• Felicia86

Har du förtroende för regeringen?

Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • gurkpontus
    Padirac skrev 2019-02-17 11:34:03 följande:
    Så, redan söndag lunch är folieparabolen uppe och scannar vad jag vet eller inte vet.

Nu har jag både läst och förstått de 73 punkterna och lyssnat på politikernas utsagor om varför de gjort överenskommelsen. Det Ena förutsätter inte nödvändigtvis det andra som du tror, eller I alla fall skriver.

Kanske har din parabol uppfångat andra signaler med ny info som skiljer sig från den officiella. Dela gärna med dig i så fall.
    Har du missat att det finns ett hemligt avtal med vänsterpatiet?

Du vet inte innehållet i detta och 73-punktsprogrammet är redan brutet.
  • Padirac
    gurkpontus skrev 2019-02-17 14:42:15 följande:
    Har du missat att det finns ett hemligt avtal med vänsterpatiet?

Du vet inte innehållet i detta och 73-punktsprogrammet är redan brutet.
    Du menar Sjöstedts minnesanteckningar från mötet med SL.

Det kan knappast vara rimligt att mena att ett avtal är brutet iom detta möte och minnesanteckningarna., vilket så väl Sl, AL och JB har gett uttryck för.

Men kanske vet du mer än de direkt inblandade säger. Det vore klädsamt att du då visade på hur du vet detta och vad du faktiskt vet.
  • nihka
    nattuw skrev 2019-02-16 20:09:02 följande:
    Det var inte SD som förhandlade om inskränkningar i LAS och därmed retade upp LO. Nåja S har ju snart inga arbetarväljare kvar så det kanske inte spelar så stor roll.
    Nej. precis. SD har inget mandat att förhandla med någon eftersom SD har stängts ute, men om de hade det skulle de göra inskränkningar I LAS:

https://www.arbetsvarlden.se/allianspartierna-och-sd-vill-andra-turordningsreglerna/

Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    nattuw skrev 2019-02-16 20:09:02 följande:
    Det var inte SD som förhandlade om inskränkningar i LAS och därmed retade upp LO. Nåja S har ju snart inga arbetarväljare kvar så det kanske inte spelar så stor roll.
    Nej. precis. SD har inget mandat att förhandla med någon eftersom SD har stängts ute, men om de hade det skulle de göra inskränkningar I LAS:

https://www.arbetsvarlden.se/allianspartierna-och-sd-vill-andra-turordningsreglerna/

• nattuw
    nihka skrev 2019-02-17 17:56:17 följande:

Det intressanta är vad de som inte är utestängda hittat på. Att SD skulle gjort samma sak om de inte vore utestängda är i sammanhanget ointressant. Givet då att du inte är ute efter att visa på att S snott sin politik rakt av från SD.
  • Padirac
    nattuw skrev 2019-02-17 20:28:01 följande:
    Det intressanta är vad de som inte är utestängda hittat på. Att SD skulle gjort samma sak om de inte vore utestängda är i sammanhanget ointressant. Givet då att du inte är ute efter att visa på att S snott sin politik rakt av från SD.
    SD har nog snott sina idéer om LAS från alliansen i ett försök att locka dessa väljare till sig..

handelsnytt.se/2018/08/23/sa-tycker-partierna-om-las/
  • nihka
    nattuw skrev 2019-02-17 20:28:01 följande:
    Det intressanta är 
    ...att det visar att du har fel. Fast egentligen inte så intressant utan bara ett torrt konstaterande.

LO lär bli pissed off oavsett vem som luckrar upp LAS och lär inte ha några speciella snällreaktioner för SD i frågan.
  • Padirac
    skräpnicket skrev 2019-02-17 21:03:49 följande:
    En missbedömning efter LAS redan idag är ett skämt.
    Ja, vi är överens om att SD är fullt av missbedömningar - trovärdighet nolla på dem
  • Padirac
    skräpnicket skrev 2019-02-17 21:24:21 följande:
    Ja, precis. Men det lär inte hindra dig och gagga att fortsätta ljuga om vad jag står för.
    Så berätta då vilka lögner som spridits om dig.  Är det kanske något underförstått som du fått för dig eller är det ngt verkligt den här gången.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?