• Felicia86

Har du förtroende för regeringen?

Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • FDFMGA
    nihka skrev 2019-02-09 11:58:31 följande:
    Bland SDare som stödröstade på KD är stödet förstås stort, medan det säkert är blandad kompott hos övriga.
    Ja, förmodligen. Det gäller ju att hänga med i svängarna, inte längesen KD var en del av Sjuklövern

Nåja, kunde Orwell så kan väl KDSD. "SD har aldrig varit i krig med KD"Glad

Det var ju dessutom KD som var de som punkterade decemberöverenskommelsen, vilket säkert fått mången SD:vurmare att beundra Ebba Busch Thor.

Hade den funnits kvar hade säkert Ebba Busch Thor haft en ministerpost i en alliansregering nu. Så kan det gå, som Kurt Vonnegut skrev i Slakthus 5.
  • snabbskapat nick 1
    FDFMGA skrev 2019-02-09 11:46:22 följande:
    Lustigt nog tycks inte SD-väljarnas stora förtroende för Ebba Busch Thor fullt ut motsvaras av samma förtroende för Jimmie Åkesson bland KD-väljarna.

Så där kan man ana en viss dissonans mellan de båda systerpartierna.
    Jesus vilken pseudo.

L har ett stöd som är nära omätbart. På väg att försvinna balnd piratpartier, feminister, nazister och andra stollar.
  • snabbskapat nick 1
    FDFMGA skrev 2019-02-09 12:12:11 följande:
    Ja, förmodligen. Det gäller ju att hänga med i svängarna, inte längesen KD var en del av Sjuklövern

Det var ju dessutom KD som var de som punkterade decemberöverenskommelsen, vilket säkert fått mången SD:vurmare att beundra Ebba Busch Thor.

Hade den funnits kvar hade säkert Ebba Busch Thor haft en ministerpost i en alliansregering nu. Så kan det gå, som Kurt Vonnegut skrev i Slakthus 5.
    Det stämmer att KD och M verkar ha hoppat av sjuklövern.

Alla som är för demokrati är naturligtvis emot DÖ.
  • snabbskapat nick 1

Hade DÖ funnits kvar hade vi haft samma regering som nu.

Valresultat spelar ingen roll. Löfvén regerar oavsett.
  • FDFMGA
    snabbskapat nick 1 skrev 2019-02-09 13:15:40 följande:
    Jesus vilken pseudo.

L har ett stöd som är nära omätbart. På väg att försvinna balnd piratpartier, feminister, nazister och andra stollar.
    Kan man verkligen kalla pseudo eller minutvals.

Inte ens den vurmigaste SD-vurmaren han få ta del av din tröst innan du var ett minne blott.

Under alla år du skapat ett par tre nya nick om dagen på FL har jag glatt mig åt hur andtra vurmare har fått den snuttefilt de så väl behöver - samtidigt som jag glatt mig än . mer åt åt att vuxenvärlden inte har detta behov.

Ha nu en synnerligen fin lördag, nästa gång kommer säkert någon vumare att söka tröst och skydd i ditt navelluddSolig
  • FDFMGA
    nihka skrev 2019-02-09 11:58:31 följande:
    Bland SDare som stödröstade på KD är stödet förstås stort, medan det säkert är blandad kompott hos övriga.
    Lyssna gärna på Ekots lördagsintervju.
  • nihka

Ja, hon kanske till och med hade haft en chans på statsministerposten i en alliansregering.

Visst, EBT är säkert väldigt populär inom SD för att hon sköt DÖ i sank, men SD med sin traditionellt kvinnofientliga profil skulle aldrig acceptera en kvinna som statsminister före en man och definitivt inte EBT framför kultförklarade Åkesson. Hon har inget att hämta hos SD.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • FDFMGA
    nihka skrev 2019-02-09 13:47:38 följande:
    Ja, hon kanske till och med hade haft en chans på statsministerposten i en alliansregering.

Visst, EBT är säkert väldigt populär inom SD för att hon sköt DÖ i sank, men SD med sin traditionellt kvinnofientliga profil skulle aldrig acceptera en kvinna som statsminister före en man och definitivt inte EBT framför kultförklarade Åkesson. Hon har inget att hämta hos SD.
    Jag tror att du har fel - men hur det blir får vi väl se under de kommande åren.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2019-02-09 13:32:13 följande:
    Lyssna gärna på Ekots lördagsintervju.
    Regn och översvämningar i Bohuslän?

Sjuksköterskelöner?

Mordet i Norsborg?

Nedläggning av bibliotek?

Rekrytering av kvinnor till Försvarsmakten?

Den ryska gasledningen?

Den thailändska prinsessans kandidatur?

Spaniens hamnarbetare?

I spåren av Brexit?

Länk?
  • nihka
    FDFMGA skrev 2019-02-09 14:01:45 följande:
    Jag tror att du har fel - men hur det blir får vi väl se under de kommande åren.
    Fel i vadå?
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?