• Felicia86

Har du förtroende för regeringen?

Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Flash Gordon
    felix le chat skrev 2019-02-21 14:01:44 följande:
    enligt vad jag hört har Miljöpartiet islamisterna nu splitrats i två fraktioner
    i sann marxistisk anda.  Karl Schlyter har startat eget.
    Detta måste vara slutet för MP !  2-3 % var kommer respektive block att
    nå max.

Folkpartiet och MP = hasta la vista
    Ja, DEN splittringen blir intressant.

Hur många av de meste fanatiska miljöpartisterna kommer att välja Schlyters parti istället?

Kan cementera MP under spärren.
  • Mentat
    KillBill skrev 2019-02-22 10:02:24 följande:

[quote=79461297][quote-nick]Mentat skrev 2019-02-22 [/quote]

Vänsterpartiet kan inte sägas ha varit en del av S regeringsunderlag förrän slutet av 90-talet.

(s) var redan 1948-52 beroende av (vpk):s röster i riksdagen. Likaså 1960-68, varpå (s) fick egen majoritet. 1970-76 behövde de återigen stöd av (vpk) liksom 1982-91 och 1994-2006 även om (c) under Olof Johansson stödde budgetsaneringen och från 2014-18 var man återigen beroende av att få med sig (v):s röster. Däremellan har vi haft borgerliga regeringar 

Vem som än är historielös här så är det inte jag i alla fall.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2019-02-22 13:23:50 följande:
    Du förstår alltså inte, på riktigt, att det är du som inbillar dig vilken tweet jag skriver om?

Eller VILL inte förstå?

Blev det lite pinsamt att råka ha pekat ut din egen minister som ryskt troll?

Lite för ivrig på tangenterna kanske?

.

Jag länkade alltså inte någon tweet överhuvudtaget i mitt första inlägg men beskrev en. Jag såg den på hennes twitter.

Hon låtsas om att hon bara diskuterade familjepolitiken och beklagar sig över tonen i svaret.

"Det finns stora skillnader mellan den svenska och ungerska familje- och jämställdhetspolitiken, vilket jag visade på. Det är politiska skillnader, och det är viktigt att kunna föra en diskussion om politik utan att gå till personangrepp."

Hennes Hitler-smetning vill hon inte låtsas om. Hon spelar offer. Typiskt Strandhäll. Typiskt sossar.
    Jaha. DEN tweeten. Den du inte länkade till men "beskrev". Ja det var ju tydligt

Vilken tweet är DEN du menar idag månntro?

Ungerska polisen skjuter på flyktingfamiljer. Tror inte Ungern ligger i topp när det gäller mänskliga rättigheter så de har smetat ner sig själva rätt bra. Men gamla SD-toppar trivs som bekant bra där. Ser Ungern som ett föregångsland.

Ungern i blåsväder, men SD anser allt är finfint och utnyttjar sitt mandat i ett EU de inte vill ha för att sänka:

https://www.europaportalen.se/2018/09/corazza-bildt-sd-fornekar-fakta
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    nihka skrev 2019-02-22 14:35:09 följande:
    Jaha. DEN tweeten. Den du inte länkade till men "beskrev". Ja det var ju tydligt

Vilken tweet är DEN du menar idag månntro?

Ungerska polisen skjuter på flyktingfamiljer. Tror inte Ungern ligger i topp när det gäller mänskliga rättigheter så de har smetat ner sig själva rätt bra. Men gamla SD-toppar trivs som bekant bra där. Ser Ungern som ett föregångsland.

Ungern i blåsväder, men SD anser allt är finfint och utnyttjar sitt mandat i ett EU de inte vill ha för att sänka:

https://www.europaportalen.se/2018/09/corazza-bildt-sd-fornekar-fakta
    Den spännande fortsättningen runt "föregångslandet" Ungern:

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/europaparlamentet-inleder-rostrattsprocess-mot-ungern
  • nihka
    nihka skrev 2019-02-22 14:43:21 följande:
    Och den ungerska farsen fortsätter:

https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rlden/ny-tvekamp-mellan-budapest-och-bryssel-1.13487645
    Moderaterna vill slänga ut "föregångslandet" Ungerns styrande parti ur sin grupp:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3jn6gd/moderaterna-vill-utesluta-orbans-parti

Man vill alltså kasta ut SDs bästa kompis. Ja, det blir bra!
  • RebeckaZ70
    nihka skrev 2019-02-19 23:25:14 följande:
    Det var väl tur att Sverige erkände Palestina som stat 2014 med Västbanken, Östra Jerusalem och Gazaremsan, annars hade det inte funnits någonstans att utvisa honom till.
    Inget ont som inte har något gott med sig.

"Ärendet ingår i
    HD:s arbete att ta fram en praxis för
    utvisningsbeslut gällande utländska
    personer dömda för brott i Sverige."

Då kanske Sverige kan börja utvisa de 80 000 som Ygeman lovade?
    I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • KillBill
    Mentat skrev 2019-02-22 13:35:09 följande:

(s) var redan 1948-52 beroende av (vpk):s röster i riksdagen. Likaså 1960-68, varpå (s) fick egen majoritet. 1970-76 behövde de återigen stöd av (vpk) liksom 1982-91 och 1994-2006 även om (c) under Olof Johansson stödde budgetsaneringen och från 2014-18 var man återigen beroende av att få med sig (v):s röster. Däremellan har vi haft borgerliga regeringar 

Vem som än är historielös här så är det inte jag i alla fall.

Det är du som inte har förstått innebörden av ordet regeringsunderlag. Bara för att VPK inte röstade på borgarna under de tidsperioder du radar upp så innebär det inte att VPK var regeringsunderlag till sovialdemokraterna. Med ditt sätt att resonera skulle SD ha betraktats som regeringsunderlag till alliansen under åren 2010-2014 och det var inte SD.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Tintin i Amerika

Ja jätte stort! Alla andra partier är ondskan själv med SD i spetsen!

• nihka
    RebeckaZ70 skrev 2019-02-22 17:40:37 följande:
    Inget ont som inte har något gott med sig.

"Ärendet ingår i
    HD:s arbete att ta fram en praxis för
    utvisningsbeslut gällande utländska
    personer dömda för brott i Sverige."

Då kanske Sverige kan börja utvisa de 80 000 som Ygeman lovade?
    Självklart underlättar det om man arbetar fram en praxis.

Så det finns 80 000 utländska personer dömda för brott i Sverige? Där ser man.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?