• Felicia86

Har du förtroende för regeringen?

Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • FDFMGA
    RebeckaZ70 skrev 2019-02-04 14:28:21 följande:
    Den svenska regeringens "prata med båda" resulterade sist i att Sverige hamnade på SWC's svarta lista, tillsammans med Björn Söder och läkaren på Karolinska. 
    Ja, det är synd att de har lagt in kriteriet antiisraeliskt på listan.

Det gör att de aktivt bidrar till att förminska Simon Wiesenthals gärning.
  • Rataxes
    FDFMGA skrev 2019-02-04 14:52:07 följande:

Det förvånar mig inte.

Till en viss del använder jag mig av likartade debattekniska grepp som nätets KDSD:are - men en väsentlig skilland är att jag sällan eller aldrig far fram genom nätets dialoger i tron att jag befinner mig på en enkelriktad debattgata och att alla som kör på i motsatt riktning är "lagbrytare".

Du vet det där som i bibelns skrivs "Bjälken i ditt öga..."

Ja, jag anser att KD under Ebba Busch Thor håller på att förvandlas till ett mycket obehagligt parti. Jag tror heller inte att det är en tillfällighet att hon näst Löfven är den mest populära partiledaren. Hon har ett starkt stöd bland SD:sympatisörer.

Jag tror dessutom att Jimmie Åkesson har helt rätt när han påstår att det bara är en tidsfråga innan vi har ett brunblått block i Sverige, även om han kanske inte benämner blocket som brunblått.

Jag tror att M kommer att streta emot, partiet har ju faktiskt en del liberala anhängare. Men Ebba är nog redo att omfamna Jimmie och bildligt talat äta upp honom som levande. tilltugg till tepartyt.

KD har det som SD saknar och det som ett riktigt starkt högerpopulistiskt parti så väl behöver - en tydlig och trovärdig  kristen profil som gör det lättare att driva högerkristna frågor.

Det är intressant på ett lite bisarrt sätt att ta del av dina politiska spådomar, de är lika pålitliga som vallöften från såssar. Tänker t.ex. på spådomarna att KD skulle trilla ur riksdagen och att SD snart skulle vara under 4%. Istället blev det så att såssarna får lita på 2 mikropartier och ett nödtorftigt reformerat kommunistparti.

Ja herregud, som en av KD are skulle kunnat säga.
    Har oerhört lite respekt för låtsasborgerliga som gömmer sig under kjolarna hos såssar, miljötomtar och kåmmunister.
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2019-02-04 16:32:48 följande:
    Det är intressant på ett lite bisarrt sätt att ta del av dina politiska spådomar, de är lika pålitliga som vallöften från såssar. Tänker t.ex. på spådomarna att KD skulle trilla ur riksdagen och att SD snart skulle vara under 4%. Istället blev det så att såssarna får lita på 2 mikropartier och ett nödtorftigt reformerat kommunistparti.

Mm, KD sökte förtvivlat efter en profilfråga. Jag trodde inte att de skulle hitta någon som lockar väljare. Jag var förmodligen för naiv för att förstå att de skulle börja böka i samma jordmån där SD har sin hemvist.

Numer tror jag att KD har potential att bli det ledande högerpopulistiska partiet.

Du å din sida har väl spått att SD ska slitas sönder av inre stridigheter och få en tillväxt som påminner om vänsterextremistiska partier eller förbund - att man förökas genom partidelning. Hur kommer det sig att dina spådomar inte besannades?

Det kanske blir KD som blir SD:s undergång. Så kan det gå, som Kurt Vonnegut brukade skriva.
  • Padirac
    .....

Jag känner bara en i tråden som brukar åkalla sin skapare med ett 'Herregud' - hen är inte KDare som jag förstått det.
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2019-02-04 14:28:21 följande:
    Den svenska regeringens "prata med båda" resulterade sist i att Sverige hamnade på SWC's svarta lista, tillsammans med Björn Söder och läkaren på Karolinska. 
    Nämen oj vad oroliga svenska regeringen bör vara för att en judisk organisation inte gillar att Sverige pratar med Palestina
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Padirac
    nihka skrev 2019-02-04 22:56:35 följande:
    Nämen oj vad oroliga svenska regeringen bör vara för att en judisk organisation inte gillar att Sverige pratar med Palestina smile2.gif
    Du har också märkt att synpunkter på Israels politik är ett kriterie för att hamna på SWC-centrets lista - men att synpunkter på ministrar i Sveriges regering är helt OK.
    RebeckaZ70 skrev 2019-01-30 15:10:47 följande:
    .... 

Att ha synpunkter på Sveriges regering och dess minsitrar är inte att hata Sverige. Hade jag hatat Sverige hade jag knappast behållit mitt medborgarskap eller överhuvdtaget brytt mig om att rösta i det senaste riksdagsvalet. Inte heller hade jag/vi besökt Sverige 2-3 gånger om året. 

...
    Samtidigt fortsätter Sverige att prata med bägge staterna  
  • nihka
    FDFMGA skrev 2019-02-04 14:57:37 följande:
    Ja, det är synd att de har lagt in kriteriet antiisraeliskt på listan.

Det gör att de aktivt bidrar till att förminska Simon Wiesenthals gärning.
    Hahahaha! Helt otroligt att man inte kan hålla isär kritik mot Israel och  antisemitism.

Bättre att lägga in kriteriet terroristvurmande så kunde staten Israel hamna på den svarta listan.
  • Liberté

Skillnaden är väl delvis att ett är fungerande land med demokrati samt frihet för homo/trans och det andra är bäst sagt en misslyckad stat som inte bidrar världen med särskilt mycket samt har en minst sagt skev syn på religion och personer utanför sexualnormen.

• nihka

KD var helt körda en bit före valet, men överlevde på stödröster från "kära systerparti" SD.

Största minoriteten bildade regering. Tänk vad fel DU hade. Detta var ju inte möjligt sa du ju och var tyst i över 2 veckor efteråt. Det var riktigt behagligt! Med den nya regeringen alltså
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?