Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

Digestive skrev 2019-10-05 14:46:08 följande:
    Jag har aldrig uttryckt att just mina åsikter förtrycks eller censureras - citatet berör en allmän observation, vilket har påpekats för längesen... citatet har varken med Familjeliv eller specifikt mina åsikter att göra.

Jag väntar på att du ska lyckas göra någonting gångbart med citatet du viftar runt med. Tredje gången gillt?

Du menar att mod, graden verklighetskontakt med mera inte utgör en del av någons personlighet?

I övrigt bryr jag mig inte om hur du använder begreppet >>åsiktskorridor<< och kan inte heller se hur det skulle vara ett ämne som du vill diskutera.
    Det förstår jag att du inte förstårSkrattande

Inte desto mindre är det just det jag direkt eller indirekt har diskuterat under de kanske 10 år jag skrivit på FL.

Jag anser att det är fundamentalt att verklighetsbeskrivningen, det vill säga klottret och uppförandekoden i högerpopulisternas åsiktskorridor stannar där det hör hemma och att det bemöts när det är på besök i världen utanför korridoren.

Men visst förstår jag att det finns personer som inbillar sig att oliktänkande drabbas av censur, åsiktskontroll och folkkontroll i Sverige och att de dagdrömmer om hur det ska bli när de får makten.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-10-06 03:22:23 följande:
    Du levererar lite väl mycket dravel för att täcka igen dina klumpiga fotavtryck här. Det hade klätt bättre om du hade gjort dig införstådd i vad ett inlägg handlar om, vad det berör och i vilket kontext det skrevs - innan du citerar det och kväker dig blå om massa strunt.

Hur du rätar ut dina snedsteg intresserar mig dock inte för fem öre... men det finns säkert ett litet klientel här på Familjeliv som älskar att se dig kratta tillbaka jorden som du sprätter runt.

Så kratta på.
    Nja det handlar väl mest om att din potential att förstå världen utanför din åsiktskorridor är synnerligen begränsad. 

Slulle man begränsa det offentliga rummet till att bara avse det martyrhögern skulle kalla pk-medier eller gammelmedia och föra en en seriös diskussion av vad som kan sägas där - alltså en diskussion inte någon sagostund som martyrhögern håller - så skulle man komma fram till att det självklart finns sådant som inte kan sägas och det är främst sådant som är olagligt. Jag skulle inte kunna skriva en debattartikel om att en namngiven chef borde straffas för sin velighet och räkna med att få den införd.

Däremot skulle jag kunna skriva en debattsatir om att alla veliga chefer som smiter undan sitt ansvar borde tvingas att ta del av martyrhögerns sagostunder som straff och som ett exempel på hur illa det kan gå när man gjort det personliga oansvarighetstagandet till en oskön konst.

Det här är viktigt anser jag att så långt som möjligt störa alla dessa sagostunder där martyren gjorts till såväl den allvetande berättaren som hjälten i sagan. Var sak på rätt plats och martyrsagostunden hör hemma i just martyrhögerns lika tränga åsiktskorridor - belamrad med allsköns egoboostande kitsch

Folkkontroll, ja herregud som det tutas i vissa korridorer
    Skrattande

Digestive skrev 2019-07-22 21:46:16 följande:

Och biter inte bashing så är det censur och åsiktskontroll som gäller. Man kör hellre med folkkontroll än att oliktänkande - som inte ens behöver vara extremer - får komma till tals.

• FDFMGA
    Digestive skrev 2019-10-06 10:43:55 följande:
    Hur snurrade du in på det här ämnet? Annars så kan du uppenbarligen inte diskutera...
    Tja, jag refererade till din sagostund där sanningssägarna, de marterade hjältarna utsätts för folkkontroll och censur men där sanningen en gång ska uppenbarasSkrattande

Den valsen är ju vanlig i nyhögerns åsiktskorridor och existerar i ett otal varianter.

Hur vanligt är det inte t ex att det lallas om något och det hela avslutas med "men det får man ju inte säga i det här jävla landet".

Egentligen handlar det ju om att nyhögeraktivisterna ska få dra sina sagor utan att bli motsagda. Och blir de motsagda så kommer gnället om åsiktscensur lika säker som ett brev på posten innan den blev PostnordTomte

Det finns ganska lite som inte kan sägas i den offentliga debatten sett tilll åsikter - även om somliga inbillar sig motsatsen.

Och pendeln ska svänga tillbaka. Det skulle ju inte vara så lyckat. Sverige är ett land vars välstånd grundas på att folk såväl kan tänka självständigt som ta ansvar. Hur skulle det gå om nyhögern kom till makten, till slut skulle vår enda exportvara vara  offerkoftor - och sådana brukar lukta rätt surt efter en stunds användningSkrattande
    Digestive skrev 2019-07-22 21:46:16 följande:

Och biter inte bashing så är det censur och åsiktskontroll som gäller. Man kör hellre med folkkontroll än att oliktänkande - som inte ens behöver vara extremer - får komma till tals.

• FDFMGA
    Digestive skrev 2019-10-06 12:31:01 följande:
    Jag tänker inte diskutera dina känslor för/din utvärdering av >>nyhögern<< eller mig. Känslorna du får av/värdet du ger tillvaron grundar inte stoff för en diskussion/något argument - utan utgör i det här fallet bara ett tröttsamt hävdande av typen >>Min pappa är bättre än din pappa!<<.

Sluta jucka mot folks ben nu och innan någon familjemedlem tar efter det tarvliga beteendet.
    Nja, nu är du lite väl affekterad. Ja, du blir ju det mellan varven i din åsiktskorridor.

Jag tycker du ska kontrollera dina inlägg. Då kan du lätt se att det var du som kom juckandes  med en kommentar till ett inlägg jag skrivit och sen fortsatt jucka värre än en mops på avvägar.Skrattande

Eller förresten - jag kan ta fram din kommentar och peta in den här nedan.

Annars är det väldigt enkelt. Jag är road av Padiracs försök att lära dig argumentera - men det gör jag så gärna utan att blanda mig i diskussionen.

Fast det är bestickande att du tycker att det är jag ska sluta jucka mot ditt ben Skrattande

Här kom du juckandes. Tur att jag är hundägare och vet hur man ska hantera sådana olaterSolig
     Mån 30 sep 18:44#12980 +2CiteraAnmäl
    FDFMGA skrev 2019-09-28 13:40:11 följande:

Nja, att läsförståelse ären bristvara kan man enkelt konstatera när knallpulverhögern pangar på - men här rörde det sig förstås om det Tegnér konstaterade för 200 år sedan: att det dunkelt sagda är det dunkelt tänkta. Du blir så yvig i dina gester att du får prästens lilla kråka att framstå som en mästare på väghållning. Ja du vet - den där barnvisan som lyder: Prästens lilla kråka skulle ut och åka ingen hade hen som körde /.../ och än slank hen hit, och än slank hen dit - och än slank hen ner i diket.

Jag kan ge dig ett exempel på vinglandetMissförstå mig inte. Jag tycket att dina inlägg är träffsäkra satirer som parodierar en poserande högeraktivists plågsamma skrivförsök. Och skulle du händelsevis göra detta oavsiktligt sä blir det ju helt obetalbart.

Ha nu en alldeles underbar fortsatt helg. Jag tycker du är jättejättegullig

Du är verkligen en mästare på att personifiera attityden som har drivit på den kopiösa flykten från S och etablissemanget bakom partiet.

Som Familjelivs garant för att så få röster som möjligt ska återvända till S.

Man blir liksom överflödig...
    Besvarar inte ökända provokatörer.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-10-06 13:30:36 följande:
    Ingenstans hävdar jag mig mot dig i det inlägget så det är knappast jämförbart.

Aja, var det inget mer än dina känslor som behövde ventileras så lämnar jag det så. För några argument att diskutera kring bjuder du i vanlig ordning inte på - utan det är den där tesen om hur odugliga dina meningsmotståndare är som presenteras och ältas i leda.

Jag har sett dig. Dina känslor har fått synas och jag hoppas att det sätter en guldkrans över veckans vilodag för dig.
    Det är gott och väl att du har lugnat digSkrattande
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-10-06 19:56:47 följande:
    Suck, vilket flum...
    Javisst, men stundtals kan det oavsiktligt bli ganska roligt.

Till exempel mot bakgrund av att FL:s aktivister har en tendens att utgå från den egna personen när de tappar kontrollen och laddar snömoskanonen.

Minns du att jag var en smula skeptisk till vissa bettendevetenskapliga kurser och att jag berättade att vi på min tid kallade kurser man kunde läsa för att få CSN-poäng utan ansträngning för danskurser.

Ibland kan nog den dansen förefalla en smula märklig mot bakgrund av projiceringenSkrattande
    Digestive skrev 2019-10-06 12:31:01 följande:
    Sluta jucka mot folks ben nu och innan någon familjemedlem tar efter det tarvliga beteendet.

• FDFMGA
    nihka skrev 2019-10-07 10:18:18 följande:
    Du drömmer om en tid och politisk ledning som håller med dig och tror att de som inte håller med dig kommer hålla tyst då.

Precis som du är tyst nu. Ja jävlar, den var bra! Hahahahaha!
    I Skåneland har redan "pendeln svängt" , vilket somliga dagdrömmer om.

På Flashback kan man läsa om hur batikhäxan får skylla sig själv, utanför nyhögerns åsiktskorridor kan man också ta del av pendelsvängningen.

https://ystad.lokaltidningen.se/nyheter/2019-10-03/-Matilda-fick-raket-inskjuten-i-sovrummet-Ingen-ska-beh%C3%B6va-uts%C3%A4ttas-f%C3%B6r-s%C3%A5nt-h%C3%A4r-5953613.html
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-10-07 12:43:05 följande:
    Vad rumsrent att du placerar folk här i allmänhet - samt mig och Flash Gordon i synnerlighet - med sådana kräk.

Grymt. Coolt. Och en riktigt hederlig debatteknik. Inte alls demoniserande eller så...

Berätta hur du har kommit fram till att vi - som du brukar klumpa ihop under >>nyhögern<< nu för tiden samt specifikt mig och Flash Gordon - har så mycket gemensamt med dessa kräk att vi representeras av dem.
    Nja, visst kan det vara bra att vara sjölvcentrerad men då inom vissa gränser.

Ja, somliga drömmer om den dag då batikhäxor och politiker ska stå till svars. 

Men som skrivet - allt handlar inte alltid om dig och ditt till synes gränslösa uppmärksamhetsbehovSkrattande
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-10-08 09:33:05 följande:
    Och tror du helt seriöst att det skulle göra någon skillnad om du enbart knyter ann Flash Gordon med sådana kräk?

Hur du än vänder och vrider på det så fäktar du under midjehöjd.
    Nja, jag kan inte ta ansvar för hur du tolkar text, i synnerhet eftersom det inte tycks vara din främsta disciplinSkrattande

Däremot så tycker jag att du passar bra in i den åsiktskorridor där man ser censur och folkkontroll som några av de verktyg pk-eliten använder mot oliktänkande och ur detta perspektiv så gillar jag dina inlägg, har ju till och med gett dig någon tumme upp när du verkat lite nedslagen (även om du den gången av någon outgrundligt anledning blev affekterad).

Apropå tummar så gissar jag att rätt få av dina åsiktsgrannar här på FL bildligt talat är förmögna till annat än att sitta med tummen i häcken och skriva inlägg på FL och andra forum.

Jag hade svårt att förhålla mig till dina inlägg för många år sen nu - på den tid då du var mer anti-SD än någon annan på FL. Du passade inte in i min föreställning av hur en SD-kritiker brukar uttrycka sig, brukar resonera - men nu har du ju hittat hem och jag hoppas att du ska trivas och finna dig tillrätta med merparten av uttrycksformerna från grannarna i din åsiktskorridor.

Att jag finner den korridoren mörk, trång och rätt unken saknar betydelse - den är ju inte byggd för mig.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-10-08 17:19:49 följande:

Digestive skrev 2019-10-08 17:21:57 följande:

Gah, står inte ut när det ser sådär rörigt ut:

Aja, nu vill jag faktiskt diskutera någonting på ett diskussionsforum så du får klara dig själv en stund.

Haha, i min åsiktskorridor så velar man inte så infernaliskt, apropå att stunden blev så kort. 
    Digestive skrev 2019-10-08 17:24:59 följande:

Haha... vafalls!

Bla, bla... jag köper det inte, inte ens lite av det - men fint att du har övertygat dig själv iallafall.

Aja, nu vill jag faktiskt diskutera någonting på ett diskussionsforum så du får klara dig själv en stund.
    Det blir nog bra med det ska du se.

Jag är dessutom övertygad om att du är ärlig i din syn på dig själv och din förmåga. Men vågar du låta dig rubbas så testa att läsa hela diskussionen mellan dig och Padirac med papper och penna. Övning kan ju ge färdighet, vilket kan innebära att han inte kan lura upp dig på läktaren lika lätt nästa gång.

Men, allvarilgt talat, Digestive. Vi befinner oss i skilda åsiktskorridorer du och jag - åsiktskorridorer som saknar ett gemensamt språk och i och med det så kommer även sådant som inte nödvändigtvis skulle behöva missförstås så gott som obönhörligen att missförstås.

Tja, såvida man inte är flerspråklig, men det har jag inte noterat att du har några tendenser till att vara.

Hoppas att du finner ro i korridorsnacket, kanske du kan stöta på några fler anarkistiska KD:are bland dina korridorgrannarSkrattande
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?