekfull imulsstyrd lögnhals.
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2019-10-13 08:07:39 följande:
    Skiter björnen i skogen?

Hon och han, högsta sosseadel bluddrar och jiddrar med föetag hit och flyttade pengar dit. Allt för att maximera den egna vinsten före samhällsnyttan.

Kosher sossar utåt och officiellt. Inofficiellt: precis samma skrot och korn som alla andra i samhällets topp.

Men rösta på oss, för vi värnar om samhällets olycksbarn!
    Det var ord och inga visorSkrattande

Och en alldeles underbar kärleksförklaring till KD, SD och M och det samhällsnyttiga sätt deras politiker hanterar sin privatekonomi på.

Skämt åsido. Ni SD-kramare har en tendens att inte kunna skilja stort från smått och vill till och med tyckmycket lägga er i vilka aktier det är moraliskt förkastligt i.

Jag är inte inläst på affären - men inte ens om det var Saab eller Lundin Oil hon hade aktier i skulle jag bry mig .

Men det är klart, jag är inte en del av den nyauktoritära rörelsenSolig
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2019-10-13 08:51:23 följande:

Du ger intrycket av att vara slarvig med att läser nyheter.  Du länkar till en gammal artikel och hade du fortsatt att följa nyhetsflödet hade du sett att Anna Hallberg har publicerat en lista på de aktier hon sålt.

Aha, var antagandet om att det var samhällsonyttiga företag hon investerade i korrektSkrattande
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2019-10-13 09:07:39 följande:

Idel Svenska bolag; Assa, Atlascopco, Autoliv, Elanders, Epiroc, Ericsson, Essity, Garo, Investor, Newwave, Sandvik, Sca, Swedbank, Veoneerinc  och Volvo.

Det skulle vara intressant om Svärjevännerna kunde utveckla sin kritik mot aktieinnehavet som ministern har sålt. 

Onekligen.

Jag kan inte ens ana mig till vilket av dessa företag som är minst samhällsnyttiga.

Men, bara oss emellan. Visserligen har jag inga aktier i något enskilt företag för närvarande, men jag har haft innehav i t ex ABB tidigare och en del av mitt premiepensionssparane ligger i någon slags global indexfond och jag har inte en susning om den samlade samhällsnyttan hod de företag den fonden satsar på. Dessutom har jag lite olika tjänstepensionssparande, och där vet jag inte ens vad de som förvaltar mitt sparande har för inriktning.

Tror du att SEB, Länsförsäkringar och Skandia är tillräckligt samhällsnyttiga eller är det bara att utropa: Mea culpa!

Men Handelsbankens miljöfond borde kunna ge min moriliska status ett litet lyft, åtmistone ur mitt sosseperspektivSkrattande
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2019-10-13 09:07:39 följande:

Idel Svenska bolag; Assa, Atlascopco, Autoliv, Elanders, Epiroc, Ericsson, Essity, Garo, Investor, Newwave, Sandvik, Sca, Swedbank, Veoneerinc  och Volvo.

Det skulle vara intressant om Svärjevännerna kunde utveckla sin kritik mot aktieinnehavet som ministern har sålt. 

Hmm, ser nu att Investor finns med.

Ett råkapitalistiskt Wallenbergbolag som säkert kan få den nyauktoritära högern att ifrågasätta samhällsnyttan.

Visserligen skriver de om ett hållbarhetsperspektiv som påstås genomsyra dearas verksamhet - men det genomskådas säkert av de knivskarpa högerintellekten här på FL

?Vi är övertygade om att hållbarhet är en förutsättning för att skapa långsiktigt värde?
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?