Digestive skrev 2021-09-26 13:36:59 följande:
Det kanske var förhastat att anta att du inte vill ha vad du likställer med den så kallade yx-högern inom dina egna värdeströmningar. Rätt mig om jag har fel.
Har läst hur exempelvis människosmugglare uppmanar flyktingar att rösta på exempelvis socialdemokratiska och/eller partier i vår del av världen. Vilket naturligtvis handlar om att människosmugglaren vill ha ett så lukrativt företagande som möjligt och mindre om att partiernas värderingar skulle passa dem hen smugglar allra bäst. Dessa smugglare använder sig av västvärldens vänsterpropaganda och såklart sina egna påhitt om denna politiska falang.
De sedvanliga revorna mellan konservatism och progressiva vänsterströmningar (om än någonting annorlunda på flera håll än specifikt svenska konservatismen).
Det förhastade antagandet du gjorde liknade i alla 'man och nöjds' påståenden om vad andra underförstått menar. Men det är i alla fall en god redovisning om hur du tänker - kom ihåg att alla inte tänker lika elelr har samma värderingar eller ens förförståelse. Inte behöver jag rätta dig för att du hade fel - du får ha så mycket fel du själv vill.
Var har du läst att att människosmugglare uppmanar flyktingar rösta på S? Är det på Flashback eller en transkribering av swebbTVs alternativa sanningar? Uppriktig fråga.
Vad menar du västvärldens vänsterpropaganda är? Det som dessa smugglare använder och vad är deras egna påhitt om detta? Vad skiljer deras påhitt från propagandan och från verkligheten menar du?
Så du menar att om flyktingar från afrika med muslimsk kulturell bakgrund från kulturkonservativa samhällen de flytt från röstade på de konstervativa islamofoberna skulle det inte varit så stor polarisering mellan kultur-konservativa och progressiva?
Jag tror du får förklara väldigt mycket mer för att förklara både tankarna du har om detta och vilka premisser du bygger detta resonemang på.