• Felicia86

Har du förtroende för regeringen?

Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Padirac
    gaggaisten skrev 2019-02-10 16:11:31 följande:
    Varför skulle någon bry sig vad nättrollet padirac på FL tycker om samarbetet ute i kommunerna?

Förnuftiga och sansade människor brukar tycka att det är bra att samarbeta för att få igenom den politik man gått till val på. Samtidigt är det illa att som C och L på riksplanet motarbeta sin egen politik.
    Det är i alla fall två som bryr sig om vad jag skriver. Du och jag Hjärta

Alla har säkert olika skäl till sitt skrivande - en del skriver för att få ändras uppmärksamhet och andra skriver av andra skäl. Vilket skäl man har för sitt skrivande torde påverka om et är viktigt att någon bryr sig om det man skriver.

Tycker du att C och L som fått igenom mer av sin sakpolitik (enligt vissa bedömare) än de tidigare fått i Alliansen har motarbetat sin egen politik?

Menar du kanske att Cs och Ls politik kan reduceras till att enbart handla om att inte ha S i regeringen?

Du får gärna utveckla ditt resonemang så att det blir färre 'underförstådda påståenden'
  • gaggaisten
    Padirac skrev 2019-02-10 16:24:27 följande:
    Tycker du att C och L som fått igenom mer av sin sakpolitik (enligt vissa bedömare) än de tidigare fått i Alliansen har motarbetat sin egen politik?

Menar du kanske att Cs och Ls politik kan reduceras till att enbart handla om att inte ha S i regeringen?

Du får gärna utveckla ditt resonemang så att det blir färre 'underförstådda påståenden'
    Dessa bedömare ljuger. C och L har inte fått igenom någonting än så länge. 73-punktsprogrammet har redan fallit. C och L kommer inte få igenom en enda av sina kontroversiella punkter.
  • Padirac
    gaggaisten skrev 2019-02-10 16:42:00 följande:
    Dessa bedömare ljuger. C och L har inte fått igenom någonting än så länge. 73-punktsprogrammet har redan fallit. C och L kommer inte få igenom en enda av sina kontroversiella punkter.
    Ja, det återstår att se - än så länge är det bara de som kan läsa i kaffesumpen eller stjärnorna som vet ngt om detta.

Regeringsunderlaget har inte egen majoritet så de behöver ytterligare röster för att få igenom sin politik.

Om M och KD eller V (eller SD) inte röstar för regeringsunderlagets förslag så faller förslagen - det är ju så en minoritetsregerings verklighet ser ut.
  • nihka
    gaggaisten skrev 2019-02-10 16:42:00 följande:
    Jag tycker du ska låta bli att skapa fler konton på FL. Det är inte sunt beteende liksom din besatthet med FDFMGA. Jag tycker du ska kontakta någon som kan hjälpa dig. För din egen skull.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • FDFMGA
    nihka skrev 2019-02-10 17:44:37 följande:
    Jag tycker du ska låta bli att skapa fler konton på FL. Det är inte sunt beteende liksom din besatthet med FDFMGA. Jag tycker du ska kontakta någon som kan hjälpa dig. För din egen skull.
    Haha, vem hen har hängt upp sig på har ju varierat under de år som vurmaren massproducerat nick på FL - ett tag var de ju du, och innan dess någon annan

Jag tycker att hen fungerar som ett utmärkt exempel, om än något tillspetsat, på den nedärvda essens som kännetecknar SD-kulturen:

Och bäst av allt - under alla år som hen har rännt omkring här på FL har de fasta vurmarnicken vurmat för hen - med något enstaka undantag, förstås.

Jag tycker det är obetalbart och i sig kanske en förklaring till varför det hela tiden kan avslöjas tvättälkta rasister inom SD. Vurmar man för SD kämpar man ju för samma sak och håller ihop mot fienden.

Den nedärvda essensen hos SD:are och folk som vurmar för SD-samarbete tycks ha klent utvecklade moralbegrepp.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2019-02-10 22:32:35 följande:
    Haha, vem hen har hängt upp sig på har ju varierat under de år som vurmaren massproducerat nick på FL - ett tag var de ju du, och innan dess någon annan

Jag tycker att hen fungerar som ett utmärkt exempel, om än något tillspetsat, på den nedärvda essens som kännetecknar SD-kulturen:

Och bäst av allt - under alla år som hen har rännt omkring här på FL har de fasta vurmarnicken vurmat för hen - med något enstaka undantag, förstås.

Jag tycker det är obetalbart och i sig kanske en förklaring till varför det hela tiden kan avslöjas tvättälkta rasister inom SD. Vurmar man för SD kämpar man ju för samma sak och håller ihop mot fienden.

Den nedärvda essensen hos SD:are och folk som vurmar för SD-samarbete tycks ha klent utvecklade moralbegrepp.
    Jo, det följer ett tydligt mönster med hatet består men föremålet växlar.
  • RebeckaZ70
    nihka skrev 2019-02-08 02:05:53 följande:
    Värt att notera är att sedan 1948 har staten Israel, trots allt skryt och skrävel, inte lyckats med mer än att bli en "flawed democracy" och frågan är om den senaste lagstiftningen inte gör att Israel trillar ner ytterligare några pinnhål. När det händer kan pensionärerna säkert bära med sig sina guldtackor i fickorna smile2.gif

www.nytimes.com/2018/07/26/opinion/israel-law...

Inte ens KDs "mönster- och "kära systerparti" SD är så tröga att de tror att Sverige vill byta plats med Palestina i demokratiskalan.
    Trots att vi levt med krigshot och fientliga anfallskrig sedan 1948 ligger vi på plats 31. Ett snäpp under Frankrike som haft fred sedan 1945. Före ett tiotal EU-länder som alla haft fred sedan 1945.
    I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • RebeckaZ70
    nihka skrev 2019-02-08 01:33:20 följande:
    Jaha. My bad. Då är det bara du som hatar palestinier. Resten av Israel verkligen älskar palestinier. Israel älskar palestinier så mycket att man har varit i krig/konflikt med dem sedan 1948 och inte ha dem som grannar:
    Sluta ljuga om mig.

I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2019-02-11 10:26:35 följande:
    Trots att vi levt med krigshot och fientliga anfallskrig sedan 1948 ligger vi på plats 31. Ett snäpp under Frankrike som haft fred sedan 1945. Före ett tiotal EU-länder som alla haft fred sedan 1945.
    Undanflykter som vanligt. Ja, krig och elände sedan Israel bildades och som fortgår och kommer att fortgå. Du låter nästan stolt över att denna terroristvurmande stat är en "flawed democracy".
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2019-02-11 10:28:35 följande:
    Sluta ljuga om mig.
    Sluta ljuga för dig själv. Så hatisk mot Palestina, men älskar folket? Hahaha!
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?