FDFMGA skrev 2019-02-20 19:04:26 följande:
Men förklara gärna hur du tänker dig att M och KD ska kunna formera en stabil regering utan att bli beroende av SD:s stöd.
Dessutom. Du borde ju vara nöjd med den uppgörelse som skapade förutsättninga för vår nuvarande regering. Den innebär att såväl V som SD är fullständigt befriade från politiskt inflytande, med ett undantag: De kan gå ihop med KD och M och tillsammans fälla regeringen och därigenom se till att vi får ett nyval.
Självklart skulle en (m)-(kd)-regering behöva stöd från (sd), åtminstone med dagens mandatfördelning (givet förutsättningen att (s) vägrar allt samarbete)
Jag har aldrig påstått något annat. Det jag ifrågasätter är varför detta på något sätt skulle vara värre än att vara beroende av (v(pk))s stöd, så som (s) varit i många, många år. Rasism är motbjudande, ja, men det är kommunism också.
Vore det verkligen så att både (sd) och (v) helt saknar inflytande har jag i sig inget att invända mot det. Enligt Jonas Sjöstedts möte med Löfven är det dock inte så. Fortfarande behandlas (v) och (sd) väldigt olika och det är enligt mig helt ologiskt.