Inlägg från: Padirac |Visa alla inlägg
  • Padirac

Har du förtroende för regeringen?

Flash Gordon skrev 2021-09-25 16:42:25 följande:
    Det kan förstås finnas en anledning till: att man tycker det är fint att kokettera med sin okunskap.
    Digestive skrev 2021-09-25 11:21:04 följande:
    Ok. Antingen antiintellektuellt i sak eller fenomenet där man helt förlorat kontakt med sina meningsmotståndare och istället har en fördummad syn på dem (antiintellektuellt i stort).

Men ja, vad vi har gett vårt förtroende är ganska sorgligt i sig, när man zoomar ut. Att ursäkta har blivit vanligare än att ställa krav. En stor del av våra samhällsinstitutioner är som en fake martial art klubb, där elever kastas runt av en mästare som står meter bort och gör handrörelser.

Privilegierat är bara förnamnet och hur man långsamt låter det heligaste rinna som sand ur sina händer.
    Outstanding
  • Padirac
    Digestive skrev 2021-09-25 18:47:03 följande:
    Menar du stycket angående Annika Strandhäll (S) där jag kallar en spade för en spade eller stycket som jag inkluderar mig själv i?

Jag tror inte att du förstår skillnaden på legitimt och icke legitimt i denna sak samt inbillar dig att jag skulle anse mig själv stå över sakernas tillstånd.

Det finns inget behov i mig att vara färdig, bäst eller perfekt - bara ett behov av att bli bättre. Och visst är det sorgligt att se vad VI ger vårt förtroende till när man zoomar ut.
    Nä, det menar jag inte.

Men också detta inlägg roar mig på samma sätt som de tidigare Solig

Jag tror inte att du på något sätt står över sakernas tillstånd  - tvärt om anser jag att inläggen bekräftar sakernas tillstånd.

Om det finns en frågeställning om att det är legitimt eller inte legitimt att kalla en spade för spade, men visst är det sorgligt när SDs bruna desinformation ges legitimitet Rynkar på näsan
  • Padirac
    Digestive skrev 2021-09-25 18:47:03 följande:
    Menar du stycket angående Annika Strandhäll (S) där jag kallar en spade för en spade eller stycket som jag inkluderar mig själv i?

Jag tror inte att du förstår skillnaden på legitimt och icke legitimt i denna sak samt inbillar dig att jag skulle anse mig själv stå över sakernas tillstånd.

Det finns inget behov i mig att vara färdig, bäst eller perfekt - bara ett behov av att bli bättre. Och visst är det sorgligt att se vad VI ger vårt förtroende till när man zoomar ut.
    Berätta gärna vad som är legitimt respektive illegitimt i denna sak - vad denna sak nu är?
  • Padirac
    Digestive skrev 2021-09-25 22:36:43 följande:
    Annika Strandhäll (S) visade upp en fördummad syn på Ivar Arpi (och hans politiska falang) i sin respons på hans tweet. Att påpeka det är inte att ha en fördummad syn på Annika Strandhäll.

En fördummad syn på någon/några är inte verklig, det vill säga icke legitim (i samma hörn som fördomar). Emellertid är Annika Strandhälls fördummade syn på Ivar Arpi en verklighet, det vill säga legitimt att påpeka eller för den delen anmärka på (då det ligger i samma hörn som sanningar).

Är du med på skillnaden mellan en fördummad syn på folk och på sanningar om folk?
    Hahahahahaaa.. det är ju för roligt detta.

En gång till alltså

Trevlig söndag Solig
  • Padirac
    Flash Gordon skrev 2021-09-26 05:53:35 följande:
    Det finns ju sittande ministrar också. Miljöminister Bolund verkar inte förstå att priset på el sätts på marginalen dvs den sist sålda kWh sätter priset på ALLA kWh

twitter.com/palm_lina/status/1441654380025942...

Blir förvånad över detta uttalande till DI, vet SR @bolund inte att elpriset sätts på marginalen, ff av gasen? Inte skulle investeringar i R12 påverkat elpriset uppåt i södra Sverige. Regeringens politik har lett till såväl ökade utsläpp som ohållbart höga elpriser.

Jag fattar att man som ministern inte kan ha koll på varje detalj men grundläggande ekonomi för något som faller inom ens eget område borde vara självklart att kunna.
    Jag tror du och LP 'valde att fultolka för att kunna hö-hö-a ihop och känna sig duktiga och roliga' 

alternativt kan det ju vara så att ni 'helt enkelt inte begriper vad som står där. Så fort det blir lite djupare resonemang, så fort det blir bildspråk där man måste tänka till en gång extra för att förstå vad som avses, då räcker inte dessa personer till.

höhö Flash Solig

• Padirac
    pyssel skrev 2021-09-26 10:33:57 följande:
    Så gentilt att du försöker kratta manegen åt din kollega, aka "Bull-jag-menade-såhär-fast-i-smyg". Att du kan vara regerings- eller åtminstone Löfven-kritisk när han julhandlar, råder det inga frågetecken om. Dock var det nytt att ni är så oeniga med MP och sedvanliga trådkompanjoner hur "klan" kan användas upprepat och sammansatt i massa negativa betydelser. Uppfriskande att ni så öppet går emot "klanmentaliteten", som du kallar det.
    Förmågan att kunna tänka i kategorier är kanske en av människans största förmågor, men om den inte samsas med tanken om vilken kategori som fungerar och inte fungerar leder det lätt till svart-vitt tänkande- som att de som inte är med är mot, att skribenter stödjer fel lag och inte har rätt klan-mentalitet . Där visar sig klan-mentaliteten på riktigt.
  • Padirac
    pyssel skrev 2021-09-26 11:30:40 följande:
    Jag tvivlar på att din tidigare kompanjon du hakade på i frågan håller med om de negativa innebörder du ger ordet "klan". Men jag konstaterar att även du kan svänga och överraska ibland!
    Du tror att klanmentalitet är olaglig och till och med brottslig och att alla klaner är kriminella per se?  Eller att jag tror det?   

Om du tror att jag svängt så har du missat den bild jag oftast delar här på FL. Då förstår jag att du blir överraskad.

Klaner som den konservativa yx-högern hittas i nedre vänstra hörnet där de samsas med Sverigedemokrater och deras svans och vurmare och annan alt.höger. I övre högra hörnet samlas de som yx-högern kallar 'vänsterliberala kulturmarxister' tillsammans med de som förespråkar liberala demokratier och politisk liberalism i olika former

• Padirac
    pyssel skrev 2021-09-26 11:26:41 följande:
    "Jag-menade-mannen" har visst smittat dig! Om det beror på haklappar, korrekt maskbärande, maskvägrande eller bristande hygien och avstånd är mindre viktigt.

Jag tar dig på orden att det inte finns någon miljöpartist i tråden, jag har inte lusläst den, även om jag nu inte heller påstod att det skulle vara avgörande att vara miljöpartist för ställningstagandet för Stenevis och partiets missriktade välvilja.

Men det var som sagt uppfriskande att se hur ni är ett par stycken som lite oväntat inte likställer ordet med "familj" utan fläskar på mot högerskribenter i klart häcklande ordalag om klaner. Kul när debatten inte följer väntat mönster smile1.gif
    Om observationerna inte stämmer med teorierna behöver teorierna omarbetas  
  • Padirac
    Digestive skrev 2021-09-26 12:38:57 följande:
    Jag håller med om att fler Afrika-Islamska individer borde söka sig till värdekonservativa strömningar i västvärlden. Det är sen gammalt men då kom också många hit med blott västvärldens propagandabild med sig.

Det hade förhindrar revor i både våra vänsterströmningar som hos delar av folket i fråga.
    Vem håller du med om det?

Vilken är väst-världens propagandabild av vad som du menar att många hade med sig?

Vilka revor pratar du om?
  • Padirac
    Digestive skrev 2021-09-26 13:36:59 följande:
    Det kanske var förhastat att anta att du inte vill ha vad du likställer med den så kallade yx-högern inom dina egna värdeströmningar. Rätt mig om jag har fel.

Har läst hur exempelvis människosmugglare uppmanar flyktingar att rösta på exempelvis socialdemokratiska och/eller partier i vår del av världen. Vilket naturligtvis handlar om att människosmugglaren vill ha ett så lukrativt företagande som möjligt och mindre om att partiernas värderingar skulle passa dem hen smugglar allra bäst. Dessa smugglare använder sig av västvärldens vänsterpropaganda och såklart sina egna påhitt om denna politiska falang.

De sedvanliga revorna mellan konservatism och progressiva vänsterströmningar (om än någonting annorlunda på flera håll än specifikt svenska konservatismen).
    Det förhastade antagandet du gjorde liknade i alla 'man och nöjds' påståenden om vad andra underförstått menar. Men det är i alla fall en god redovisning om hur du tänker - kom ihåg att alla inte tänker lika elelr har samma värderingar eller ens förförståelse.  Inte behöver jag rätta dig för att du hade fel - du får ha så mycket fel du själv vill. 

Var har du läst att att människosmugglare uppmanar flyktingar rösta på S? Är det på Flashback eller en transkribering av swebbTVs alternativa sanningar? Uppriktig fråga.

Vad menar du västvärldens vänsterpropaganda är? Det som dessa smugglare använder och vad är deras egna påhitt om detta? Vad skiljer deras påhitt från propagandan och från verkligheten menar du?

Så du menar att om flyktingar från afrika med muslimsk kulturell bakgrund från kulturkonservativa samhällen de flytt från röstade på de konstervativa islamofoberna skulle det inte varit så stor polarisering mellan kultur-konservativa och progressiva? 

Jag tror du får förklara väldigt mycket mer för att förklara både tankarna du har om detta och vilka premisser du bygger detta resonemang på.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?