nihka skrev 2019-02-10 12:42:03 följande:
OK. Kanske för en blåbrun allians om KD är det större partiet, men jag tror fortfarande inte att EBT har något att hämta från SD så länge SD är det större partiet och med det menade jag att hon aldrig skulle accepteras som statsminister före Åkesson eller någon annan manlig SD-kandidat.
Moderaterna utvecklas åt alldeles fel håll för mig, men det skadar inte att påminna varför Ms kurva pekar nedåt.
FDFMGA skrev 2019-02-09 18:27:21 följande:
Fel angående utvecklingen framöver.
Jag tror att såväl M som KD slutligen tvingas bekänna färg, i längden blir det inte möjligt för dem att å ena sidan påstå sig inte vilja samarbeta med SD men å andra sidan agera politiskt så att deras regeringsalternativ bygger på ett samarbete med SD.
Det är klart att det bästa vore om ditt budskap i sidfoten blev besannat, men jag tror snarare att utvecklingen blir den motsatta.
Och jag tror att Ebba Busch Thor har de egenskaper som krävs av en ledare för en brunblå allians.
Det är i mitt tycke alldeles för många samarbeten mellan KD,M och SD ute i kommunerna.
Oavsett vad EBT och UK säger så är är det för många på lokal nivå som gör en von Papen