• Felicia86

Har du förtroende för regeringen?

Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2019-02-20 12:04:18 följande:
    Du, Strandhäll har redan ändrat den historiebeskrivningen.

Hon har bara kritiserat Ungerns familjepolitik, säger hon. Öppet. På Twitter (var annars).

Det där med "osar 30-tal" är inget hon känns vid idag och nu är hon indignerad över "tonen" från Ungerns företrädare.

Hur känns det att sprida fake news? Det tweet som du hävdar att Strandhäll ska ha skrivit (där hon nekar till tidigare inlägg) är falskt och är förmodligen ihopklippt av en rysk trollfabrik eller ihopklippt  av den svenska extremhögern.

Även utrikesminister Margot Wallström har de senaste dagarna varit utsatt för att det har publicerats inlägg i hennes namn på Twitter som är falska 
    ..

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Mentat
    FDFMGA skrev 2019-02-20 19:04:26 följande:
    Men förklara gärna hur du tänker dig att M och KD ska kunna formera en stabil regering utan att bli beroende av SD:s stöd.

Dessutom. Du borde ju vara nöjd med den uppgörelse som skapade förutsättninga för vår nuvarande regering. Den innebär att såväl V som SD är fullständigt befriade från politiskt inflytande, med ett undantag: De kan gå ihop med KD och M och tillsammans fälla regeringen och därigenom se till att vi får ett nyval.
    Självklart skulle en (m)-(kd)-regering behöva stöd från (sd), åtminstone med dagens mandatfördelning (givet förutsättningen att (s) vägrar allt samarbete)

Jag har aldrig påstått något annat. Det jag ifrågasätter är varför detta på något sätt skulle vara värre än att vara beroende av (v(pk))s stöd, så som (s) varit i många, många år. Rasism är motbjudande, ja, men det är kommunism också.

Vore det verkligen så att både (sd) och (v) helt saknar inflytande har jag i sig inget att invända mot det. Enligt Jonas Sjöstedts möte med Löfven är det dock inte så. Fortfarande behandlas (v) och (sd) väldigt olika och det är enligt mig helt ologiskt.
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2019-02-21 06:49:43 följande:

Hur känns det att sprida fake news? Det tweet som du hävdar att Strandhäll ska ha skrivit (där hon nekar till tidigare inlägg) är falskt och är förmodligen ihopklippt av en rysk trollfabrik eller ihopklippt  av den svenska extremhögern.

Även utrikesminister Margot Wallström har de senaste dagarna varit utsatt för att det har publicerats inlägg i hennes namn på Twitter som är falska ..

Ja, du som jobbar åt Rörelsen vet väl bättre men det är fantastiska uppgifter du ger oss om att Strandhäll i själva verket är ett ryskt internet-troll:

twitter.com/strandhall/status/1097967698359795712

Med betoning då på att det ryska i detta är det som är det oväntade.
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2019-02-21 08:43:38 följande:

Ja, du som jobbar åt Rörelsen vet väl bättre men det är fantastiska uppgifter du ger oss om att Strandhäll i själva verket är ett ryskt internet-troll:

Med betoning då på att det ryska i detta är det som är det oväntade.

Svagt av dig att hänvisa till ett annat av Strandhälls tweets när du blir påkommen med att sprida fake news. Är jag förvånad? Nej inte ett dugg..
  • nattuw
    KillBill skrev 2019-02-21 06:49:43 följande:

Även utrikesminister Margot Wallström har de senaste dagarna varit utsatt för att det har publicerats inlägg i hennes namn på Twitter som är falska .

Tills någon faktiskt presenterat några bevis för att det är de berömda ryska trollen som alla pratar om men ingen har sett så tror jag mer på twitter: twitter.com/strandhall/status/1095381772307783680

En betydligt troligare förklaring är att Strandhäll upptäckte att utanför Sveriges gränser kan man inte tysta folk genom mer eller mindre indirekta nazistanklagelser utan att det blir konsekvenser. När den insikten kom blev det panik och nu gäller det att minimera den inrikespolitiska skadan. Utomlands är det nog redan för sent och den tidigare så viktiga Sverigebilden har ytterligare naggats i kanten.
  • felix le chat
    nickfabriken 2 skrev 2019-02-19 18:01:59 följande:
    Enligt en galen vänstermupp har L redan lyckats locka hela 2,7%-enheter från KD och M. Måste innebära att L tappat samtliga kärnväljare redan.

Oj vad jag ska skratta när L åker ur riksdagen.
    enligt vad jag hört har Miljöpartiet islamisterna nu splitrats i två fraktioner
    i sann marxistisk anda.  Karl Schlyter har startat eget.
    Detta måste vara slutet för MP !  2-3 % var kommer respektive block att
    nå max.

Folkpartiet och MP = hasta la vista
  • KillBill
    nattuw skrev 2019-02-21 13:34:12 följande:
    Tills någon faktiskt presenterat några bevis för att det är de berömda ryska trollen som alla pratar om men ingen har sett så tror jag mer på twitter: twitter.com/strandhall/status/1095381772307783680

En betydligt troligare förklaring är att Strandhäll upptäckte att utanför Sveriges gränser kan man inte tysta folk genom mer eller mindre indirekta nazistanklagelser utan att det blir konsekvenser. När den insikten kom blev det panik och nu gäller det att minimera den inrikespolitiska skadan. Utomlands är det nog redan för sent och den tidigare så viktiga Sverigebilden har ytterligare naggats i kanten.
    Sorry men du är inte med i matchen. Det inlägg som du länkar till står Strandhäll för till 100%. Det är inlägget som Flash Gordon hänvisar till där Strandhäll ska ha dementerat/ försökt att mildra vad hon har sagt som är falskt. 

Det hedrar Sverige att vi har politiker som protesterar mot  den Ungerska främlingsfientligheten och antisemitismen.
  • nattuw
    KillBill skrev 2019-02-21 14:12:47 följande:
    Sorry men du är inte med i matchen. Det inlägg som du länkar till står Strandhäll för till 100%. Det är inlägget som Flash Gordon hänvisar till där Strandhäll ska ha dementerat/ försökt att mildra vad hon har sagt som är falskt. 

Det hedrar Sverige att vi har politiker som protesterar mot  den Ungerska främlingsfientligheten och antisemitismen.
    Så hon står för denna:
    "Det som sker i Ungern är alarmerande. Nu vill Orban att fler ?äkta? ungerska barn föds. Politiken osar 30-tal och som högerpopulist behöver man skapa dimridåer för vad den här typen av politik gör med den självständighet kvinnor kämpat för."
    twitter.com/strandhall/status/1095381772307783680

Men inte denna:
    "Det finns stora skillnader mellan den svenska och ungerska familje- och jämställdhetspolitiken, vilket jag visade på. Det är politiska skillnader, och det är viktigt att kunna föra en diskussion om politik utan att gå till personangrepp."

Och den andra är då alltså ett hopklipp av ryska nättroll eftersom strandhäll själv anser att personangrepp är ett bra inslag i den politiska diskussionen och därför inte skrivit den andra.
  • KillBill
    nattuw skrev 2019-02-21 16:10:48 följande:
    Så hon står för denna:
    "Det som sker i Ungern är alarmerande. Nu vill Orban att fler ?äkta? ungerska barn föds. Politiken osar 30-tal och som högerpopulist behöver man skapa dimridåer för vad den här typen av politik gör med den självständighet kvinnor kämpat för."
    twitter.com/strandhall/status/1095381772307783680

Men inte denna:
    "Det finns stora skillnader mellan den svenska och ungerska familje- och jämställdhetspolitiken, vilket jag visade på. Det är politiska skillnader, och det är viktigt att kunna föra en diskussion om politik utan att gå till personangrepp."

Och den andra är då alltså ett hopklipp av ryska nättroll eftersom strandhäll själv anser att personangrepp är ett bra inslag i den politiska diskussionen och därför inte skrivit den andra.

Du är som sagt var inte med i matchen. Strandhäll står för bägge dessa tweets.

Det vi diskuterar är Flash påstående att Strandhäll inte skulle kännas vid att hon skrivit ett inlägg om att Orbans förslag "osar 30-tal". Påståendet att Strandhäll inte skulle kännas vid att hon skrivit ett inlägg om att Orbans förslag "osar 30-tal" är falskt men cirkulerar på Twitter efter det att en fask tweet i Strandhälls namn har spridits. 

• KillBill

Om man tittar på det här reportaget där Viktor Orban förklarar att satsningen på barnafödande handlar om att minska risken för blandade raser i Ungern så inser man att Annika Strandhäll har helt rätt. Detta osar 30-tal..

www.tv4play.se/program/link/11964181

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?