Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

Digestive skrev 2019-09-30 20:37:36 följande:
    När man argumenterar så försvarar/dementerar man en tes...

...man argumenterar inte när man presenterar/läser en tes.

Du försöker vara ett steg före men på fel sätt. Kul. Alternativt så har du aldrig vetat vad begreppet >>argument<< innebär - vilket är svårslaget efter ~8 års aktivitet i ett debattforum.

Klart man ska dalta något med förpubertala. Du är nog ensam om att vilja hävda dig mot 12-åringar och yngre.
    Tja, det är nog en förskönande omskrivning att kalla nyhögerns plågsamma debattförsök för förpubertal i och med att det antyder att det finns en utvecklingspotential.

Egentligen tror jag inte detta, det är åsiktskorridorer hit och dit och censur här och därSkrattande

Jag är övertygad om att S och vuxenvärlden har dal,tat så till den milda grad med nyhögern att dumheterna nästan blivit etablerade sanningar.

Din kommentar när du kände dig orättvist behandlad av Familjeliv är kännetecknande för hur det jämras i nyhögerns åsiktskorridor - en riktig pärla inom korridorens tränga väggar.Skrattande

Det här är viktigt anser jag - alltså att inte bidra till att konfirmera martyrskapet!
    Digestive skrev 2019-07-22 21:46:16 följande:

Och biter inte bashing så är det censur och åsiktskontroll som gäller. Man kör hellre med folkkontroll än att oliktänkande - som inte ens behöver vara extremer - får komma till tals.

• FDFMGA
    Digestive skrev 2019-10-01 09:53:46 följande:
    Ok, tyck så för all del... själv vet jag inte ens vilka som avses med >>nyhögern<< och är inte särskilt intresserad heller.

Åsiktskorridorer hit och dit och censur är alltså vad som förhindrar >>nyhögerns<< potential? Jag får inte riktigt ihop vad du vill syfta på i andra stycket när du inledande gör anknytning till det första... men det kan kvitta.

Ja, det hade såklart gått bättre om S och vuxenvärlden förde sig med din ton och attityd.

Fast det där citatet berör inte ens Familjeliv utan just det allmänna... men det kanske är svårt för dig att följa ett helt replikskifte, tänker jag.

När du för andras räkning ifrågasätter förmågan att förstå texter så vore det klädsamt om du iallafall kunde bättre själv... inte sant? Det är dock inte viktigt att du kommer till sådan insikt utan fortsätt att vara precis som du är FDFMGA.
    Självklart - jag har ju ett syfte med det jag skriver. Jag anser att det är rätt unket och instängt i nyhögerns åsiktskorridor och att det potentielt kan vara nyttigt att stundtals få möta ett narrativ som ser med löje på offerkoftekrumbukterna.

Och biter inte bashing så är det censur och åsiktskontroll som gäller. Man kör hellre med folkkontroll än att oliktänkande - som inte ens behöver vara extremer - får komma till tals.

• FDFMGA
    Digestive skrev 2019-10-01 20:51:19 följande:
    Syfte? För en stund sedan menade du att nyhögern saknar utvecklingspotential och nu menar du att saker kan vara potentiellt nyttiga för samma skara.

Är ditt syfte att verka förvirrad?
    Mm, man ska ha ett salutogent förhållningssätt även till nyhögern. Det är inte uteslutet att någon lyckas hitta en dörr som leder bort från den trånga åsiktskorridoren och förmår att se det egna forna narrativet precis lika inskränkt klaustrofobiskt och självömkande som det är.

Hur går det med dina iakttagelser av förföljelsen av oliktänkande - har du kommit fram till några nya rönSkrattande

• FDFMGA
    Padirac skrev 2019-10-04 18:53:36 följande:
    Toppen, bra idé.

ring.. ring .. ring...

Hej det är HEO.

- Tjena, jag snackar med skrikhögern på ett familjeforum, de vill att jag ska ringa och sätta dig på plats ang den vetenskapliga definitionen av åsiktskorridor

- #¤%&/YT%RTY& - det finns för h*lvete ingen vetenskaplig definition -  <klick>

Ingen bra idé - de verkar ha bättre saker för sig än att diskutera missuppfattningar av ovetenskapliga begrepp som inte har en vetenskaplig avgränsningSolig
    Och där verkar det som ditt tålamod brast. Synd - din och Digestives dialog har varit absurd och absurt roande. 

Men inget nytt under solen. I vissa åsiktskorridorer har man en märklig syn på vetenskap och vad den omfattar.

Jag minns fortfarande med ett småleende SD-tjejen här på FL som hade att berätta att hennes pappa som var vetenskapman också skulle rösta på SD - och dessutom troligen skulle få Nobelpris i tågSkrattande
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-10-04 19:54:00 följande:
    I inlägg #13033 så finns det länkar till publikationer där man hanterar och/eller förhåller sig till begreppet >>åsiktskorridor<<.

Anser du att publikationer i tidskrifter är ett ovetenskapligt område?
    Jag har en annan syn på vetenskap och vetenskapliga begrepp än vad du har.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-10-05 08:41:15 följande:
    Jag misstänker dock att du/ni kommer att få känna på samma mynt inom en ganska snar framtid - det vill säga få prova på hur det känns när motparten som bjuder på skitvadning... inte enbart består av individer utan är etablissemanget per se i samhället som båda verkar i. För pendel slår onekligen mer och mer över.
    Den risken är obefintlig - det är du och dina åsiktskorridorfränder som befinner er i ett sammanhang där man hävdar sig genom att skrika ut hur förföjd man är.

Ett beteende som är lika märklligt som ovetenskapligt förankrat.

I din åsiktskorridor är din tes om hur du behandlas en given del av av korridorsnacket medan t ex jag som befinner mig i en helt annat åsiktssammanhang skrattade högt första gången jag läste den och fortfarande ser på den med nöje och en smula löje.

• FDFMGA
    Digestive skrev 2019-10-04 20:15:04 följande:
    Det tror jag också att du har.
    FörvissoSolig
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-10-05 09:57:33 följande:
    Saker är bara märkliga för folk som inte förstår dem och du själv har inga erfarenheter av att befinna dig på andra sidan/utanför en åsiktskorridor... så givetvis kan du inte förstå i någon faktisk mening.

Men i vanlig ordning så är det den som har minst koppling till andras situation som tyckmycket uttrycker sig mest om den.

Skratta på du. Jag har råd med det. Men är det inte citatet som du påstod att jag riktade mot Familjeliv? - ja, jösses. Att skratta över saker som man överhuvudtaget har förstått är mer klädsamt än motsatsen... bara så du vet.
    Jodå, jag befinner mig ju utanför din åsiktskorridor, tittar förundrat in genom ett hål i wellpappen och noterar t ex vad du häftklamrat upp på väggen: "Och biter inte bashing så är det censur och åsiktskontroll som gäller. Man kör hellre med folkkontroll än att oliktänkande - som inte ens behöver vara extremer - får komma till tals.".

Varför inte testa att lämna korridoren en stund och bege dig ut bland verklighetens folk, här kan man diskutera det mesta utan att ställa psykiatriska diagnoser på dem med andra åsikter. Vågar du dig ut så blir det kanske ett litet steg för mänskligheten men ett stort för dig själv.

Testa, vetja! Du har inget annat än tryggheten i overkligheten bakom wellpappsväggarna att förloraSolig
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-10-05 11:57:52 följande:
    Som vanligt har jag inte lika mycket att säga om dig men din prestation får en guldstjärna och sätts upp på kylskåpet.

Alla glada?
    Vad du gör därhemma har jag inga som helst synpunkter på.

I min åsiktskorridor är de skillnad på sak och person, men en hel del av martyrskapet i andra åsiktskorridorer tycks bygga på att man inte kan, vill eller får göra den åtskillnaden.

Blir du glad över att få sätta upp saker på kylskåpet finns det ingen anledning att du ska låta andra påverka din hobby.

Lycka till!
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-10-05 13:35:06 följande:
    Vad bra då.

Så att beskriva mig så som du gjorde här:
    FDFMGA skrev 2019-10-05 11:07:02 följande:

Jodå, jag befinner mig ju utanför din åsiktskorridor, tittar förundrat in genom ett hål i wellpappen och noterar t ex vad du häftklamrat upp på väggen: "Och biter inte bashing så är det censur och åsiktskontroll som gäller. Man kör hellre med folkkontroll än att oliktänkande - som inte ens behöver vara extremer - får komma till tals.".

Varför inte testa att lämna korridoren en stund och bege dig ut bland verklighetens folk, här kan man diskutera det mesta utan att ställa psykiatriska diagnoser på dem med andra åsikter. Vågar du dig ut så blir det kanske ett litet steg för mänskligheten men ett stort för dig själv.

Testa, vetja! Du har inget annat än tryggheten i overkligheten bakom wellpappsväggarna att förlora

Har alltså ingenting med mig att göra som person?

Det verkar snarare vara du som saknar kontakt med verkligheten och som inte vågar lämna tryggheten i det overkliga... men ta det inte personligt, för all del.
    Inte alls.

Jag anser att du befinner dig i en åsiktskorridor där påståenden som "Och biter inte bashing så är det censur och åsiktskontroll som gäller. Man kör hellre med folkkontroll än att oliktänkande - som inte ens behöver vara extremer - får komma till tals" och liknande hör till det kitt som förenar dem som befolkar korridoren och bygger dess väggar mot verkligheten utanför.

Det är ju dina ord. Det är du som skrivit: "Och biter inte bashing så är det censur och åsiktskontroll som gäller. Man kör hellre med folkkontroll än att oliktänkande - som inte ens behöver vara extremer - får komma till tals.".

Du hävdar att det bara finns en åsiktskorridor - men självklart finns det om man vill använda sig av begreppet ett flertal.

Så nej, det är inget personangrepp. Du gillade ju att använde begreppet diskurs ett tag. Jag köper inte den diskurs som finns i din åsiktskorridor. 

Du är inte ensam att beklaga dig över hur dina åsikter förtrycks, censureras - men så är det knappast. Det finns ju t o m folk i din korridor som ständigt gnäller på moderatorerna på FL.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?